Kunnollinen VR kone

Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
568
Nykyinen paketti:
i7-8700k (coffee lake 1151)
GTX970
Z370-A Pro (pcie 3.0)
16gb DDR4 1200mhz
40" BRD4037 näyttö (60hz)

Onko tästä hengitettävissä kunnollista VR laitosta pelikäyttöön? Sen olen huomannut, että 2K resoluutio on maksimi millä pelejä kannattaa pyöritellä ruudulta pelattaessa ja varmaan pitkälti näyttiksen syytä lienee, epäilen ettei potku riitä sulavaan VR kokemukseen.
En ole kovin ajan hermoilla, onko realistista ajatella koneen päivittämistä tällä hetkellä komponenttipulan aikana, maksanko sikana ylihintaa?
Näitä paketteja on kaksi identtistä, eli päivitys koittaa molempiin joka tuplaa kulut mukavasti. Ostosten ajankohta lähempänä joulua eli hengen hätä ei ole.

Kiitoksia paremmin tietäville.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Tuo näyttis ja prosessori on suht mismatch. Eli pelkällä näyttispäivityksellä pääset todella pitkälle. Toki hintaa sille tällä hetkellä tulee.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
568
Kattelin että PCIe4 on nykykorteissa meninki, onko emolevy menossa vaihtoon sen vuoksi? Karseita hintoja näyttiksillä, muistaakseni viime kierroksella tonnin näyttis oli sektorilla parasta mitä rahalla sai, nyt Jimms etusivulla paistattelee parin tonnin kortteja vieri vieressä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Muistien nopeudessa kenties kirjoitusvihre.

Mutta tuo prosessori (6c/12t) on käytännössä Ryzen 3600 tai i5-10600K tai jos et kellota, niin i5-10400/11400. Se riittää vielä pelaamiseen ihan hyvin. Kellottamalla jopa 5600X:n tasoinen, mutta sitten pitäisi korkata ja nestemetalleja ja tuo emolevy on sieltä halvemmasta päästä, jne..

--

Suosittelen uutta näytönohjainta. RTX 3080 tai RTX 3080 Ti on hyviä, mutta niitä pitäisi saada siihen tonnin hintaan, että saisi vastinetta rahoille.
Nyt hinnat ovat laskussa, mutta pitäisi osata ennustaa, jatkuuko lasku ja palaavatko hinnat vuodentakaiselle tasolle. Sen verran itse osaan ennustaa, että alle 800€ ei tule RTX 3080 saamaan tänä vuonna, mutta muuten taitaa muiden ennustukset hinnoista olla ihan yhtä hyviä kuin minun tai hatusta näitä tulevia hintoja vetävän kaverin tiedot.

Kannattaa kuitenkin pistää ne rahat näytönohjaimeen, sillä saa parhaimman upgraden. Muita osia päivittämällä ei saa suurta etua. Prosessori on vanha, mutta se on vaan nykyään keskitasoa ja kestänyt aikaa hyvin.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
568
Muistien nopeudessa kenties kirjoitusvihre.

Mutta tuo prosessori (6c/12t) on käytännössä Ryzen 3600 tai i5-10600K tai jos et kellota, niin i5-10400/11400. Se riittää vielä pelaamiseen ihan hyvin. Kellottamalla jopa 5600X:n tasoinen, mutta sitten pitäisi korkata ja nestemetalleja ja tuo emolevy on sieltä halvemmasta päästä, jne..

--

Suosittelen uutta näytönohjainta. RTX 3080 tai RTX 3080 Ti on hyviä, mutta niitä pitäisi saada siihen tonnin hintaan, että saisi vastinetta rahoille.
Nyt hinnat ovat laskussa, mutta pitäisi osata ennustaa, jatkuuko lasku ja palaavatko hinnat vuodentakaiselle tasolle. Sen verran itse osaan ennustaa, että alle 800€ ei tule RTX 3080 saamaan tänä vuonna, mutta muuten taitaa muiden ennustukset hinnoista olla ihan yhtä hyviä kuin minun tai hatusta näitä tulevia hintoja vetävän kaverin tiedot.

Kannattaa kuitenkin pistää ne rahat näytönohjaimeen, sillä saa parhaimman upgraden. Muita osia päivittämällä ei saa suurta etua. Prosessori on vanha, mutta se on vaan nykyään keskitasoa ja kestänyt aikaa hyvin.
Kiitos lisäinfosta, kattelin nopeudet CPUID kautta. Onko Nvidia järkevämpi valinta kuin AMD? Suorituskyky vaikuttaisi olevan aika hyvä molemmilla kärkipäässä ja voisin kiikuttaa rahat huvikseen eri leiriin tällä kertaa jottei AMD mene konkkaan..;)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Kiitos lisäinfosta, kattelin nopeudet CPUID kautta. Onko Nvidia järkevämpi valinta kuin AMD? Suorituskyky vaikuttaisi olevan aika hyvä molemmilla kärkipäässä ja voisin kiikuttaa rahat huvikseen eri leiriin tällä kertaa jottei AMD mene konkkaan..;)
Ostaisin sen minkä saa järkihinnalla kaupasta. Nykytilanteessa ei oikein voi valita sen enempää ellei ole valmis odottamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Kiitos lisäinfosta, kattelin nopeudet CPUID kautta. Onko Nvidia järkevämpi valinta kuin AMD? Suorituskyky vaikuttaisi olevan aika hyvä molemmilla kärkipäässä ja voisin kiikuttaa rahat huvikseen eri leiriin tällä kertaa jottei AMD mene konkkaan..;)
Minkäs teet, kun hinnat pitäisi olla suunnilleen:

RTX 3060 -> 350€
RTX 3060 Ti -> 500€
RTX 3070 -> 600€
RTX 3070 Ti -> 650€
RTX 3080 -> 800€
RTX 3080 Ti -> 1000€
RTX 3090 -> 1250€

En perustele näitä mitenkään. Huomautan vaan, että ei se ole näin mennyt.

AMD:n hinnoista ei ole tietoa, kun nyt mennään RTX:llä, vaikka AMD on paperilla vähintään ihan yhtä hyvä. Lisäksi AMD:lla ei ole tuota 350€ mallia. Tietenkin se on oikeasti kaupassa 550-650€, niin joo-o.

Jos on kiire, niin pistäisin nuo hinnat Exceliin ja katsoisin, paljon noista joutuu maksamaan ylimääräistä. Esim. 200-300€ RTX 3060:sta on aika paljon, mutta 200-300€ RTX 3080:sta on ihan hyvä diili nykyään. Tai jopa loistava diili.

--

AMD:llä on se niiden sivu, jos niitä voi itse tilata ja itsellä oli jo yli tonnin näytönohjain ostoskorissa. Sitten tulin tulokseen, että en maksa yli tonnia näytönohjaimesta ja se jäi siihen. Minulla on tilanne se, että olen haluamani näytönohjaimet saanut (puhtaasti onnella) - niin en enää aktiivisesti seuraa hintoja.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
568
Juu lueskelin jotain artikkeleita noista, jossa oli tekstiin laitettu että kannattava ostos koska hinta on xxx, sen alla oli live banneri jossa hinta oli lähes tuplat..:) Odotellaan siis, Zomboid pyörii ihan hyvin tälläkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 549
Viestejä
4 190 335
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom