Kumpi kokoonpano?

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
33
Olen tässä miettinyt paljon eri vaihtoehtoja, enkä ole osannut päättää kumpaa kokoonpanoa lähtisin ostamaan.

GTX 1060 6gb Asus strix löytyy jo.

Pelaan tietokoneella enimmäkseen, mutta haluaisin sellasen koneen joka on ns "futureproof" moneen toimintaan. Olen myös katonut netistä, että AMD ryzen sarjan prossut voivat aiheuttaa pätkimistä peleissä. Googlesta löytyy paljon eri viestiketjuja, jos kirjoittaa esimerkiksi AMD ryzen stutter in games. Onko AMD ryzen prosessorien omistajia, jotka olisivat kokeneet vastaavaa?

Kokoonpanot:
upload_2018-5-27_14-28-2.png


TAI

upload_2018-5-27_14-28-37.png
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Futureproof koneeseen ilman muuta AMD.

Tuota pätkiminen johtuu 99,99% muista asioista kuin prosessorista. Googleta vaikka Windows 10 stutter nvidia games

SSD on suoraan sanoen todella pieni jos aiot asentaa mitään muutakin kuin käyttiksen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
33
SATA tekniikkaa M.2 slottiin ei ole järkevää. Ennemmin Crucial MX500 250 Gt SATA III SSD 2,5" ‐SSD-kovalevy 69,90 €

Miettisin myös nopeampaa muistia. Muistien hinnat ovat todella korkealla, eli myös vaihtoehto 8 gigaa hidasta muistia ja päivitys myöhemmin voisi olla järkevää.

Olisiko nämä ramit yhteensopivia? G.Skill RipjawsV DDR4 3200 MHz 16 Gt (2 x 8 Gt) ‐muistimodulipaketti 199,90 €

Katsoin emolevyyn testattuja rameja, enkä löytynyt näitä listalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Minulla on ollut Asus Strix GTX 1060 6GB ja Ryzen 1700 hieman alle vuoden. Mitään stutteringiä en ole havainnut. Voi myös hakea hakusanoilla "i7 8700K stuttering in games" ja "i5 8600K stuttering in games". Siellä on ihan yhtä paljon ketjuja, joissa ihmisten muut ongelmat (ei prosessorista johtuvat) aiheuttaa ongelmia peleissä.

Sen sijaan Intel i5-6400:lla oli stutteria RX 480:n kanssa. Selvästi Intelin vika. Tai sitten vika oli AMD:n bugiset ajurit, ja prosessori oli ongelmaton.

Nyt on taas tuomittu puutteellisilla tiedoilla prosessoreja..

--

Puhtaaseen pelikäyttöön Intel on tällä hetkellä edellä, mutta ero on perusasetuksilla aika pieni. Vielä pienempi, kun sinulla jää näytönohjain pullonkaulaksi paljon ennen prosessoria.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
33
Minulla on ollut Asus Strix GTX 1060 6GB ja Ryzen 1700 noin vuoden. Mitään stutteringiä en ole havainnut. Voi myös hakea hakusanoilla "i7 8700K stuttering in games" ja "i5 8600K stuttering in games". Siellä on ihan yhtä paljon ketjuja, joissa ihmisten muut ongelmat (ei prosessorista johtuvat) aiheuttaa ongelmia peleissä.

Sen sijaan Intel i5-6400:lla oli stutteria RX 480:n kanssa. Selvästi Intelin vika. Tai sitten vika oli AMD:n bugiset ajurit, ja prosessori oli ongelmaton.

Nyt on taas tuomittu puutteellisilla tiedoilla prosessoreja..

--

Puhtaaseen pelikäyttöön Intel on tällä hetkellä edellä, mutta ero on perusasetuksilla aika pieni. Vielä pienempi, kun sinulla jää näytönohjain pullonkaulaksi paljon ennen prosessoria.

Ok. Hyvä tietää. Ajattelin vaihtaa näytönohjaimen kuitenkin ensimmäiseksi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Eihän se järkevää ole mutta, kun samaan hintaan saa niin mieluummin ottaisin pienen ja kauniin levyn kuin säätäisin normi SSD:n johtojen kanssa.
Joudut joka tapauksessa säätämään SATA:n kanssa ja nuo M.2 slotit loppuvat hyvin äkkiä kesken. Jos vaikka joskus haluat laittaa NVME levyn, voi tulla ongelmia. Riippuen emolevystä totta kai.
 
Liittynyt
05.05.2018
Viestejä
39
Olen tässä miettinyt paljon eri vaihtoehtoja, enkä ole osannut päättää kumpaa kokoonpanoa lähtisin ostamaan.

GTX 1060 6gb Asus strix löytyy jo.

Pelaan tietokoneella enimmäkseen, mutta haluaisin sellasen koneen joka on ns "futureproof" moneen toimintaan. Olen myös katonut netistä, että AMD ryzen sarjan prossut voivat aiheuttaa pätkimistä peleissä. Googlesta löytyy paljon eri viestiketjuja, jos kirjoittaa esimerkiksi AMD ryzen stutter in games. Onko AMD ryzen prosessorien omistajia, jotka olisivat kokeneet vastaavaa?

Kokoonpanot:


TAI

suosittelen amd kokoonpanoa ja amd:llä on hyvät stockki coolerit joten tuota erillistä ei tarvii ja koska ryzen nii ottasin ne 3200mhz ramit ja tottakai isompi ssd

näistä muista vaatimuksista en oo varma
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 486
Viestejä
4 163 990
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom