Kuinka vanhana vielät asut himassa?

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Onko ennätyksiä tahkottu kun asutaan vielä vanhempien luona?
Sitä ei lasketa jos elät 30veeksi himassa ja vanhemmat delaa jaa sää jäät asuun niiden kämppään, melkeinpä päinvastoin; harvinainen teko että "uhraa" on nuoruutensa kun jää huolehtimaan "kävyistä" aina arkkuun saakka.

Itse en vaan tajua mentaliteettia:"Kun mun muksut täyttää 18v niin samana päivänä lentää ovesta pihalle, mää maksamassa niiden elämisiä" :o

Tosin jos pentu on joku narkkari niin tuon ymmärtää mutta jos muksu on kirkkokuoron sopraano ja muutenkin "kiltti" niin aikas raaka veto vanhemmilta :(

Onko kokemuksia?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
20 vai 21 muutin pois lapsuudenkodista. Jossain noilla vaiheilla alkoi ahdistamaan, eikä oikein viittinyt kavereita enää kutsua kylään ja sen semmoista. Muutoin kyllä viihdyin (ja edelleen viihdyn) vanhemmilla erittäin hyvin. Tunnen vain yhden kaverin, joka asui porukoillaan kauemmin kuin minä, mutta ko. tyyppi asuu landella, niin ehkä sitä ei lasketa.

Ihmetyttää kyllä, että miten joku voi vaikkapa 25-vuotiaana vielä asua kotona. Niin hyvin kuin itse viihdyinkin, niin silti se tarve muuttaa pois oli erittäin kova tuossa 20v taipeessa.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
20+ olin. Sitä ennen intissä. Jos kakaroita hankkisin, en potkaisisi heitä varmastikaan pihalle heti täysi-ikäisenä. Ellei sitten olisi joku rötöstelijä tjsp. Mutta jos 23-vuotiaana ei olisi viimeistään omaa tupaa, alkaisin jo osoittaa ovea hienovaraisesti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
naapurin ämmä kehua retosteli "mun poika täyttää joulukuussa 18v, nyt pistin sen perkeleen pihalle ja hankki oman kämpän" :(
mitä fuckin järkeä on hankkii ennen inttii vuokrakämppää? maksat kuin kuollutta lehmää ja käyt siellä kerran kk:ssa kääntymässä, tekee kyllä himaporukat vatun palveluksen jos pihalle vinttaa ennen inttiä :(

Ite elin 40veeksi himassa, jäin hoitaa mutsia hautaan saakka, sitten jäin tänne mätänee, arkkuun saakka on toiveet päästä.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Itse muutin virallisesti kotoa pois 20-vuotiaana. Ei mua kyllä paljon kotona näkynyt 17-19v, vaan punkkailin melkein kolme vuotta sen aikaisen tyttöystävän asunnolla. Omilleni oisin lähtenyt aiemminkin, vaan silloin ei maksettu opintotuen asumislisää alle 20-vuotiaalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
16v olen omasta tahdosta muuttanut pois, siskokin taisi tuon ikäisenä lähteä. Nyt 20v myöhemmin asun samassa talossa, mistä lähdinkin, tosin ilman vanhuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
19-vuotiaana inttiin ja samassa yhteydessä vanhemmat muutti toiselle mantereelle. Eli siinä ei jäänyt pahemmin pelivaraa, vanhempia en tainnut nähdä ainakaan vuoteen :kahvi: Ja eipä kyllä pahemmin tarvettakaan, ihan hyvä noin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Itse olin 23 kun muutin kotoa pois. Samalla kertaa vaihtui paikkakuntakin kun opiskelujen myötä lähdin Helsinkiin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Nyt kun tuli puheeksi, niin ikää 23 ja toistaiseksi asun vielä porukoiden omakotitalossa. Onhan tässä asumismuodossa tietyt etunsa ja korkeampi elintaso kuin keskiverto-opiskelijalla, mutta on alkanut jo vähän ahdistaa.

Etelä-Euroopassa on muuten ihan yleistä asua kotona vielä kolmikymppisenä, koska työllisyystilanne on niin huono tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
mitä fuckin järkeä on hankkii ennen inttii vuokrakämppää? maksat kuin kuollutta lehmää ja käyt siellä kerran kk:ssa kääntymässä, tekee kyllä himaporukat vatun palveluksen jos pihalle vinttaa ennen inttiä :(
Et ole itse tainnut armeijaa sitten suorittaakkaan? Asepalveluksen aikana valtio maksaa vuokrasi, kunhan olet asunut kämpässä vähintään kolme kuukautta ennen palvelusta. Tällä pyritään ilmeisesti juurikin sitä houkutusta välttämään, että ottaisi kämpän juuri ennen inttiä valtion maksettavaksi. Se todellakin siis kannattaa jos on aikomuksia itsenäistyä, eikä halua viettää viikonloppuvapaita äidin helmoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Päivääkään en ole asunut yksin. Muutin kotoa 21 -vuotiaana silloisen tyttöystäväni/nykyisen vaimoni kanssa kimppaan.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Etelä-Euroopassa on muuten ihan normaalia asua kotona kolmikymppisenä, koska työllisyystilanne on niin huono tms.
Mitä yhteistä on Jeesuksella ja italialaisella miehellä?

- Molemmat asuvat kotona kolmikymppiseksi, äitinsä pitävät heitä Jumalana, he pitävät äitiään neitsyenä ja jos he tekevät jotain, se on ihme.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Et ole itse tainnut armeijaa sitten suorittaakkaan? Asepalveluksen aikana valtio maksaa vuokrasi, kunhan olet asunut kämpässä vähintään kolme kuukautta ennen palvelusta. Tällä pyritään ilmeisesti juurikin sitä houkutusta välttämään, että ottaisi kämpän juuri ennen inttiä valtion maksettavaksi. Se todellakin siis kannattaa jos on aikomuksia itsenäistyä, eikä halua viettää viikonloppuvapaita äidin helmoissa.
Ai nykyään sitten meneekin koko homma kermaperseilyksi :facepalm:
1987 intissä oli aivan toisenlaista, vaikka oli vitun marssimurtuma niin lenkille vaan turhaan siinä kiroilet kipua.
Nyt kaveri passitettiin viikon päästä himaan koska oli liian "lihava", nooh lastentarhasta sitten suoraan inttiin, jätetään peruskoulu väliin, säästetään helvetisti kustannuksista. samaa mamm-luokkaa näyttää nykyään siellä olevan :shifty:
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Intin jälkeen muutin pois, 19v. Eiköhän toi aika perus ole.
Sen jälkeen muutamia pätkiä asunut kotona, kun ei kesällä viitsinyt opiskelupaikkakunnalla asuntoa yksin pitää.
Alko kyllä aikalailla ahdistamaan toi, ja kun oman kylppäriremontin aikana emänmyksen kanssa asuttiin 3 viikkoa porukoilla...
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Intin jälkeen muutin pois, 19v. Eiköhän toi aika perus ole.
Sen jälkeen muutamia pätkiä asunut kotona, kun ei kesällä viitsinyt opiskelupaikkakunnalla asuntoa yksin pitää.
Alko kyllä aikalailla ahdistamaan toi, ja kun oman kylppäriremontin aikana emänmyksen kanssa asuttiin 3 viikkoa porukoilla...
Jos on tyttöystävä, niin oma kämppä on kyllä aika ehdoton. :D
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Jos on tyttöystävä, niin oma kämppä on kyllä aika ehdoton. :D
Ellei sitten ole tyyliin ainoa lapsi (tai korkeintaan paljon vanhempi sisarus, joka muuttanut jo omilleen) ja käytössä on oikeastaan kokonainen kerros omakotitalosta. Tällaisiakin tapauksia tunnen ja vähemmän yllättäen heillä tuo omille muuttaminen venähti pidemmälle kuin pienemmässä tuvassa varttuneilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 611
21 ehin täyttää. Hirveetä kiirettä ei omaan kämppään lopulta ollut, vanhempien talo oli sen verran lähellä jatkokoulutuspaikkaa, että tuntui typerältä muuttaa pois lisäkuluineen. Vanhemmilla iso talo(2. kerrosta) ja sisarukset muuttaneet poies nii ei ollut mitää "paineita" lähtä. Noh lopulta jossaki vaiheessa keksin että muutampa omilleni, siirryin sit kilometrin verran lähemmäksi kouluja. Aika paljon tuli vielä ravattua senki jälkeen kotona, varsinki viikonloppusin syömässä ja jutustelemassa. Pikkuhiljaa väheni. Nykyää kä ehkä kerran kuussa tai kahessa vaikka asun edellee n. 1km päässä(eri asunto tosin).

Varmaa jostaki kerrostaloasunnosta olis ollutki kiire.

Suomalaisethan muuttaa verrattain todella aikasin kotoa. Ei ainakaan tuu omille skideille laitettua sit mitää paineita siitä että ovesta pitää olla pihalla ku jotkut paperit on kourassa. Omaan tahtiin vaan.
 
Liittynyt
30.04.2017
Viestejä
146
Jos on tyttöystävä, niin oma kämppä on kyllä aika ehdoton. :D
Miten niin? Jos on talossa omat sisäänkäynnit ja vessat niin mikäs siinä on ollessa. Toisaalta voihan siinä talon tontilla olla vaikka sauna "mökki" missä asustelee ja on omat jääkaapit ja yms. Laskisin tuonkin kotona asumiseksi, mutta miten olisi aito paritalo?

Ellei sitten ole tyyliin ainoa lapsi (tai korkeintaan paljon vanhempi sisarus, joka muuttanut jo omilleen) ja käytössä on oikeastaan kokonainen kerros omakotitalosta. Tällaisiakin tapauksia tunnen ja vähemmän yllättäen heillä tuo omille muuttaminen venähti pidemmälle kuin pienemmässä tuvassa varttuneilla.
Tiedän itse myös vastaavia tapauksia parikin. Eräs tietämäni mies täyttää kohta 60v ja ei ole koskaan asunut omillaan. Ei ole tyttöystävää hänellä. Saisi muuten hyvät "perinnöt" tienestit avioliitolla.... Meillä on töissäkin vastaava tapaus ja eräs asui niin kauan kotona, että porukat kupsahti hänen ollessa jonkin verran yli 50v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Oliskohan ollu 22 v kun ekan ei kesätyöpaikan sain niin muutettiin akan kanssa yhteen. Ilman työpaikkaa ei olis kyllä ollu mitään saumaa muuttaa kotoa pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
92
Pari kuukautta intin loppumisen jälkeen muutin omaan kämppään, juuri täytettyäni 22v. Kovin kyllä kotona toivottiin, että oisin jäänyt vielä nurkkiin lojumaan, mutta oli kova tarve itsenäistyä. Jos oisin käynyt intin aikaisemmin, todennäköisesti osin muuttanut jo nuorempana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
17 vuotiaana muutin vanhempien omistamaan taloon, jossa sitten elin pitkään, mutta. Itsenäisesti. Jos olisin Björn Wahlross, puhuisin " älykkäästä vanhempienluona" asumisen puolesta. Maksata ensiasuntosi vuokralaisella ja rikastu.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
820
Ensimmäisen kerran muutin pois kotoa 20-vuotiaana opiskelemaan.

Sitten 28-vuotiaana köllöttelin ulkomaan työkeikan jälkeen kesän porukoilla. Ei tullut mitään noottia, vaikka tulevaisuuden työllistymissuunnitelmista hienovaraisesti kyseltiinkin. :D

Nyt on 30-v lasissa ja kohtapa saattaa olla edessä muutto pariksi kuukaudeksi anopin hoteisiin, koska se olisi erittäin kätevä ja edullinen vaihtoehto. Vuokraa ajattelin kyllä maksaa. Jännittää kyllä pikkasen. :nb:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Ihmetyttää kyllä, että miten joku voi vaikkapa 25-vuotiaana vielä asua kotona. Niin hyvin kuin itse viihdyinkin, niin silti se tarve muuttaa pois oli erittäin kova tuossa 20v taipeessa.
Ei ne monet varmaan vapaaehtoisesti asu 25-vuotiaana kotona, vaan usein on varmaan kyse ihmisistä joilla on esimerkiksi psyykkisiä ongelmia.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
18-vuotiaana muutin yhteen silloisen tyttöystävän (nykyisen vaimon) kanssa
Sama täällä, vuokranmaksukaan ei ollut ongelma kun palkkaduunia painanut 15 kesäisestä asti :) Opiskeluaikoina motivaatio meinasi mennä kun työllä tehtiin kuitenkin rahaa, ja koulusta sitä ei saanut :D
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
25-vuotiaana muutin pois, kun olin valmistunut. Opiskelut olivat lähellä, joten niiden takia ei tarvinnut muuttaa. Ennen valmistumista en saanut mistään kesätöitä vuosiin (90-luku), joten rahatilanne oli heikko, mikä ei motivoinut muuttamiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Ite muutin pois kotoa pikkusen sen jälkeen ku täytin 16v, opiskeluiden perässä toiselle paikkakunnalle. Tosin ennen opiskeluiden jatkamista kävin asumassa muutaman kuukauden kotona, tosin sillonki isäntä oli pääsääntösesti mökillä, nii sai ihan rauhassa asua. En muuttas mistää hinnasta takasi kotia, arvostan sen verran omaa rauhaa ja kyttäysvapautta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Ensimmäisen kerran muutin pois kotoa 20-vuotiaana opiskelemaan.

Sitten 28-vuotiaana köllöttelin ulkomaan työkeikan jälkeen kesän porukoilla. Ei tullut mitään noottia, vaikka tulevaisuuden työllistymissuunnitelmista hienovaraisesti kyseltiinkin. :D

Nyt on 30-v lasissa ja kohtapa saattaa olla edessä muutto pariksi kuukaudeksi anopin hoteisiin, koska se olisi erittäin kätevä ja edullinen vaihtoehto. Vuokraa ajattelin kyllä maksaa. Jännittää kyllä pikkasen. :nb:
BTDT tosin ulkomaan työkeikan jälkeen köllöttelin anoppilassa. Olihan se mukavaa, kun oli pötyä pöydässä jne. "Vuokraa" tuli maksettua hieman ennakkoon, kun tein heille kylppäriremontin ennen ulkomaille lähtöä. Tosin kaikki kiva loppuu aikanaan ja avovaimolla alkoi pää levitä vanhempiensa nurkissa asuessa, joten piti sitten muuttaa vuokralle ja siitä pankin asuntoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
20v olin kun muutin opiskelijasoluun. Intti loppui talvella ja olin kevään ja kesän töissä asuen kotona ja sitten kesän lopulla muutin kun yliopisto alkoi. Tosin kävin sen jälkeen kyllä viikoittain kotona vielä jonkun vuoden kun suht lähellä koti kuitenkin, pyykit ym tuli pesetettyä siellä. Nyt yli 10v myöhemmin tulee käytyä liiankin harvoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Alle 20v ekan kerran intin takia. Sitten koulun ja pysyvämmin akan takia. Seuraavaksi varmaan muutto ulkomaille..
Ahdisti synnyinkotona, kun vanhukset puhuivat kuolemasta kuin päivällisestä. Ei ollut kovin rakentava ympäristö.:grumpy:

:tup:Peukkua kyllä niille, jotka hoitavat vanhuksensa ja valmistelee hautaan asti. Takuulla karu kokemus. Jotkut vanhukset vaan on pirun manipuloivia, että uhraavat lapsensa, että eivät pääse eteenpäin..

Eräs tyttö teki 19-vuotiaana itsarin junan eteen mentyä, kun ei päässyt muuttamaan kavereiden mukana Helsinkiin. Kattilat oli jo valmiina.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Ellei sitten ole tyyliin ainoa lapsi (tai korkeintaan paljon vanhempi sisarus, joka muuttanut jo omilleen) ja käytössä on oikeastaan kokonainen kerros omakotitalosta. Tällaisiakin tapauksia tunnen ja vähemmän yllättäen heillä tuo omille muuttaminen venähti pidemmälle kuin pienemmässä tuvassa varttuneilla.
Jaa a, itsellä olisi ollut toinen pää asunnosta omassa käytössä. Oma keittiö, suihku ja 4 makkaria, mutta ei silti maistunut.
Kai joillekin, mutta itsellä pitää olla ihan selkeä hajurako vanhempiin ja ihan omat kuviot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
593
Heti kun täytin 18v. Suurimpana (ehkä ainoana) motiivina oli seksin harrastaminen tyttöystävän kanssa. Muutti samaan asuntoon ehkä vuoden päästä virallisesti.

Kotona oli ihan hyvä olla, tuskin äiti nyt heti olisi pihalle laittanut. Itse huolehdin lähes kaikesta jo 16v, taloudellisestikin koska sain perintöä.

Oman lapsen ajattelen että asukoot niin kauan kun opiskelut on loppu, mutta itse saa hoitaa laskunsa, ruokansa yms. kun 18v täyttää. Täyden vastuun ottaminen ja itsestä huolehtiminen saisi alkaa täysi-ikäisyydestä, mielellään tietysti asteittan teini-iästä eteenpäin.
Se on nuoren kehitykselle aikuiseksi hyvä muuttaa ensin omaan asuntoon yksin, ei suoraan tyttöystävän kanssa. Google eriytyminen
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
29
Etelä-Euroopassa on muuten ihan yleistä asua kotona vielä kolmikymppisenä, koska työllisyystilanne on niin huono tms.
Tai lähinnä siksi että sossu ei hoida kuluja. Nämä 15-vuotiaana kotoa muutot on puhtaasti pohjoismaisiin hyvinvointivaltioihin rajoittuvaa touhua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
319
21 taisin olla kun lähdin opiskelemaan toiseen kaupunkiin, tosin opiskuajan asuin sellasessa soluasuntolassa josta häädettiin aina kesäks pois, eli kesät oli osote äitin luona. Rupesin oikeen miettimään että virallisesti yksin en ole asunut elämästäni kuin 2 vuotta ja siitäkin käytännössä vain vajaa 1,5vuotta. Opiskeluaika meni soluasunnoissa, opintojen jälkeen vuokrattiin kaverin kanssa toisesta kaupungista rivarikämppä puoliks (molemmat merellä töissä niin aika paljon tässä sai kyllä itekseen olla), siitä muutin eksän kanssa yhteen, se kun meni poikki muutin itekseni yksiöön ja siitä sit nykyisen luo toiseen kaupunkiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 106
Muutin käytännössä pois kotoa 16-vuotiaana, kolmisen kuukatta ennen kuin täytin 17. Syynä että menin sisäoppilaitokseen lukion 2. ja 3. luokalle.

Ja sisäoppilaitosten välinen kesä 17-vuotiaana kesätöissä asuen muualla kuin vanhempien luona ja sisäoppilaitoksesta suoraan tulevalle opiskelupaikkakunnalle kesätöihin, koskaan en muuttanut takaisin vanhempieni luokse enää

Virallisesti tosin siirsin kirjani vasta >10 vuotta myöhemmin pois lapsuudenkodista. Maksoin veroni mielummin köyhään maaseutukuntaan, ja toisaalta esim. auton vakuutus tuli halvemmaksi olin siellä kirjoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
19-vuotiaana muutin opiskeluiden perässä toiseen kaupunkiin. Valitsin opiskelupaikkani osittain sen perusteella, että pois pitää muuttaa. Lähempänäkin siis olisi mieluista opisto ollut. Ei mitään sen dramaattisempaa kuin, että halusin itsenäistyä enkä jäädä vanhempien nurkkiin pyörimään. Suvussa muutama varoittava esimerkki tästä nähty...

Pari vuotta opiskelijasolussa ja sitten nykyisen vaimon kanssa yhteen.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
341
Olin varmaan 19, kun muutin kotoa. Itselläni ei nyt vielä olisi ollut niin kiire, mutta kaverini halusi muuttaa omilleen ja kysyi, lähtisinkö kimppakämppään, kun ei ollut varaa yksin vuokrata asuntoa. Kimppakämppä kaverin kanssa voi olla joskus vähän kyseenalainen ratkaisu, mutta edelleen ollaan hyviä ystäviä, vaikka ei ollakaan enää pitkään aikaan yhdessä asuttu.

Muutaman kerran tämän jälkeen olen asunut lyhyitä aikoja äidin luona, vaikka minulla on myös oma asunto ollut kyllä nuo ajat. Kyseessä lähinnä tilanteet, kun olin työharjoittelussa eri paikkakunnalla kuin missä itse asuin sillä hetkellä ja kun jompi kumpi ollut loukkaantunut/toipumassa ja tarvinnut sen verran apua, että ei helposti yksin pärjännyt kotona.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Itse kuulun tähän keskikastiin, eli 21-vee lähdin koska halusi omaa elämää enemmänkin. Ei mikään oikeastaan ahdistanut tai pakottanut, mutta piti saada itse päättää asunnosta, tyylistä kaikesta. Vaimoni veli asui 24vee asti porukoiden luona (käytännössä koko okt:n 2. krs omassa käytössä) ja kävi töissä, säästi helvetisti rahaa liki viidessä vuodessa himassa asumisella ja sai ostettua itselleen heti hyvän kämpän. Ei mielestäni yhtään huonompi ratkaisu. Oma muksu saa mun puolesta asua himassa jos sikseen tulee, mutta veikkaanpa et silläkin vaan tule tarve muuttaa. Jos ei muuta, niin "landelta" (10km keskustasta) lähemmäs sivistystä.

Oma suurin syy muuttoon oli pitkälti se, et sai olla omassa rauhassa ja datailla pitkään jos siltä tuntui. Saliharrastus, duunarityö silloin (varasto), wowi. Miksipä ei. Ja tottakai se pimpero.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 105
Muutto opiskelijasoluun 19-vuotiaana. Pakollisten velvotteiden takia vanhempien kirjoilla väliaikaisesti, kunnes 22-vuotiaasta eteenpäin asunut omillani.
Onneksi löytyy edelleen aikaa kyläillä lapsuudenkodissa, ja ovi siellä on aina avoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Itse muutin intin jälkeen Tampereelle opiskelemaan 5 vuotta sitten pieneen opiskelijakämppään. Tämän jälkeen vielä muuttanut kahdesti mutta yhä Tampereen lähialueella.

Vanhemmat kyllä ovat pariin kertaan sanoneet että ottavat kyllä mielellään mut takaisin kotiin asumaan jos koskaan siltä tuntuu. :lol:
Ja kieltämättä pariin otteeseen on siltä tuntunut että olisi kiva taas asustaa vanhempien luona. Mutta oma rauha omassa hienossa kämpässä on ihan yhtä mukavaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Meikä pistää ennätystä; 28 vuotta ja edelleen asun täällä :psmoke:
Ei sillä ettenkö ois halukas muuttamaan mutta... Erinäisten syitten takia hankalaa.
Yksi syy on se ettei ole vieläkään töitä ja tuilla ei kiinnosta elellä.
Enkä todellakaan helppouden takia täällä asu, helvetti ole edes omaa huonetta saati sänkyä :D
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Meikä pistää ennätystä; 28 vuotta ja edelleen asun täällä :psmoke:
Ei sillä ettenkö ois halukas muuttamaan mutta... Erinäisten syitten takia hankalaa.
Yksi syy on se ettei ole vieläkään töitä ja tuilla ei kiinnosta elellä.
Enkä todellakaan helppouden takia täällä asu, helvetti ole edes omaa huonetta saati sänkyä :D
Nyt vetää vähän sanattomaksi. Haluatko avata elämäntilannettasi vähän enemmän? Ymmärrän jos olet maatilan perijä ja seuraat vanhempien työtä, mutta muuten en oikein keksi miksi äidin lihapatojen äärellä vielä tuossa vaiheessa.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Jeesushan läks kotoa jo 12-13 vuotiaana?
Käsittääkseni nämä ikävuodet jäivät kronikoimatta Raamatussa. Siis 12-vuotiaana se kävi temppelissä ja seuraavaksi se sitten kolmekymppisenä kiersi opetuslasten kanssa. Joku raamatuntuntija voi korjata luuloni ja pilata vitsin lopullisesti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kyllä sitä ihmisessä on jotain pikkuisen pielessä, jos ei parikymppisenä jo kaipaa omaa rauhaa. Sanotaan nyt, että kyllähän se vähän rajoittaa pariutumistakin ja jopa sosiaalista elämää jos joku kolmeakymppiä lähestyvä asuu mutsin ja faijan kanssa. Olisinko itse ollut just sen 21 täyttänyt?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tai lähinnä siksi että sossu ei hoida kuluja. Nämä 15-vuotiaana kotoa muutot on puhtaasti pohjoismaisiin hyvinvointivaltioihin rajoittuvaa touhua.
No jaa,itse kuullut porukan pistäneen ulos jossain 16v mutta toi tapahtui joskus 60-70 luvulla.Itsellä oli eka kämppä 16v-17v mutta toi johtui tietyistä asioista.Aika aikaisessa vaihessa sitä on kuitenkin halunnut muuttaa omaan kämppään enkä itse ymmärrä näitä jotka asuvat kotona toisten nurkissa >21v,ne vanhuksetkin alkaa kaivata sitä omaa rauhaa(tiedätte ketä tarkoitan :D ).
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itse kuulun tähän keskikastiin, eli 21-vee lähdin koska halusi omaa elämää enemmänkin. Ei mikään oikeastaan ahdistanut tai pakottanut, mutta piti saada itse päättää asunnosta, tyylistä kaikesta. Vaimoni veli asui 24vee asti porukoiden luona (käytännössä koko okt:n 2. krs omassa käytössä) ja kävi töissä, säästi helvetisti rahaa liki viidessä vuodessa himassa asumisella ja sai ostettua itselleen heti hyvän kämpän. Ei mielestäni yhtään huonompi ratkaisu. Oma muksu saa mun puolesta asua himassa jos sikseen tulee, mutta veikkaanpa et silläkin vaan tule tarve muuttaa. Jos ei muuta, niin "landelta" (10km keskustasta) lähemmäs sivistystä.

Oma suurin syy muuttoon oli pitkälti se, et sai olla omassa rauhassa ja datailla pitkään jos siltä tuntui. Saliharrastus, duunarityö silloin (varasto), wowi. Miksipä ei. Ja tottakai se pimpero.
Joops,sitä tuli vähän(liikaakin) pelailtua yötä myöten ekoissa kämpissä.Nykyään sitä oppinut jo vähentämään ihan niiden yöunien vuoksi ja alkanu vihaamaan väsyneenä ulkoilua koska silloin juuri sattuu ja tapahtuu niitä vahinkoja.:kahvi:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 287
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom