Kuinka käynnisttää digitaalinenvalokuva kehys, että loppukäyttäjän valikko ei avaudu (Ratkaistu)

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Osaako kukaan neuvoa, kuinka käynnistän laitteen, jossa on käyttöjärjestelmänä: Anroid versio: 6.0.1 (23) Peer id: 0de.... jne...
Niin, että se ei lataisi, ns. loppukäyttäjän käyttövalikkoa.
Tehtävissä, aivan varmasti. Kun vaan nyt löytäisi jostain sen tiedon jostain, mistä, en tiedä.
Tilannehan ei ole tällä hetkellä mikään paha. Jos nyt en muuta keksi, niin sitten lähtee sähköpostia digitaalisenvalokuvakehyksen softan suunittelijalle.
Vika on meinaan hänen koodissa.

Kehyksessä on nyt valokuvia, joista ON saatava kopio. Niistä ilmeisesti EI, ole olemassa varmuuskopiota.
Todennäköisesti, on olemassa kopio Official Apple Support mutta, tilin haltia, ei valitettavsti ole enään keskuudesamme,
eikä puhelinta enään löydy. Kyllä, olen tietoinen, että, jos ei muuten, niin haetaan oikeuden päätös, mutta jos pääsisi vähän helpommalla

Ei ole mikään kiire, minulla on viisi (5) päivää aikaa ratkaista tilanne.
Oheiseen virheilmoitukseen törmäsin viimeksi. Nyt loppu tämän Wanhan_Koulukunnan_Nörtin taidot kesken :(
 

Liitteet

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Olet varmaan huolellisesti tutustunut kehyksen käyttöohjeeseen ja lukenut FAQ sivut? Kannattaisi varmaan kokeilla onnistuisko kuvien exportointi muistikortille. Käyttöohjeessa sanotaan usb liitännän olevan vain huoltokäyttöön joten siihen ei varmaan kannata keskittyä.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Pikanen vastaus: En voi käyttää muistikorttia, kun se on jumissa lukijassa. Sen takia, haluan käyttää USB-porttia.Kyllä, nimen omaan haluan huoltokäyttöön tarkoittettuun Usb-tilaan

Kunhan pääsisin lukemaan kehyksen datan talteen, sillä ei ole mitään merkitys, vaikka koko kehys sekoaa loppulisesti.
Kaupasta saa uusia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 118
Olisko vaan helpoin purkaa se ja ottaa se muistikortti sieltä pois.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Olisi, mutta ei taIDA auttaa. Tässä tilanteeessa en kyllä ota mitään riskiä, niiden kuvien kanssa.
Kuink tämä puretaan ?
 

Liitteet

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Nyt olen taas viisaanpi, "hyväveli" ryhmän kautta tuli tieto.
Meikäläinen lähtee NYT verkkokauppa.comiin.

Tarvitsen OTG kaapelin Linux:siin.

Palataan asiaan, kun olen testannut.
Eipä ole 30 vuoden aikana moista tilanetta tullut vastaa.

- Elämä on -
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Mikä tuon virheilmoituksen siis aiheuttaa? USB-johdon liittäminen vai mikä? Se OTG-kaapeli saattaa auttaa, tai sitten ei, riippuu miten valmistaja on tuon toteuttanut.

Eikö tuota Frameo-softaa voi käyttää, kun sehän on tarkoitettu juuri noiden kuvien siirtelyyn laitteeseen/laitteesta?

Jos ja kun sinne käyttiksen sisälle ei pääse konsolilta tekemään muutoksia, niin ei tuo toivottu muutos ihan niin noin vain onnistu. Laitteessa kun ei varmaankaan ole mitään loppukäyttäjän "huoltotilaa".

Ja siis onko kyse MicroSD-kortista, jolle on paikka siinä laitteen vasemmassa reunassa? Millä tavalla se on jumissa siellä lukijassa?

1630228328290.png


1630228146215.png


Varmasti tuon saa jollakin tavalla avattua siististi rikkomatta mitään, mutta vaikea sanoa pelkistä kuvista, että mistä saumasta pitää vääntää ja miten.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Olen vielä himassa, mutta aika selkeä juttu. Että Frameo softa lukitsee jostain syystä portin käytön.
Eikä, siihen auttanut, hain, jopa uusimman Beta- version Frameo softasta.

Tosiaan, tiedän, kuka on kirjoittanut Frameo koodin tähän kehykseen
Jos tämä ei ratkea tänään, niin huomenna lähtee sähköposti kehittäjälle,
kuinka asia ratkaistaan.

Käsittääkseni, muistikortin toimimattomuus ei voi sotkea USB-väylää, kun laite,
käynnistetään huoltotilassa. Tosin, saatan kyllä olla väärässä.
Ei ole kyllä tullut tälläistä koskaan vastaan tämän 30 vuoden aikana,
mitä näiden kanssa olen touhunnut.

Haetaanpa se kaapeli nyt, ja mietitään sitten lisää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Olen vielä himassa, mutta aika selkeä juttu. Että Frameo softa lukitsee jostain syystä portin käytön.
Eikä, siihen auttanut, hain, jopa uusimman Beta- version Frameo softasta.

Tosiaan, tiedän, kuka on kirjoittanut Frameo koodin tähän kehykseen
Jos tämä ei ratkea tänään, niin huomenna lähtee sähköposti kehittäjälle,
kuinka asia ratkaistaan.

Käsittääkseni, muistikortin toimimattomuus ei voi sotkea USB-väylää, kun laite,
käynnistetään huoltotilassa. Tosin, saatan kyllä olla väärässä.
Ei ole kyllä tullut tälläistä koskaan vastaan tämän 30 vuoden aikana,
mitä näiden kanssa olen touhunnut.

Haetaanpa se kaapeli nyt, ja mietitään sitten lisää.
Sinun ulosannin seuraaminen on hieman haastavaa, mutta siis edelleen on epäselvää, että mihin tarvitset yhtään mitään porttia, kun eikö tarkoitus ollut saada laitteen muistissa (vai sillä sd-kortilla?) olevat kuvat talteen? Jos näin, niin eikö sitä voi tehdä toisen laitteen kautta langattomasti sillä Frameolla, kun se on siihen juuri tarkoitettu?
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Näin vähillä unilla kun menee, niin kirjoitus ja ajatuksen juoksu , on minunkin mielestä aika haastavaa.
Tulee oikeasti mieleen työajat, kun valvottiin 48 tuntia putkeen, jotta saadaan järjestelmät toimimaan ennenkuin loppukäyttäjät tulee duuniin :)

Ei onnistu, en saa millään tavalla, mitään yhteyttä laitteessen, jotta voisin kopioida, ne kuvat talteen.

Siis haluan kehyksessä olevista kuvista itselleni, kopion tavalla tai toisella, ihan mihin tahansa, ihan millä tavalla.
Jos ei minulla ole sitä liitintä , kaapelia, ihan mitä tahansa, hankitaan. Jos en osaa, minulla on kaveripiirissä henkilöitä,
toinen on alan ammatilainen rautapuolella ja toinen softapuolella, pyörittää Unix:ia silmät kiinni unissaan.

Mutta, kumpikaan ei nyt ole Suomessa.
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
49
Omaan korvaan myös särähtää tuo että sd-kortti on jumissa. Miten olet koittanut sen ottaa pois? Itsellä oli aikanaan tuollainen vastaava ja kortti oli jousipalautteinen.
Sitä sai melko tomerasti pienellä talttapäällä painaa ja sitten kehys ampui sen metrin päähän.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Vielä pari jatkokysymystä:

- Onko tiedossa ovatko kuvat laitteen sisäisellä muistipiirillä (jos siinä on sellainen), vai sd-kortilla?
- Missä vaiheessa aloituksessa mainittu virheilmoitus tulee?
- Näyttääkö laite itsekään niitä kuvia, vai onko muisti korruptoitunut ja virhe kertoo siitä?
- Millä tavalla se muistikortti on jumissa? Pakkohan sen on sieltä lähteä irti, mutta jos kortti on sisäisesti paskana, niin voi olla haastavaa saada siitä luettua mitään, vaikka sen saisikin fyysisesti irti.
- Estääkö tuo virhe laitteen normaalin käynnistymisen ja jos estää, niin se selittänee senkin miksi Frameolla ei saa yhteyttä.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Lyhyesti, kehys toimii tällä hetkellä aivan oikein. Kaikki kuvat näkyy, jopa uusimmat.
Ei minkäänlaista ongelmaa havaittavissa, en saa vaan varmuuskopiota , niistä kuvista, mitä ovat laitteella,
jotka on siis tallennettu laiteeseen. Niiden täytyy olla muistipiirillä, koska muistikortti ei tällä hetkellä toimi.

Kuvassa oleva virheilmoitus saadaan aikaan kytkemällä Usb-kaapeli kehys -> Pc (Linux 64b, live cd)
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Saatko ruutua tökkimällä noita menuja esiin?

main_menu.JPG settings_menu.JPG manage_photos.JPG

Laitteessahan on 8GB sisäistä muistia ja minä ymmärsin, että sd-kortti toimii vain siirtovälineenä import/bakcup/export tms. Ja kuten tuossa edellä on todettu tuntuu oudolta että kortti olisi niin juntturassan etteikö sitä pienellä ruuvarilla tai muulla astalolla saisi pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Nyt löyty uusi mahdollinen virhe, on minulle tuntematon kohta:
Wi-Fi tiedot:
Advanced:
Captive Portal: False <--- Mitä tämä tarkoittaa ?
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
On mutta, kun se ei ole tällä hetkellä oikein tai se ei osaa sitä lukea. (2g, fat32)
Ei ole koskaan osannut. Eikä lue edes mummovainaa aikaista 64m usb-tikkua.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Ei muuten edes ole olemassa sellaista valikko, jossa pystyisi tekemään varmuuskopion langattomasti
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ei muuten edes ole olemassa sellaista valikko, jossa pystyisi tekemään varmuuskopion langattomasti
Ei sellaista pitäisikään olla, vaan siirrot tehdään sillä toiseen laitteeseen asennetulla Frameo-sovelluksella. Automaattinen varmistus on mahdollista vain microSD-kortille. Lataat luurisi App storesta Frameon, liität sen tuohon kehykseen ja alat siirtelemään. Minulla ei tosin ole tuosta softasta kokemuksia, niin en tiedä onnistuuko sillä siirrot molempiin suuntiin, mutta luulisi onnistuvan.

Lukaise se heti alussa linkitetty manuaali nyt ensimmäisenä. Tuolla sanotaan tosiaan ihan selvästi sen usb-liitännän olevan vain huoltokäyttöön, joten en pidättelisi hengitystä, että sitä kautta irtoaa mitään järkevää.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
On mutta, kun se ei ole tällä hetkellä oikein tai se ei osaa sitä lukea. (2g, fat32)
Mä ainakin hommaisin uuden nykyaikaisen sd-kortin ja kokeilisin sillä. Jos vanhaa ei tahdo saada pois niin leikkelemällä muovia sen aukon ympäriltä vois auttaa poistamisessa.

sd-kortti.JPG
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Seuraava idea on tämä:

Ei sellaista pitäisikään olla, vaan siirrot tehdään sillä toiseen laitteeseen asennetulla Frameo-sovelluksella. Automaattinen varmistus on mahdollista vain microSD-kortille. Lataat luurisi App storesta Frameon, liität sen tuohon kehykseen ja alat siirtelemään. Minulla ei tosin ole tuosta softasta kokemuksia, niin en tiedä onnistuuko sillä siirrot molempiin suuntiin, mutta luulisi onnistuvan.

Lukaise se heti alussa linkitetty manuaali nyt ensimmäisenä. Tuolla sanotaan tosiaan ihan selvästi sen usb-liitännän olevan vain huoltokäyttöön, joten en pidättelisi hengitystä, että sitä kautta irtoaa mitään järkevää.
Siis nyt en ymmärrä, ei tuollaista vaihtoehto ole olemassa. Pystyn siirtämään vain kehykseen.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Mä ainakin hommaisin uuden nykyaikaisen sd-kortin ja kokeilisin sillä. Jos vanhaa ei tahdo saada pois niin leikkelemällä muovia sen aukon ympäriltä vois auttaa poistamisessa.

Ei toimi uusilla kortelaiila, kokeiltu.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Lyhyt kommentti, päivitetää kun keritään.
Varmuuskopio saatu. Kaiikki 2021 kplkuvaa on omalla verkkopalvelimella. :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 616
Viestejä
4 186 262
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom