Ratkaistu kuinka bluetooth toimii?

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja Eläin, 15.12.2019.

1. Eläin

Eläin

Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    kuullokkeista ku painaa virtanappia 1 sekunnin ajan kuuluu BLIIP. ja se menee päällä.
    kun sitä nappia pitää pohjassa 2 sekunttia kuuluuki ääni BLiipblöööp.

ja miten helvetissä voin saada mun kuullokkeet menemään oikeeseen laitteeseen. Tietokone, telkkari, kännykkä. Niin vittu menee järki ku haluu joskus mennä suoraa telkkarii ja sit se sekottaa koko television äänihomman.Mut eikö tätä voi mitenkää saada sillai, että ku laitan bluetooth-kuullokkeisii/kajareihin virran. Niin saisin ite valita mihin se yhdistyy ku haluan vain saada sen tähän tietokoneeseen. ja kuullokkeiden mallin kertomisella ei ole mitään merkitystä. on useita erijä kuullokkeita sekä kaiuttimia. Kaikissa on tismalleen samanlaisia blimblööm piip paap merkkiäänet.

Viimeksi muokattu: 15.12.2019
  2. Eläin

Eläin

Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    tl:dr: onko jotain universaalia virtanappikikkaa miten voisin valita tän jotenki sillai, että ku painan virran kuullokkeisiin, se aina yhdistyis vaikka mun tietokoneeseen.. Ei televisioon, kännykkään automaattisesti sen mukaan mikä laite nyt haluaa olla sinäkertana se nopein joka valmiudessa sattumalta skannailee ympäristöä....

/ainiin ja tietokone kytkee ittensä HETI AUTOMAATTISESTI soundbariin, kun laitan bluetoothin auki. En halua että tämä tekee sitä. haluan itse valita mihin haluan sen bluetoothin menevän minäkin kertana. joskus haluan käyttää soundbarissa tietokonetta joskus kuullokkeita..

3. Matolaatikko

Matolaatikko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    No, ensinnäkin. Kun kyseessä on televisio ja bluetooth kuulokkeet, niin kaksi paskinta mahdollista yhdistettynä toisiinsa.

Kuulokkeet ovat sellaisia että ne muistaa viimeksi yhdistetyn laitteen. Turha itkeä kun on hankalaa laitteen ominaisuuksissa on tuo määräytyminen.

Kaikki ne biböööp bibbib pööpööt jne äänimerkit ovat vain ilmoituksia käynnistymisestä ja onnistuneesta yhdistymisestä.

Poistat tietokoneesta bluetooth laitteista sen soundbarin, televisiosta sen bluetooth kuulokkeen, niin alkaa rokkaan.

Eläin tykkää tästä.
  4. Eläin

Eläin

Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    eli käytännössä bluetoothi aina muistaa sen edellisen laitteen ja haluaa siihen yhdistyä, eikä siis toimi randomina aina minnesattuu. Tuohan nyt selittääkin aikapaljon. Kiitos.

Eli miepä poistan kaikki bluetoothin telkkarista ja koneesta ja puhelimesta. ja laitan nyt yksitellen jokasen siihen mihin pitää. Niin nyt niiden siis täytyis aina yhdistyä siihen edelliseen automaattisesti.

5. Matolaatikko

Matolaatikko

Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Kyllä, juuri näin. Poista kaikista laitteista ne kuulokkeet ja liitä vain siihen mihin haluat sitä käyttää. :tup:

Eläin tykkää tästä.
  6. Eläin

Eläin

Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    TV = Soundbar
    Läppäri = Vastemelukuullokkeet tai vessan kaiutin; riippuu kummassa on virta päällä.
    Pöytäkone ja Kännykkä = Lidlin 20e kuullokkeet; nää kykenee yhdistyyn kahteen laitteeseen yhtäaikaa.

Jostain syystä lidlin kuullokkeet yhistyy naapurin johonki laitteeseen joskus. Voikun sen saisi jotenkin unpair sieltä. Kun harmittaa kun kuulen selkeästi sen että kahteen eriin juttuun yhdistyy. Toinen on mun kännykkä ja toinen on mikälie. Se toinen ei ole kumpikaan mun tietokoneista tai telkkarista. Ja sitten kun pari kertaa toistan saman, niin saan yhdistettyä sen taas mun pöytäkoneeseen sekä kännykkään. Joskus se vain yhdistyy minnelie..

Matolaatikko tykkää tästä.