Krav Maga

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 171
Tuossa viikonloppuna olin intensiivisellä peruskurssilla ja kaikinpuolin positiivinen maku jäi tuohon touhuun. Ensinnäkin se on oiva harrastus ylläpitää ja nostaa kuntoa, sekä hyvinkin erilaista ärsykettä esim. perus kuntosalitreeniin. Lisäksi koen hyödylliseksi osata itsepuolustusta ja tarpeen mukaan vastahyökkäystä. Ei siinä, että näitä koskaan tarvitsisi missään käyttää. Pelkkä ajatus ja tieto tuntuu hyvältä. Nostaa myös itsetuntoa kun tietää osaavansa jotain. Tästä siis syntyi itselleni uusi harrastus..

Kaula, rinta, käsivarret ovat sen verran hellänä, että palautumisessa taitaa mennä tovi :D

Muita lajin harrastajia? Mietteitä?

Suositeltiin ostamaan vähintään muna -ja hammassuojat. Myös käsivarsisuoja oli suositeltavaa. Mistähän kannattaisi lähteä ostamaan hintalaatusuhteeltaan hyvää tavaraa?
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Pari vuotta tuli aikanaan harrastettua. Ihan hauska laji harrastaa. Kunnon kohotus voi jäädä aika rajalliseksi, sillä ainakin niiden seurojen treeneissä, joissa olen käynyt, kuntoilu jää melko pienelle painolle. Pääpaino on tekniikkatreenissä. Tekniikoiden harjoittelu on juuri lajin koukku.

Alasuojat ovat käytännössä pakolliset. En muista, että miten paljon niitä alkeiskurssilla tarvitsee, mutta Krav Magan tekniikat suuntautuvat todella usein alueelle, jota munakupit suojaavat. Hammassuojat ovat hyvä lisä, koska käsi voi helposti kolahtaa naamalle.

Myöhemmin, jos lajin pariin jää, tulee toisinaan sparraustreenejä. Niihin käytin itse thaiboxingin hanskoja, kun harrastin samassa seurassa myös sitä.

Käsivarsisuojia meillä ei kukaan käyttänyt, mutta voi riippua seurasta.

Seuran vetäjät osaavat usein neuvoa, että mistä varusteita kannattaa hankkia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 067
Viestejä
4 190 494
Jäsenet
70 857
Uusin jäsen
Henkka9001

Hinta.fi

Ylös Bottom