Kovalevy tiedostojen palautus?

Moi.

Onnistuuko kovalevyltä palauttamaan tiedostot kuvat ja videot? Vaikka olen sen kertaalleen tyhjentänyt.

Eli olen asentanut win uudelleen ja siinä yhteydessä poistanut kovalevyn sisällön.

Onko tälläsen jotain ilmasta ohjelmaa tai konstia kaivaaman menetetyt kuvat ja videot?

Moi.

Onnistuuko kovalevyltä palauttamaan tiedostot kuvat ja videot? Vaikka olen sen kertaalleen tyhjentänyt.

Eli olen asentanut win uudelleen ja siinä yhteydessä poistanut kovalevyn sisällön.

Onko tälläsen jotain ilmasta ohjelmaa tai konstia kaivaaman menetetyt kuvat ja videot?
Todennäköisesti onnistuu, jos tiedostojen päälle ei ole vielä mitään kirjoitettu. Esimerkiksi Recuvasta on ilmainen versio. Palautus pitää tehdä eri asemalle, jotta vältettäisiin muiden tiedostojen päällekirjoitukselta ennen palautusta.

Eli oliko nuo kuvat ja videot sillä levyllä johon tuon Windowsin asensit uudelleen? Tällöin on saattanut osa datasta kadota kun kirjoitettu päälle.
Kokeilemalla selviää, mutta jos käytät kyseistä Windows asennusta nyt aktiivisesti, niin kannattaa tiedostaa että jatkuvasti saattaa vanhaa dataa kadota (ylikirjoitus), koska järjestelmä kirjoittaa dataa levylle.

Olivat levyllä. Kokeillaan kaivaa tuolla ohjelmalla.

Onko tietoa jos Recuva ei niitä löydä, mitään muuta vaihtoehtoa/ ohjelmaa?

Jos ei Recuva löydä tai siellä on oikeasti tärkeää dataa, niin suosittelen olemaan yhteydessä tietojen palautukseen erikoistuneeseen yritykseen. Lopeta myös tuon levyn käyttö heti ennen kun kaikki data on ylikirjoitettu. Ota vaikka mieluiten kokonaan levy irti koneesta. Jos kyseessä on SSD-levy, niin levyn roskienkeruu on saattanut jo nuo muistisolut tyhjentää.

Tässä kuitenkin esimerkkinä muutama yritys, josta voit kysellä palautuksen hintatasoa ja lisätietoja:

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
266 103
Jäsenet
75 764
Uusin jäsen
Voippari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom