Kovalevy on hidas, testi softa ja ssd klooni/emo rikki

Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Elikkäs mun Seagate Barracuda 7200.12 ([ST350041 8AS] jos muistan kovojen järjestyksen oikein) on alkanut tuntumaan todella hitaalta, ja viimeyönä heräsin siihen kun kone piipitti parikertaa ja veti tuulettimet täysille... kun buuttasin koneen, ilmoitti windows jostain kovalevyn failista...

Ja tuo siis on tuntunut hitaalta jo pitkään, ei vaan ole jaksanut tehdä mitään asialle... mut nyt pitäisi saada joku testisofta, sekä tietoa siitä miten hd:sta saa kloonin SSD:lle?

Olen joskus ottanut jostain pata kovosta kloonin toiselle samanmoiselle, mutta se oli 90-luvulla joten.. norton ghost tuskin on enää se "Goto" softa

Edit: eli ilmeisesti kovot on kunnossa, mutta emo on hajalla... Eilen illalla kun koitin käynnistää konetta, se vain piippasi 4 kertaa, tauko, 4 piippausta jnejne..

Noh äsken kun koitin pelata niin steam ilmoitti että mulla ei ole d3d yhteensopivaa näytönohjainta. Asensin näyttiksen ajurit uusiksi ja buuttasin koneen... Kone jäi boot looppiin.. käynnistyi, latasi jonkun dual bios ikkunan (ei normaalisti tee tätä) ja buuttasi uudestaan.

Sammutin koneen ja laitoin takaisin päälle, ei apua. sammutin koneen, katkaisin virrat powerista ja kävin tupakalla, kone käynnistyi normaalisti.

Tuosta 4 piippauksesta googletin että "Realtime clock malfunction" eli tarkoittaako tuo sitä kello kristallia? eli emo paskana...

Kone on Amd 760k + g1 sniper a88x + jotain ddrrää + radeon 480..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Crystaldiskinfo kertoo levyn kunnon (lukee smartin tiedoista). Clonezillalla saat kloonattua.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Väärin muistin, eli käyttiskovo olikin WDC. Tuo ohjelma väittää sen olevan ok, mutta taidan silti hankkia sen ssd:n varmuuden varalle... ei noi kovot enää mitään uusia ole ^^

Kuvia



ps. pitää vissiin järjestää synttärit tuolle seagatelle kun tulee 1000 vuorokautta täyteen ^^
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
eli ilmeisesti kovot on kunnossa, mutta emo on hajalla... Eilen illalla kun koitin käynnistää konetta, se vain piippasi 4 kertaa, tauko, 4 piippausta jnejne..

Noh äsken kun koitin pelata niin steam ilmoitti että mulla ei ole d3d yhteensopivaa näytönohjainta. Asensin näyttiksen ajurit uusiksi ja buuttasin koneen... Kone jäi boot looppiin.. käynnistyi, latasi jonkun dual bios ikkunan (ei normaalisti tee tätä) ja buuttasi uudestaan.

Sammutin koneen ja laitoin takaisin päälle, ei apua. sammutin koneen, katkaisin virrat powerista ja kävin tupakalla, kone käynnistyi normaalisti.

Tuosta 4 piippauksesta googletin että "Realtime clock malfunction" eli tarkoittaako tuo sitä kello kristallia? eli emo paskana...

Kone on Amd 760k + g1 sniper a88x + jotain ddrrää + radeon 480..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 429
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom