Kotiverkon jakaminen Plex:llä

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 721
Hellou, en löytänyt aiheesta muuta ketju hakemallakaan niin laitan tähän, oppi siirtäkööt.

Jokainenhan osaa tehdä himaverkon esim. wlan:lla.
Ongelmani oli että samsung smart ei enää näyttänyt mkv-fileitä "tätä formaattia ei tueta"
nooh nohevana konvertoimaan file aviksi, ei tueta...
Ajattelin etten tosiaankaan istu takapuoli homeessa jossain toimistotuolissa katsomassa 24:n näytöltä tunnin jaksoa * 12 * 5 kun voisin lerpata senkin ajan punkassa nauttien 32:sta kuvasta.

Hain ensin allsharen samsungille, toimihan sekin jakona mutta ei convertoinut fileitä, eli telkka naukui taas "formaattia ei tueta"

Sitten rimpautus kaverille ja sillä on mm. nassissa tuo PLEX softa, ensin hain sen kaukkarilla näpytellen telkalla ja asensin, sitten sama pöytäkoneelle ja asentelemaan, karmean nooh ei niinkään karmean säätöjen jälkeen sain yhteyden, sitten tuli ihmettelemistä että missä leffat pitää olla että näkyy telkassa, nyt on kopsattu leffat 4:ään paikkaan ja pitää alkaa katsomaan mitkä niistä ovat tarpeettomat.

Ainoa huono puoli softassa on että vaatiin win7:lta SP1:n, en tiedä toimisikö xp:llä niin voisi valjastaa wanhan läppärin tohon duuniin, ei tarvisi pitää aina pääkonetta päällä.

Viimein sitten löysi leffat ja sieltä jopa sivupalkista textit, kiva.
Wlanin kautta hd-videokin siirtyy todella sujuvasti

Onko muilla vastaavia kokemuksia tuollaisista jutuista?
nassi olisi toki paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 090
Joitain vuosia sitten samaisesta ongelmasta asentelin PLEXin nassiin kokeeksi. Totesin tosin että minun käyttöön aivan liian paljon turhia ominaisuuksia sillä mitään varsinaista kirjasto ominaisuuttaa, metadatan hakua tai muuta tauhkaa en tarvinnut vaan piti vain saada videot streemattua verkon yli. Plex tuntui tuohon käyttöön turhan raskaalta ja isolta järkäleeltä joten poistelin sen ja "toimimattomat" video käänsin massana MP4 muotoon niin alkoi toimimaan NASsin omalla streaming kikkareella.

Taustamusiikkilaitteistolle olen käyttänyt Twonkyä mutta Qnap päätti lopettaa tuon tukemisen oman kötöstyksenä hyväksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 721
Fiksut nassit osaavat kääntää nuo "väärät" filmit, siksi se on hyvä.
Minä olen kyllä ihan tyytyväinen plexiin, ei ole raskas ja saa sen hakemaan puuttuvat tauhkat netistä automaagisesti.
Enkä jaksa alkaa nasseilee taikka convertoimaan fileitä 12*7 kpl. ihan tuota varten, menee ulkoiselle kiintarille "muistoiksi" kunhan olen kertaalleen katsonut, dont worry meiningillä.

Varmaan pystyisi jopa jakamaan uloskin päin jos osaisi, eikä vaan sisäverkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 090
Tuo converttaus on helppoa. Esim handbrakella määrittää lähdekansion ja kohdekansion ja haluamansa asetuksen ja jättää rouskuttamaan niin mitään muuta ei tarvitse tehdä. Tosin itsellä se rouskutti pari päivää kun tiedostojen määrä oli tuhansissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 350
Tuo converttaus on helppoa. Esim handbrakella määrittää lähdekansion ja kohdekansion ja haluamansa asetuksen ja jättää rouskuttamaan niin mitään muuta ei tarvitse tehdä. Tosin itsellä se rouskutti pari päivää kun tiedostojen määrä oli tuhansissa.
Tuo olikin ihan mielenkiintonen vinkki. :tup: En ole jaksanut handbrakella convertoida videoita vaan käyttänyt plex ym. ohjelmia reaaliaikaiseen convertointiin. Pystyykö tuolla kansioconvertoinnilla sisällyttämään myös tekstit mp4-tiedostoihin, kun kaikki laitteet ei osaa ulkopuolisia tekstejä toistaa?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 721
Konvertoinneissa ei ole järkeä, kun alkaen parilla kympillä saa mediatoistimia jotka toistavat "kaikki" olemassa olevat formaatit.

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated September 2017)
Aivan samaa mieltä, multakin convertoi jotain ihmeen AAC:sta toiseen formaattiin ja sitten pelasi.
Ala nyt konetta jyystämään 12jaksoa ja 7 seasonia sarjaa uuteen uskoon ja vaihto ehtoja kun vielä on parikytä ei mikään toimi niin hermot menee :(
Paras on yleistoistin taikka netin kautta softalla joka konvertoi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 641
Aivan samaa mieltä, multakin convertoi jotain ihmeen AAC:sta toiseen formaattiin ja sitten pelasi.
Ala nyt konetta jyystämään 12jaksoa ja 7 seasonia sarjaa uuteen uskoon ja vaihto ehtoja kun vielä on parikytä ei mikään toimi niin hermot menee :(
Paras on yleistoistin taikka netin kautta softalla joka konvertoi.
Oletko kokeillut universal media serveriä?

Itse olen käyttänyt ohjelmaa jo vuosia ja olen ollut tyytyväinen. Striimaa ohjelmat suoraan pc:ltä ja tekstitykset toimivat. Ärsyttävänä ominaisuutena on, että haluaa hakea ja käyttää netistä hakemiansa tekstityksiä vaikka samassa kansiossa olisi toimivat tekstit.

Universal Media Server
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 721
Oletko kokeillut universal media serveriä?

Itse olen käyttänyt ohjelmaa jo vuosia ja olen ollut tyytyväinen. Striimaa ohjelmat suoraan pc:ltä ja tekstitykset toimivat. Ärsyttävänä ominaisuutena on, että haluaa hakea ja käyttää netistä hakemiansa tekstityksiä vaikka samassa kansiossa olisi toimivat tekstit.

Universal Media Server
Aijaa pitääkin katsoa, Plexissä laitetaan vaan rasti ruutuun ettei haeta mitään dataa netistä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 047
Viestejä
4 378 314
Jäsenet
72 696
Uusin jäsen
otto12322

Hinta.fi

Ylös Bottom