Kotiverkkon rakentelua ja tarvikkeita Cat6

Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
23
Hojo,

Projekti on seuraavanlainen, komeron alaosaan on vedetty 8 kappeletta cat6sta, komeroon on sijoitettu kytkin johon johdot ovat tulossa kiinni. Olen etsinyt pintaan asennettavia rj45 rasioita löytämättä oikein mitään kovinkaan järkevää.

Eli mietin projektin jatkoon 19" räkkitelineen esim 4u stand alone, johon olisi helppo kytkeä kytkin ja/tai sitten kytkentäpaneli kaappiin tuleville johdoille ja siitä lyhyillä vedoilla kytkimeen?

Toinen ne seinärasiat (rj45) on tuottanut harmaita hiuksia, minkälaisia rasioita olette ostaneet ja käyttäneet pintaan asennettuina? (ei mielellään krone rasia)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 998
Itse olen ostanut Exxact pinta-asennuskoteloita ja Exxact-keystone vino sisuskalut. Liittiminä Kerman Keystone Cat6. Joskus tullut myös Jussi-sarjan vastaavia käytettyä, mutta Exxact halvempi ja modernimman näköinen.

Edit. Ja jos on ontot väliseinät, niin rasiaporalla ja remonttirasialla saa siistin uppoasennuksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 998
Lexcomin liittimet eivät tarvii muuta työkaluja kuin sivuleikkurit.
Itse tykkään näistä keystone-liittimistä enemmän: KERMAN LIITIN-CAT6 CAT6 UTP KEYSTONE LIITIN | CAT6 yleiskaapelointituotteet

Nuo on kaksiosaisia, toisin kuin Actassit (ent. LexCom). Johto pujotetaan ohjuriosan läpi ja käännetään piuhat hahloihin, sitten napsautetaan se itse liitinosaan kiinni ja leikataan ylijäävät johtimet pois. Nuo on myös viidesosa Actassi-liittimen hinnasta ja niissä on pölyluukut.
 
Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
39
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Kotioloissa varmaan riittäisi pelkkä 10" paneeli jossa liittimet rivissä, tai sitten ihan 10" kotijakamo johon saa useamman 10" paneelin päällekkäin. Myös pieni kytkin sopii kotijakamon pohjalle pystyyn.


Itse päädyin tälläiseen ratkaisuun kun kuidun myötä oli vähän "pakko" alkaa tehdä sisäverkkoa vm -60 täystiilitaloon täysin tyhjästä. Sitä tosin tuli heti tuskailtua, että suurin osa noista valmiista datakeskuksista on jotain naurettavan ja säälittävän kokoisia tiloiltaan.

Oma valinta oli sitten lopulta ABB:n Data800, tuosta löytyisi vielä korkeampikin versio, jos vielä enemmän tilaa kaipaa. Toistaiseksi tuolla on nyt kuiturasia johon maakaapeli on päätetty ja josta häntäkuidut lähtee, ktv- muunnin, kuitumuunnin/reititin, antenniverkon tähtipiste, yksi poe injektori ja yksi 8- porttinen kytkin ja tilaa riittää vieläkin laajentaa.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
23
Joo kyllä vaihtoehtoja löytyy vaikka mitä.

Ajattelin vaan että jos kyseessä 8 johdon päättäminen komeroon pohjalle, niin alkaa 19" olee aika överi.
Mutta jos 8 liitintä vaatii kaverikseen 48porttista kytkintä yms., niin sitten 19" hyvä.
Lähinnä nyt sattuu olemaan 24 porttinen kytkin, jossa on 19" räkkiraudat mukana.. Mutta siksihän sä vastasit. :geek:


Haluan että siellä kaapissa on kaikki jossain kiinni, johtoja tai mitään ei ole irrallaan jne. yksi paketti. Tilassa on myös Qnapin nassi ja wifi purkkia jne. Sekä niitä kaapelivetoja on tulossa lisää, jakka jaksaa askarrella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 926
Tuon 19" kaapin kanssa on se helppoa että jos tulevaisuudessa tuleekin tarves esim IP kameroiden NVR tai NASsille tai oikeastaan mille tahansa verkko vermpaimelle niin ne saa siististi tuohon 19" kaappiin eikä johtosekamelska ole pitkiinsä

IMG_20210206_182125.jpg

USAssa näkee paljon näitä "romut seinällä" asennuksia ja ne ei ainakaan ole kovin siistejä

5337c6bfa136d181353b640cd14b8f65.jpg


Mutta tuolla nyt muutenkin tuntuu olevan perinteena kaikki seinällä ja jokaiselle oma boksi -tyyliin tehdyt asennukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 998
Jos tilaa on laittaa, niin 19" seinäräkki niin saa siististi kaiken ja on tilaa askarrella. Esim. tällainen Seinäkaappi Actassi - NSYKDB15U6F Seinäkaappi 15U lasiovi KDB - 7240317 - Schneider Electric näyttää Onnisella olevan noin 200 EUR alv 24%. Toki tarvitaan urakoitsija hakemaan se tukusta.
Sulla on hieman paremmat alennukset kun itsellä. Ja urakoitsija tuskin nollakatteella myy, ellei ole tuttu. Mutta itse olen ostanut EuroDK:sta halvan (muistaakseni alle 50€) pienen räkkikaapin, ja siihen olen ollut tyytyväinen. Aika kevytrakenteinenhan se on, mutta asiansa ajaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 365
Viestejä
4 215 556
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom