Kai se vähän riippuu joo miten sitä tablettia käyttää. Pelkkänä näyttönä nyt toimii lähes mikä tahansa. Mulla oli alkuun joku Lenovon ikivanha (+10v) tablet toimittamassa Home Assistantissa pelkän näytön virkaa ja kyllä se siinä hommassa toimi, kun ei mitään kameran kuvaa sinne ajanut.
Sen jälkeen tuokin tablet siirtryi "eläkepäiville" veneeseen karttaplotteriksi ja on se veneessä edelleenkin varalla.
Kiinnostava. Paljonko tuollaisessa on ”nitsit” (cd/m2)?
Kai toi on olevinaan virallisesti 300, mutta on myös mitattu keskimäärin ~350.
Notebookcheck review of the Teclast T65, a cheap mid-range tablet for less than 300 euros, which nevertheless has a lot to offer incl. a 120Hz screen and a screen diagonal of over 13 inches. The tablet with a huge battery and long runtimes also comes with calling features support. But is the...
www.notebookcheck.net
Tuo on jännä miten tuo sopiva koko on eri ihmisillä täysin erilainen. Itselle riittäisi noihin infonäyttöihin joku 8-10" vallan mainiosti kun niiden ideana olisi ainakin itselläni vain muutaman (ehkä 6-8 asiaa) esittäminen. Ymmärrän tietty niitäkin jotka haluavat samaan näyttöön kaiken mahdollisen mutta esim eteisen näyttöön itse ajattelin laittaa vain ne asiat jotka jollain tavalla vaikuttavat kotoa pois lähtemiseen (onko ikkunoita/ovia auki, valojen status, tietyt laitteet pois päältä, sää jne).
Kyllä se silmäkin tottuu ajan kanssa. Toki jossain tilanteessa pieni näyttö voi olla silmään parempi, eli istuu muuhun ympäristöön verrattuna paremmin seinälle.
Samahan se on mm. töllöjenkin kanssa. Jonkun mielestä se 32" on ihan riittävä ja jonkun mielestä se 65" vois olla vähän isompikin.
Itse esim. olen noita tabletteja käyttänyt veneessä navigointiin jo 10v ja alkuun oli käytössä 7"/8", sitten 10" useita vuosia ja nyt tuo 13,4". Joka kerta hyppäys seuraavaan on ollut iso, mutta hetken päästä jo miettii, että miten tuolla pienemmällä tulikin pärjättyä, kun isossa kaikki näyttää selkeämmältä ja infoa näkyy enemmän.
Jossain tilanteissa vain on hyvä, että ruudulle saa näkymään enemmän infoa. Isossa näytössä esim. kotiautomaatioiden kanssa on helpompi jakaa ruutua esim. valvontakameroiden kuvalle ja tärkeimmille infoille. Toki johonkin eteiseen ulko-oven pieleen sopii oikein hyvin joku pienempi näyttö mistä saa esim. poissaoloautomaatiot tms. päälle.