Kotiakut - keskustelua kodin energiavarannoista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dot1q
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna Teravoima tekemässä kartoitusta videopuhelun välityksellä.
Olen kuulemma tuhannen ekan joukossa. Iso satsi akkuja on tulossa joulukuussa, mutta ne menee pääosin jollekin isolle turkulaiselle työmaalle. Näiden lisäksi jonkin verran referenssiasiakkaita tekevät. Minun vuoroni on kuulemma sitten keväällä tai viimeistään kesällä.

Katsottiin videopuhelun välityksellä sähkökaappiin, ja käytiin kierros pihalla katsomassa akulle paikka.

Sopimuspaperit tulee sähköpostiin jossain vaiheessa luettavaksi.

Olen kuulemma tuhannen ekan joukossa. Iso satsi akkuja on tulossa joulukuussa, mutta ne menee pääosin jollekin isolle turkulaiselle työmaalle. Näiden lisäksi jonkin verran referenssiasiakkaita tekevät. Minun vuoroni on kuulemma sitten keväällä tai viimeistään kesällä.

Katsottiin videopuhelun välityksellä sähkökaappiin, ja käytiin kierros pihalla katsomassa akulle paikka.

Sopimuspaperit tulee sähköpostiin jossain vaiheessa luettavaksi.
Samassa veneessä.

Mielenkiintoinen juttu reservimarkkinaan osallistumisesta.
Kohtuu ikävä tunnelma osallistua 10kWh akulla, kun speksit on nämä.
FCR tuotteilla on vaatimuksia markkinaan osallistumisesta. Pari esimerkkiä, jotka kertovat kokoluokista:

• Taajuusohjattu käyttöreservi (FCR-N): Minimi tarjouskoko 0,1 MW. Aktivoitumisnopeusvaatimus n. 63 % / 1 min, n. 95 % / 3 min. ±0.1 Hz askelmaisella taajuusmuutoksella.
  • Taajuusohjattu häiriöreservi ylös (FCR-D). Minimi tarjouskoko 1 MW. Aktivoitumisnopeusvaatimus 86 % / 7.5 s. Energia: 3.2 x kapasiteetti / 7.5 s

Reservimarkkinoille tuskin on asiaa itse kasatulla akkupaketilla? Eihän tuohon montaa auton akkua tarvitse pinota että täyttyisi minimit koosta... Ilmeisesti korvaus on aika hyvä kun katsoo teravoiman hinnoittelua...

@Anagonda lähinnä viittaan näihin useisiin 5-15kWh akustojen kauppaamisiin, joita on alkanut putkahdella esiin. Siinä tarvitsee haalia todella paljon asiakkaita, samalle alueelle, että kyseisen alueen taajuuden ylläpitoa saa tehtyä. Pidän 10kWh akkujen kanssa melko saavuttamattomana tuota FCR-N mukaista kapaa per tällainen alue.
Tai sitten käsitykseni näistä alueista on liian suppea.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 883
Jäsenet
74 024
Uusin jäsen
tillikorva

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom