Olen tässä akkujen laittamista miettinyt. Tällä hetkellä aurinkopaneeleja 6,6kwp ja olen laittamassa toiselle lappeelle lisää 5-7kwp jotta saa iltapäivä/iltaauringon paremmin hyödynnettyä.
Nyt lähinnä harkinnassa joko Elisalta 21kw akusto ja invertteri joka siis maksaa 9399€ ja asennus 1249€.
Toinen vaihtoehto esim Solis S6-EH3P10K 10kw invertteri ja esim. Dyness akkuja 2kpl.
www.nkon.nl
Nämä yhteensä n. 5600€ + tarvikkeet ja asennus.
Onko kokemusta Soliksesta kuinka hyvin oma ohjelmisto osaa ladata/purkaa akkuja?
Muuta huomioon otettavaa?
Elisalta saisi näppärästi korottamalla kk-erällä ja jotain reservikorvausta. Toisaalta itse laitteet hommaamalla saa isomman akuston halvemmalla ja voi itse vaikuttaa akuston käyttöön.
Nyt lähinnä harkinnassa joko Elisalta 21kw akusto ja invertteri joka siis maksaa 9399€ ja asennus 1249€.
Toinen vaihtoehto esim Solis S6-EH3P10K 10kw invertteri ja esim. Dyness akkuja 2kpl.
Dyness PowerBrick Plus - 51.2V 16.07kWh Home Battery
The Dyness PowerBrick Plus 16.07kWh is a powerful and scalable home battery designed for maximum energy storage and independence. Thanks to its reliable LiFePO4 technology, this battery offers a long lifespan, high safety, and excellent performance for both residential and commercial...
Onko kokemusta Soliksesta kuinka hyvin oma ohjelmisto osaa ladata/purkaa akkuja?
Muuta huomioon otettavaa?
Elisalta saisi näppärästi korottamalla kk-erällä ja jotain reservikorvausta. Toisaalta itse laitteet hommaamalla saa isomman akuston halvemmalla ja voi itse vaikuttaa akuston käyttöön.