Kotelon (Kolink Inspire 7) tuuletin ei pyöri

Liittynyt
21.01.2021
Viestejä
6
Hei,

Kasasin ensimmäistä kertaa elämässäni tietokoneen osista ja minulla on seuraavanlainen ongelma:

Kolink Inspire 7 ARGB-kotelon kotelotuuletin ei pyöri. Se on kytketty MSI B450 TOMAHAWK MAX-emolevyn SYS FAN 1-liitäntään. Kotelon VDG In-piuhaa en saanut emolevyyn kiinni ilman adapteria, kun se on kolme pinninen ja emossa on vain neljä pinninen rgb-paikka. Mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa kun tuulettimen valoihin?

Myöskään GeForce RTX 2060 DUAL OC EVO -näytönohjaimen omat tuulettimet eivät vaikutta pyörivän. Se on kytketty PCIE-piuhalla virtalähteeseen (650W Corsair RM650x 80 Plus Gold).

Molempien piuhojen liitännät olen tarkastanut pariin otteeseen.

CPU:n tuuletin on ainoa joka toimii, vaikka ajattelin että se on näistä helpoin asentaa päin helvettiä.

Viime vuodet olen mennyt vanhoilla paskoilla läppäreillä, joten ei ole tuntumaa miten uusien koneiden tuulettimet toimivat, eli lähtevätkö ne esim. pyörimään vasta tietyssä lämpötilassa? Olen vasta asentanut Windowsin, eli hirveää rasitusta en ole uskaltanut antaa, ennen kuin saan varmuuden tuuletin asiaan.


Koko setuppi on seuraavanlainen:

INSPIRE-K7 Kolink Inspire K7 ARGB, ikkunallinen
miditornikotelo,
SA2000M8/500

G Kingston 500GB A2000 NVMe PCIe SSD-levy,
M.2 2280, 2200/200

CP-9020178-EU Corsair 650W RM650x (2018), modulaarinen ATX-virtalähde, 8

ACFRE00052A ARCTIC Freezer 34 -prosessorijäähdytin 1,00 1,00 0,00

DUALRTX2060-O6GEVO Asus GeForce RTX 2060 DUAL OC EVO - näytönohjain, 6GB GD

MSI B450 TOMAHAWK MAX, ATX-emolevy

AMD Ryzen 5 3600, AM4, 3.6 GHz, 6-core

Kingston 16GB (2 x 8GB) HyperX Fury, DDR4 3200MHz
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
15
Toimiiko tuuletin jos on pelkästään SYS_FAN1 johto kiinni? Näytönohjaimen tuulettimet yleensä lähtee pyörimään vasta rasituksessa, eli työpöydällä tuulettimet eivät pyöri.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Hei,

Kasasin ensimmäistä kertaa elämässäni tietokoneen osista ja minulla on seuraavanlainen ongelma:

Kolink Inspire 7 ARGB-kotelon kotelotuuletin ei pyöri. Se on kytketty MSI B450 TOMAHAWK MAX-emolevyn SYS FAN 1-liitäntään. Kotelon VDG In-piuhaa en saanut emolevyyn kiinni ilman adapteria, kun se on kolme pinninen ja emossa on vain neljä pinninen rgb-paikka. Mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa kun tuulettimen valoihin?
Liitin on Kolinkin oma, eikä standardi nelipinninen. Katso arvosteluni tuotetestit-alueelta.
Kytkemällä 12V ledeihin on mahdollista hajottaa ne. Toivottavasti ei mennyt sillä tavalla väärin.
 
Liittynyt
21.01.2021
Viestejä
6
Liitin on Kolinkin oma, eikä standardi nelipinninen. Katso arvosteluni tuotetestit-alueelta.
Kytkemällä 12V ledeihin on mahdollista hajottaa ne. Toivottavasti ei mennyt sillä tavalla väärin.
Kiitos tiedosta. Mitenkäs tuo tuuletin sitten on mahdollista liittää emolevyyn? Jollain adapterilla? Nyt alkoi myös hirvittää että olen saanut jo jotain rikottua.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Lue nyt vain se arvostelu ja katso kuvat, etupaneelista lähtee SATA-virtaliittimen johto, josta se tuuletinliitin haarautuu.
 
Liittynyt
21.01.2021
Viestejä
6
Lue nyt vain se arvostelu ja katso kuvat, etupaneelista lähtee SATA-virtaliittimen johto, josta se tuuletinliitin haarautuu.
Luin arvostelun ja löytyikin jo äsken omin neuvoin. Kiitos paljon avusta Tepe! Tuuletin pyörii ja elämä hymyilee
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 391
Viestejä
4 332 204
Jäsenet
72 205
Uusin jäsen
Mielo

Hinta.fi

Ylös Bottom