Korvaava jäähdytysratkaisu ASUS Turbo GeForce RTX™ 3080 V2 10GB GDDR6X mallille?

Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
12
Tuli ostettua otsikossa mainittu blower mallinen kortti, kun ei noita 3080 malleja 3:lla tuulettimella oikein tuntunut olevan tarjolla.
Ja kyllä käy sitten lämpöisenä, pikku pelailun jälkeen lämmöt kortissa yli 90 astetta.

Sattuuko kukaan tietämään, mistä saisi hommattua tällaiselle kortille AIO -vesijäähdytyksen tai että löytyisikö tälle jostain korvaavaa ilmajäähdytystä? Olen koettanut googlailla, mutta ainoa mitä sattui osumaan silmään on tämä: Alphacool Eisblock ES Acetal GPX-N RTX 3080/3090 Turbo with Backplate.

Mutta tuo pitäisi koota itse ja epäilen ettei minun taidot riitä ainakaan vedenpitävää settiä kokoamaan.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Tuli ostettua otsikossa mainittu blower mallinen kortti, kun ei noita 3080 malleja 3:lla tuulettimella oikein tuntunut olevan tarjolla.
Ja kyllä käy sitten lämpöisenä, pikku pelailun jälkeen lämmöt kortissa yli 90 astetta.

Sattuuko kukaan tietämään, mistä saisi hommattua tällaiselle kortille AIO -vesijäähdytyksen tai että löytyisikö tälle jostain korvaavaa ilmajäähdytystä? Olen koettanut googlailla, mutta ainoa mitä sattui osumaan silmään on tämä: Alphacool Eisblock ES Acetal GPX-N RTX 3080/3090 Turbo with Backplate.

Mutta tuo pitäisi koota itse ja epäilen ettei minun taidot riitä ainakaan vedenpitävää settiä kokoamaan.
Kokeilepas alivoltittaa sitä korttia esim. Msi afterburnerilla ja/tai laske power limittiä, vaikutus suorituskykyyn on pieni, mutta saat lämpöjä alas, myös tuuletinprofiilia kannattaa samalla säätää.
Huomionarvoista on myös noiden GDDR6X muistien lämpötila, näille voi vaihtaa paremmat lämpötyynyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Taitaa tuo blokki olla ainoa joka sopii modaamatta. Reikävälit muuttuu korteissa ja uusissa niin hyvät jäähyt nykyään, että markkinat customjäähyille vielä pienemmät kuin ennen. Jonkun aio-jäähyn varmaan saa kiinni vaikka nippareilla, mutta siilit joutuu liimaamaan muisteille ja vrm:lle. Ja tietty virittämään tuulettimet niille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
@Kaaos Oletko löytänyt mitään parannusta asiaan? Olen täsmälleen samassa veneessä tuon saman kortin kanssa. Puolen tunnin Witcher 3:n jälkeen temp limit hakkaa tukevasti rajoittajaan ja kellot base clock tasolla ~1440 MHz. Muistien lämpöihin en osannut kiinnittää huomiota kun testailin.

Olen vakavasti harkinnut custom looppia ton vesiblokin kanssa mutta itse tarvisin kyllä valmiin (järkevän) kauppalistan. Taitaa se väkisin lähemmäs 500€ mennä vaikkei ottaisi prosua mukaan looppiin... Kasaaminen ei varmaankaan olisi ongelma. Joku vähän kevyempi ratkaisu houkuttelisi enemmän mutta ei taida tosiaan olla oikein hyviä vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 173
Se on kyllä sanottava omasta kokemuksesta 1080ti & 2080 kanssa että jos Morpheuksen saa modaamalla kiinni se on kyllä erittäin toimiva jäähdytysratkaisu.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Se on kyllä sanottava omasta kokemuksesta 1080ti & 2080 kanssa että jos Morpheuksen saa modaamalla kiinni se on kyllä erittäin toimiva jäähdytysratkaisu.
Morpheus on sen verran jytky että lämmöt lähentelee vesiblokillisten lukemia.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 205
OK. Helpointa on tehdä undervolttaus ja kattoa riittääkö se. Seuraavaksi helpointa on antaa sille kopassa lisää raikasta ilmavirtaa tuulettimilla. Sen jälkeen jos vielä tarvii niin tee sille deshrouddaus vaikka näin GPU Deshroud Mod - Mindblowing Thermal Improvement - YouTube ja iske siihen pari tavallista 120mm tuuletinta kiinni niiden pikkurimpuloiden sijaan.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 443
Noin 450€ saa kustom loop sarjan blokilla tuohon 360mm jäähyllä ja alphacool blokilla.
Laskin arctic pst rgb tuulettimilla ja ek liittimillä sekä D5 pumppu säiliö kombo.
Samalla saisi vähän lisää suorituskykyä kortista jokunen prosentti.
Saa varman halvemalla kunhan käyttää enemmän aikaa kun 5min osien hakuun.
Takuu tietysti menee kortista kun purkaa paitsi EVGA korteista.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
@Kaaos Oletko löytänyt mitään parannusta asiaan? Olen täsmälleen samassa veneessä tuon saman kortin kanssa. Puolen tunnin Witcher 3:n jälkeen temp limit hakkaa tukevasti rajoittajaan ja kellot base clock tasolla ~1440 MHz. Muistien lämpöihin en osannut kiinnittää huomiota kun testailin.

Olen vakavasti harkinnut custom looppia ton vesiblokin kanssa mutta itse tarvisin kyllä valmiin (järkevän) kauppalistan. Taitaa se väkisin lähemmäs 500€ mennä vaikkei ottaisi prosua mukaan looppiin... Kasaaminen ei varmaankaan olisi ongelma. Joku vähän kevyempi ratkaisu houkuttelisi enemmän mutta ei taida tosiaan olla oikein hyviä vaihtoehtoja.
GPU Wasserkühler für Asus 3080/3090 Turbo | Eisblock GPX | GPU - Täydellinen Cooler | GPU - Vesiblokki | Vesijäähdytys | Aquatuning Finland
B-Ware Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm Radiator | B-luokan | Aquatuning Finland (tai 360mm)
Alphacool Eisstation 80 DC-LT - reservoir | B-luokan | Aquatuning Finland
Alphacool DC-LT 2600 Ultra low noise Ceramic - 12V DC | DC-LT pumps | Alphacool DC-LT | Pumput | Vesijäähdytys | Aquatuning Finland
Ja päälle letkuliittimet ja letkut oman maun mukaan. Itsellä vastaava 240mm setti 6900XT referenssin kaverina, blokki maksoi vain ~70€ EK:n omasta verkkokaupasta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 515
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom