Kopan kontrollerin rgb piuha kateissa

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
—-EDIT: Kopan valmistaja lähetti kokonaan uuden kontrollerin piuhoineen ja ongelma ratkesi sillä. Liitin oli sellainen, ettei siihen kyllä mikään irtopiuha olisi sopinut varmaan edes modaamalla.—-


Te joilla on MSI emolevy mikä tukee Mystic Lightia, niin onko teillä tullut emon mukana kaapeli, jolla kytketään emolevy kotelon kontrolleriin rgb:n osalta?
Itsellä kun on SilentiumPC Armis AR7X kotelo ja siinä mukana tuli kontrolleri, mutta emolevyyn menevä liitin ammotti tyhjyyttään. Jimms:n mukaan tämä kyseinen piuha ei edes kuulu tulla kotelon mukana, vaan se tulee MSI emolevyjen mukana. Ja kuulema jostain syystä juuri mun MSI B450 Mortar Max emon mukana sitä ei tule.
Ja jos se yleisesti tulee, niin voiko joku myydä mulle sellaisen? Jimmsistä kun ei löytynyt ainuttakaan liitintä mikä siihen kävisi tuohon kontrollerin päähän.
Vähän tätä selitystä epäilen, sillä SilentiumPc YouTubekanavalla on kotelon esittelyvideolla tuo piuha kiinni kontrollerissa.
Jimmsin lopullinen ratkaisu oli, että kotelo ei ole yhteensopiva emolevy ohjauksen kanssa ja että ole itse yhteydessä kotelon valmistajaan..

Tässä kuva kotelon ohjekirjasta, jossa tuo kaapeli näkyy. Näkyy myös Mystic light yhteensopivuus, sekä maininta miten kotelo ohjaus muutetaan emo ohkaukseen. Lisäksi kuva Silentiumpc esittelymateriaalista ja kuva youtube videosta:

Mulla on kotelon tuulettimissa kahdenlaista liitintä, eikä niistä ainakaan kumpikaan tuohon sovi kun on liian iso itse liitin (samat liittimet oli Jimmsin jatkokaapeleissa). Kontrollerissa, että emossa uros liittimet ja kontrollerin päässä itse pinnit näyttäis olevan normi leveydellä, itse kolo vain liian pieni.
Tai onko jollain vinkkiä mistä tuollaisen löytäisi?
Tässä kuva kontrollerin liittimestä ja kahdesta liittimestä mitkä tuohon ei sovi:


99% varmuudella olen sitä mieltä, että piuhan kuuluu tulla kotelon mukana, mutta koska Jimms on haluton asiaa selvittämään, niin voin kyllä vaikka maksaa sopivasta piuhasta, kunhan saisi toimimaan.
PS. Kotelon valmistajalle laitettu viestiä..ei vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 076
Ei tullut mystisiä piuhoja oman emolevyn mukana.
Kopan manuaalissakaan ei ole mainintaa että tulisi mukana, kaikki muut ruuvit ja mutterit on kyllä lueteltu.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ei tullut mystisiä piuhoja oman emolevyn mukana.
Kopan manuaalissakaan ei ole mainintaa että tulisi mukana, kaikki muut ruuvit ja mutterit on kyllä lueteltu.
Silti tälläistä piuhaa ei löydy mistään erikseenkään myynnissä, mutta pitäisi suoraan olla yhteensopivuus emolevyille. Samaan aikaan esitteissä mainitaan kaikkien muiden osien kohdalla että myydään erikseen.

Toisaalta ihan sama kuuluuko tulla mukana vai myydäänkö erikseen, kunhan nyt jostain moisen saisin. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 352
Tuskin Jimm's luottaa jonkun foorumilaisen sanaan tässä.

Koettaisin vielä tätä johtoa tuohon tunkea:


Sen verran varovasti, ettei takuu mene. Sahalaita ylöspäin (tai siis kohti kotelon seinää). Tai vaikka molemmin päin, kunhan tekee varovasti ja ei riko mitään.

--

Jos oikein ärsyttää, niin nettikaupassa 14vk peruutusoikeus.. Voi maksaa jotain, jos tuote on käytetty, mutta jos asia ei selviä, niin minä kyllä pistäisin takaisin..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Tuo on kotelon oman tuulettimen rgb piuha ja koitin sitä sinne itse myös. (Kokeillakseni siis onko tuo liittimenä sopiva) ja ei se ilman puukkoa mene.

Must tuntuu et tuo on joku silentiumin oma liitin. Tälläinen liitin siihen luultavammin menee:


Mutta mistä saan jatkokaapelin missä ois toisessa päässä tuollainen?

PS. Jos tuohon lopulta löytää tai puukottaa itse jonkun, niin mistä sen tietää kumminpäin kuuluu? Orginaali liitin ei mene kuin toisinpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 352
Tuo on kotelon oman tuulettimen rgb piuha ja koitin sitä sinne itse myös. (Kokeillakseni siis onko tuo liittimenä sopiva) ja ei se ilman puukkoa mene.

Must tuntuu et tuo on joku silentiumin oma liitin. Tälläinen liitin siihen luultavammin menee:


Mutta mistä saan jatkokaapelin missä ois toisessa päässä tuollainen?

PS. Jos tuohon lopulta löytää tai puukottaa itse jonkun, niin mistä sen tietää kumminpäin kuuluu? Orginaali liitin ei mene kuin toisinpäin.

Todennäköisesti tuo on väärä ja oikea liitin löytyy hakusanoilla JST 4 . Olen nyt töissä, niin ei ehdi. Myös toisenpään liittimiä löytyy ja ne voi kolvata kiinni, mutta ihan liikaa vaivaa. Itse pistäisin kotelon takaisin saatesanoilla "ei tullut kaikkia johtoja mukana, ettekä tehneet mitään asian korjaamiseksi".

RMA lomake - Jimms.fi

Asiakaspalautus 14pv palautusoikeuteen vedoten..
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 580
Viestejä
4 251 782
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom