Koodarille tonnin PC

Jtz

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
11
Tästä on muutama vuosi aikaa kun olen PC:n omistanut. Tällä hetkellä teen töitä iMacilla ja olen ajatellut ostaa sille kaveriksi PC:n.

Kone tulisi pääosin web-devaukseen (ehkä mobiilidevaus), netin selaamiseen ja kevyeen kuvanmuokkaamiseen (photoshop). Pelihommia harrastan enimmäkseen konsoleilla. Saatan kuitenkin harrastaa välillä peliohjelmointia (2d/3d) ja jotain melko kevyttä 3d-mallinnusta. Budjetti semmosta 1000e luokkaa. Varmaan Saksasta tilaisin kun sieltä halavalla saa.

Mihin minun kannattaisi panostaa eniten? Suorittimeen/muistiin/näyttikseen/??


EDIT: Näyttö + näppis + hiiri löytyy. Ehkä myös käyttiskin jos aion tyytyä win 8.1..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 317
Minkä ikäinen ja tehoinen iMac? Eikö tuo hoituisi ihan Bootcampillä? Saa nauttia iMacin hyvästä näytöstä, hiljaisuudesta, eikä ole ylimääräisiä pömpeleitä huoneessa. Plussana PC- ja Mac-maailma samassa paketissa.
 
Viimeksi muokattu:

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
830
Win 10 vaan bootcampilla sisään! :) asennustiedoston saat microsoftin sivulta, ja aidon lisenssin vaikkapa multa 8 eurolla.

Näppärä homma asentaakkin, bootcamp-asentaja löytyy suoraan OS X:stä.
 

Jtz

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
11
Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi asiani :dead: Eli tarkennetaan siis että en ole mäkistä tai osx:stä eroamassa. Tahtoisin vain koneen kotia, jolla voi tehdä samoja asioita kun töissä mäkillä. Tietysti voisin ostaa toisen mäkin sinnekkin mutta mielummin hommaisin sinne PC:n.

Bootcämppiä olen käyttänyt, hyvin on toiminut sitä kautta!

Laitampa mäkin speksit kun kerta kysyttiin :):

iMac (21.5-inch, Late 2013)
2,7 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB
250GB ssd kovo extrana
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Taisin kirjoittaa vähän epäselvästi asiani :dead: Eli tarkennetaan siis että en ole mäkistä tai osx:stä eroamassa. Tahtoisin vain koneen kotia, jolla voi tehdä samoja asioita kun töissä mäkillä. Tietysti voisin ostaa toisen mäkin sinnekkin mutta mielummin hommaisin sinne PC:n.

Bootcämppiä olen käyttänyt, hyvin on toiminut sitä kautta!

Laitampa mäkin speksit kun kerta kysyttiin :):

iMac (21.5-inch, Late 2013)
2,7 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB
250GB ssd kovo extrana
8.1 päivittyy kyllä kymppiin, jos olet rajoittunut (tai tarvitset muuten vaan helppokäyttöisyystoimintoja):
Windows 10 -versiopäivitys käyttöä helpottavia toimintoja käyttäville asiakkaille

edit: tuossa vähän nopeasti hahmotelmaa:


Koteloksi tuo:
Fractal Design Define Mini C, mATX -kotelo, musta - 87,90€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 317
Hieman ylimitoitettu, ylihinnoiteltu ja sen sellaista, mutta avataan ehdotukset tällä. Hintaa pikkasen yli tonni ja puuttuu näytönohjain, jonka ostaisin käytettynä esim. täältä (+100-200e). Sen kanssa menee ehkä n. 200e yli budjetin. Tuo emo+muisti+7700k-tarjous Jimmsillä on vaan niin hyvä, että tekisi mieli itsekin...Etenkin, kun "Irtomuistien" hinnat on karanneet käsistä. Tosin tämä menee jo aika reilusti tuon määritellyn tarpeen, joten joku äkkiä vähän järkevämpien ehdotusten kanssa linjoille! Tai sitten jäät vielä hetkeksi odottelemaan AMD:n Ryzen-hinnoittelua. :)

edit: hsalonen olikin kerennyt laittamaan oman ehdotuksensa, joka näyttää käyttötarkoitusta ajatellen vähän sopivammalle.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
edit: hsalonen olikin kerennyt laittamaan oman ehdotuksensa, joka näyttää käyttötarkoitusta ajatellen vähän sopivammalle.
Minun ehdotuksessani kannattaa arpoa poweria ja näytönohjainta.

Poweri on valittu äänentuoton perusteella ja se voi olla täysin äänetön (Zero RPM) koko koodauksen ajan. Se on aika reilusti ylimitoitettu tätä varten.

Näytönohjain on minimi, mitä itse ottaisin koodauskoneeseen. Olen juuri samanlaista itsekin hommaamassa ja ehkä itse ostamassa tätä:
4GB MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming 4G Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Tämä vaan toisi lisäarvoa kovin vähän, jos ei yhtään mitään pelaa. Olisi kuitenkin kanssa hiljaisempi kevyellä käytöllä.

edit: ja niin tietysti, jos tykkää punaisesta, niin RX 460 on hyvä (ja halvempi) valinta. Itse en tykkää erityisesti kahden näytön tuesta, joka välillä ajureissa nostaa oman RX 480:n kelloja niin, että tuulettimet pyörähtävät päälle.
 

Jtz

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
11
8.1 päivittyy kyllä kymppiin, jos olet rajoittunut (tai tarvitset muuten vaan helppokäyttöisyystoimintoja):
Windows 10 -versiopäivitys käyttöä helpottavia toimintoja käyttäville asiakkaille

edit: tuossa vähän nopeasti hahmotelmaa:


Koteloksi tuo:
Fractal Design Define Mini C, mATX -kotelo, musta - 87,90€
Hieman ylimitoitettu, ylihinnoiteltu ja sen sellaista, mutta avataan ehdotukset tällä. Hintaa pikkasen yli tonni ja puuttuu näytönohjain, jonka ostaisin käytettynä esim. täältä (+100-200e). Sen kanssa menee ehkä n. 200e yli budjetin. Tuo emo+muisti+7700k-tarjous Jimmsillä on vaan niin hyvä, että tekisi mieli itsekin...Etenkin, kun "Irtomuistien" hinnat on karanneet käsistä. Tosin tämä menee jo aika reilusti tuon määritellyn tarpeen, joten joku äkkiä vähän järkevämpien ehdotusten kanssa linjoille! Tai sitten jäät vielä hetkeksi odottelemaan AMD:n Ryzen-hinnoittelua. :)

edit: hsalonen olikin kerennyt laittamaan oman ehdotuksensa, joka näyttää käyttötarkoitusta ajatellen vähän sopivammalle.
Kiitoksia vastauksista! En ajatellut että sieltä tulee ihan koko pakettia, vaan varovaisesti aloin kyselemään että mihin komponenttiin kannattaa eniten laittaa paukkuja :lol:

@hsalonen, Miten tuon muistin kanssa että onko tuo 2400Mhz riittävän nopea? Esim tuolla mindfactorilla sais 3200Mhz muistia halvemmalla G.Skilliltä: 16GB G.Skill RipJaws VKB schwarz DDR4-3200 DIMM CL16 Dual Kit

Saattaisin kallistua tuossa hsalosen kokoonpanossa ottaa tuon saman näyttiksen mitä ehdotit jälkimmäisessä viestissä. Olen tässä joskus kaverin kans puhellu että alettais peliprojektia tekee vapaa-ajalla Unity3D:llä. Ruukaa vain aina jäädä vähän puheen tasolle :btooth: Voi tietenki olla että tuo halvempikin näyttis riittäis siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Jtz

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
11
Hiljaisuus PC:ssä ei ole tärkein prioriteetti kun ruukaan aina koneen ääressä kuunnella musiikkia, niin se hurina ei yleensä häiritse. Tosin ei ole ollut varmaan 5 vuoteen PC:tä, niin ei muista sitä hurinan määrää mitä se silloin oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Kiitoksia vastauksista! En ajatellut että sieltä tulee ihan koko pakettia, vaan varovaisesti aloin kyselemään että mihin komponenttiin kannattaa eniten laittaa paukkuja :lol:

hsalonen, Miten tuon muistin kanssa että onko tuo 2400Mhz riittävän nopea? Esim tuolla mindfactorilla sais 3200Mhz muistia halvemmalla G.Skilliltä: 16GB G.Skill RipJaws VKB schwarz DDR4-3200 DIMM CL16 Dual Kit

Saattaisin kallistua tuossa hsalosen kokoonpanossa ottaa tuon saman näyttiksen mitä ehdotit jälkimmäisessä viestissä. Olen tässä joskus kaverin kans puhellu että alettais peliprojektia tekee vapaa-ajalla Unity3D:llä. Ruukaa vain aina jäädä vähän puheen tasolle :btooth: Voi tietenki olla että tuo halvempikin näyttis riittäis siihen.
Täytyy vaihtaa kellotusemo alle, jos haluaa yli 2400MHz DDR4:sta käyttää. Prosessori tukee oletusarvoisesti vain 2400MHz ja kaikki yli sen liittyy jotenkin kellottamiseen ja ei aivan varmasti toimi muilla kuin Z-emoilla.
 

Jtz

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
11
Täytyy vaihtaa kellotusemo alle, jos haluaa yli 2400MHz DDR4:sta käyttää. Prosessori tukee oletusarvoisesti vain 2400MHz ja kaikki yli sen liittyy jotenkin kellottamiseen ja ei aivan varmasti toimi muilla kuin Z-emoilla.
Aa okei, tää olikin uusi tieto minulle. Kiitoksia! Enköhän mä näillä saa jonkinnäköistä rakennettua. Laittelempa vielä tarkemmin kun saan päätettyä lopullisen tilauksen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 760
Viestejä
4 224 683
Jäsenet
71 108
Uusin jäsen
spinal

Hinta.fi

Ylös Bottom