Konepaketti vai omakasattu (1.8k max)

Liittynyt
12.09.2018
Viestejä
4
Eli aika olisi taas alkaa katsella koneen päivitystä.

Pääsääntöinen käyttötarkoitus olisi pelaaminen ja streamaaminen ja yritän pysyä alle 1800 eurossa.

Ensimmäinen kysymys aiheeseen liittyen on, että kannattaako napata vaan verkkokaupasta vain tämä paketti verkkiksestä: Verkkokauppa.com joka vaikuttaa hyvältä diililtä, vai saako rakentamalla parempaa lopputuloksen?
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
260
Rakenna itse. Konepaketeissa on usein kyseenalaisia ratkaisuja näiden ”ei niin markkinoitavien” komponenttien suhteen, kuten esim. virtalähde tai jäähdytys, joiden osalta olen nähnyt hyvin erikoisia virityksiä ihan noissa kalliimmissakin paketeissa. Usein näihin on myös paketoitu ”vanhaa” rautaa, jota yritetään edelleen myydä menevillä mainoslauseilla vaikka tuoreempaa tavaraa saisi jokseenkin samaan hintaan.

Hieman ehkä joutuu itse vaivaa näkemään ja tilailemaan komponentit useammasta paikasta jos aivan täysin kiristetään budjettia, mutta esim. näin joulun jälkeen on vielä alennusmyyntejä ja saa napattua ihan kohtuullisia tarjouksia.

1800 eurolla saa jo erinomaisen koneen kasattua. Tarvitseeko budjettiin sisällyttää mitään ylimääräisiä, näyttöä tms.? Ja sitten se tunteita nostattavin, onko väliä kumpaan leiriin kallistuu, AMD vai Intel?
 
Liittynyt
12.09.2018
Viestejä
4
1800 eurolla saa jo erinomaisen koneen kasattua. Tarvitseeko budjettiin sisällyttää mitään ylimääräisiä, näyttöä tms.? Ja sitten se tunteita nostattavin, onko väliä kumpaan leiriin kallistuu, AMD vai Intel?
Joo tosiaan tarkoitus on vaan itse kone laittaa tuolla rahalla, näytölle jne. löytyy omat budjetit.

Inteliä oon käyttänyt tähän asti, mutta ei rehellistä preferenssiä sen suhteen, missä vaan parhaan hintalaatusuhteen saa.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Striimaamiseen tuolla budjetilla ehdottomasti 2700X Ryzen (+100e lisää). Striimatessa ytimiä ei voi koskaan olla liikaa vaikka striimattu peli ei olisikaan raskaimmasta päästä.
AMD Ryzen 7 2700X, AM4, 3.7 GHz, 8-core - 339,00€

Virtalähteeksi Corsair ihan vain sen takia että ei ole budjetti muutamasta kympistä kiinni ja noita Seasonicin Focuksia posahdellut siellä täällä. Itelläkin yksi 750w Focus meni marraskuussa 2017 vaihtoon kun päästi savut.
Corsair 750W RM750x (2018), modulaarinen virtalähde, 80 Plus Gold - 119,90€
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 338
Viestejä
4 330 501
Jäsenet
72 200
Uusin jäsen
farhad.void

Hinta.fi

Ylös Bottom