Konepaketti n. 1500€ budjetilla

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Budjetti?: n. 1500€, satasen verran voi venyä ja voi olla myös reilusti alle jopa 1100 euroa.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kuuluu Windows 10 Home kelpaa.
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä mutta Windows asennuksen osaan itse mutta parempi olisi jos tehty ja ajurit asennettuna. Kerran aikaisemmin käynyt niin että ostin ja piti heti palauttaa viallisen hardwaren takia joka olisi taatusti huomannut jos olisi käynnistänyt Windowsin.
Kellotatko?: Ehkä hieman, mutta ei näitä super ylikelottajia vain hieman lisäpotkua jos nyt ollenkaan kellotan ja vain jos on yksinkertaista ei mitään vaikeita viritelmiä tai jotain super ylikellottamista.
Kotelon koko/väri/ulkomuoto: Kotelon ulkonäöllä ei väliä mutta parempi jos on valot näppäimistössä ja näyttää hienolta.
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei niin väliä, kunhan viilennys toimii
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Suomesta mutta verkkokauppasta Online ei ole ongelma vaikka koko Suomi en välitä jos kauppa on Helsingissä tai Rovaniemellä.
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Minulla on ennestään sellainen ulkoinen niin ei tarvita.
Koneen käyttötarkoitus: Pelaamisen monta vuotta eteenpäin (full HD kelpaa en tarvitse 4K)... esim uusin Battlefield joka on tulossa niin se on World War II theme ja kiinnostaa. Vaativat tulevat MMOt... n muuta peliä...
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Äänentoisto pitäisi olla emolevyllä... näppäimistö ja hiiri mielellä mukaan mutta ne helposti voi ostaa erikseen. Näyttö? Ei välttämättä ennestään on 1ms gaming näyttö.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: DVD/Blue ray asema ja 4 TERAN ulkoinen kovalevy ja GAMING näyttö 1ms.
Muuta huomioitavaa ?
: En mielellään lähtisi käytettyjä osia ostelemaan. Etsin lähinnä valmiita konepaketteja tähän ketjuun saa linkittää mielellä ja keskustella.


Hardware mitä olen ajatellut:
Prosessori: AMD Ryzen 1500, 1600 tai parempi AMD tai hyvä intel esim Intel I7-8400 -8600I7-8600 Intel I7-8700 tai I7-8700k.
Näytönohjain: Nvidia 1060 6 GB DDR5 tai parempi.
Nvidia 1080Ti 11 GB DDR5 taitaa mennä konepaketin ulkopuolelle on niin kallis. RAM: 16 GB (2*8) 2400 Mhz CL 16 tai parempi.
SSD tai kiintolevy?
EI mitään HDD tarvita on ennestään, mutta SSD 256GB tai SSD 512GB
Power: 550-650 Watt
Kotelo: Sellainen joka sopii.
Tuulettimet ja jäähdyttimet: Tarpeen mukaan.
Windows 10 Home ei mitän muita softia tarvita mutta jos kylkiäisenä tulee joku peli mukaan otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onko tuossa näytössäsi korkea virkistystaajuus?
Hei voit katsoa kaikki ominaisuudet tästä.
ASUS VN247H-P 24-Inch Screen LED-Lit Monitor

Näyttö
Näytön halkaisija (tuuma)59,9 cm (23.6")
Näytön kirkkaus250 cd/m²
Näytön erottelutarkkuus1920 x 1080 pikseliä
Vasteaika (tyypillinen)1 ms
HD-tyyppiFull HD

Tuetut grafiikan erottelutarkkuudet1920 x 1080 (HD 1080)

Kontrastisuhde (dynaaminen)100000000:1
Katselukulma, vaakasuora170°
Katselukulma, pystysuora160°
Näyttövärejä16,78 miljoonaa väriä
Vakiokuvasuhde16:9
Kuvasuhde16:9
Digitaalinen vaakataajuus30 - 80 kHz
Digitaalinen pystytaajuus55 - 75 Hz

Liitettävyys
Sisäänrakennettu USB-keskusEi
VGA (D-Sub)-portit1
DVI-porttiKyllä
DVI-D -portteja1
HDMI -portteja2
Kuulokelähtö1
Kuulokkeet3,5 mm
Paino ja mitat
Tuotteen leveys56,1 cm
Tuotteen syvyys5,17 cm
Tuotteen korkeus33,6 cm
Paino4 kg
Laitteen leveys (jalustan kanssa)56,1 cm
Laitteen syvyys (jalustan kanssa)19,9 cm
Laitteen korkeus (jalustan kanssa)40 cm
Pakkauksen leveys61,7 cm
Pakkauksen syvyys13,5 cm
Pakkauksen korkeus45,7 cm
Paino pakattuna5,8 kg
Virranhallinta
AC-syöttöjännite100-240 V
AC-syöttötaajuus50/60 Hz
Virrankulutus valmiustilassa0,5 W
Virrankulutus22,7 W
Sertifikaatit
EnergiatähtisertifioituKyllä
SertifiointiSMI, CB, CCC, CE, CEL level 1, CU, ErP, FCC, J-MOSS, PSB, PSE, RoHS, TCO6.0, UL/cUL, VCCI, WEEE, WHQL (Windows 8.1, Windows 7), MEPS, RCM
, TUV Flicker-free , TUV Low Blue Light
Ergonomia
KaapelilukkoKensington
VESA-kiinnitysKyllä
VESA-asennusliitännät100 x 100 mm
Kallistuskulma-5 - 20°
Kevyt asiakaspääte
Thin client asennettuEi
Pakkauksen sisältö
Sisältää johdotAC, Audio (3.5mm), DVI, HDMI, VGA
Pika-aloitusopasKyllä
Suunnittelu
Tuotteen väriMusta
Multimedia
Sisäiset kaiuttimetKyllä
Sisäänrakennettu kameraEi
Integroitu TV-viritinEi
Kaiuttimien lukumäärä2
Nimellisteho RMS3 W
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Lisätään vielä kaiuttimet tuossa näytössä on huonot, mutta minulla on erikseen ennestään sekä kaiuttimet ja kuulokkeet jotka kelpaa. Äänikortti pitäisi olla sisäänrakennettuna emossa.


Kyllä tuo FULL HD näyttö kelpaa minulle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Tuolle näytölle ottaisin korkeintaan RX580/GTX1060 näytönohjaimeksi. Joku GTX1070 menee pitkälti hukkaan.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
40


Koteloa voi muuttaa oman maun mukaan, jos ei vaikka halua ikkunaa. Syksyllä saapuu myös luultavasti uudet Nvidian kortit jos jaksaa sinne asti odottaa..
Vaihtoehtoisesti GTX 1060 tiputtaa sen 160€ pois sekä käyttiksessä voi säästää toiset ~130€ ostamalla joltain kolmannelta osapuolelta ja asentaa itse.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Päivitin threadin Nvidia 1060 tai parempi. Joo Windows kiinnostaa ostaa 3 osapuolelta ja säästää paljon ja mistä nyt otan jää nähtäväksi. Syksyllä hmm ehkä odotan vielä ei ole niin super kiirre. Tuosta tulee MM jalkapallo jota halua katsoa julmetun paljon alkaa 16 kesäkuuta 2018 ja kestää n viikkoa. Ei ole aikaa pelailla silloin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Valintani tein hirveä selvittely Gigantti asiakaspalvelu kiitti minua sanoivat että korjaavat tuotetiedot sivuillaan jossain vaiheessa.
HP Omen 880-145no pelipöytäkone - Pelipöytäkoneet

Virta lähde tietääkseni 500 Watt ja energia certifikoitu tarkoittaa vähintäin Bronze jos olen ymmärtäny oikein.

1349 euroa postikuluineen kotiin asto maksoin kelvatkoon minun FULL HD pelaamisen n vuotta eteenpäin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hei peruutin tuon paketin haluan vielä parmman hardwaren. Sitten tuosta hieman palautetta:


Minun ei ole pakko ostaa mitään Jimms pakettia jossa on joku 3200 Mhz DDR4 RAM ja ei mitään Windowsia vaan itse pitää stressata Windows asennus jopa median kanssa ja hankkia se vaivalla.

Minä otan kuitenkin vastaan tuon 1349 euroa koska haluan vielä paremman paketin. En nyt tarkoita jotain super slow RAM 2100 Mhz mutta esim 16GB 2666 Mhz DDR4 CL16 RAM kelpaisi minulle. Tuossa Gigantin paketissa oli hieman hitaampi 2400 Mhz RAM. Ja näytönohjain saisi olla vielä parempi minulle.

Nyt joku sanoo että mutta tuohon näyttöön et tarvitse... ehkä niin mutta ei ole sanottu että jossain vaihessa haluan ostaa toisen näytön tuo ylläoleva näyttö kelpaa minun laptopiiin hyvin jossa on Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 näytönohjain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Hei peruutin tuon paketin haluan vielä parmman hardwaren. Sitten tuosta hieman palautetta:


Minun ei ole pakko ostaa mitään Jimms pakettia jossa on joku 3200 Mhz DDR4 RAM ja ei mitään Windowsia vaan itse pitää stressata Windows asennus jopa median kanssa ja hankkia se vaivalla.

Minä otan kuitenkin vastaan tuon 1349 euroa koska haluan vielä paremman paketin. En nyt tarkoita jotain super slow RAM 2100 Mhz mutta esim 16GB 2666 Mhz DDR4 CL16 RAM kelpaisi minulle. Tuossa Gigantin paketissa oli hieman hitaampi 2400 Mhz RAM. Ja näytönohjain saisi olla vielä parempi minulle.

Nyt joku sanoo että mutta tuohon näyttöön et tarvitse... ehkä niin mutta ei ole sanottu että jossain vaihessa haluan ostaa toisen näytön tuo ylläoleva näyttö kelpaa minun laptopiiin hyvin jossa on Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5 näytönohjain.
Hieman tosta palautteestas: kuten videolla sanottiin, kaikki pelit ei hyödynnä nopeempaa muistia, mutta jotkut sitäkin enemmän... Miks siis ottasit hitaampaa muistia samaan hintaan kun se ei kuitenkaan huononna sun pelikokemusta, vaan useammassa pelissä päinvastoin antaa hyötyä?
Kellottamalla saa vielä parempia tuloksia, jota ei kyllä hirveesti noilla pakettikoneiden muisteilla tehä, kun niissä tyyliin kämäsimmät IC:t mitä löytyy. Tosin sinä kun et kellottele, niin mielummin vaan hankkii mahdollisimman nopeet suoraan boksista (toki niihinkin kellotus tehään, mutta XMP profiililla).
Kaikenlisäks et tunnu ymmärtävän mitä sulle sanottiin tosta HP:n pakettikoneesta, kun takerrut noihin muisteihin, mistä sulle ei kukaan sanonut mitään.
Senkus ostat sen HP:n pakettikoneen jos se sut onnelliseks tekee. Porukka vaan yritti sua neuvoo asiassa mitä kysyit.

Siinä vielä video miten muistien nopeus vaikuttaa peleihin. Aika monessa fps nousee mitä isompi kellotaajuus:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hieman tosta palautteestas: kuten videolla sanottiin, kaikki pelit ei hyödynnä nopeempaa muistia, mutta jotkut sitäkin enemmän... Miks siis ottasit hitaampaa muistia samaan hintaan kun se ei kuitenkaan huononna sun pelikokemusta, vaan useammassa pelissä päinvastoin antaa hyötyä?
Kellottamalla saa vielä parempia tuloksia, jota ei kyllä hirveesti noilla pakettikoneiden muisteilla tehä, kun niissä tyyliin kämäsimmät IC:t mitä löytyy. Tosin sinä kun et kellottele, niin mielummin vaan hankkii mahdollisimman nopeet suoraan boksista (toki niihinkin kellotus tehään, mutta XMP profiililla).
Kaikenlisäks et tunnu ymmärtävän mitä sulle sanottiin tosta HP:n pakettikoneesta, kun takerrut noihin muisteihin, mistä sulle ei kukaan sanonut mitään.
Senkus ostat sen HP:n pakettikoneen jos se sut onnelliseks tekee. Porukka vaan yritti sua neuvoo asiassa mitä kysyit.

Siinä vielä video miten muistien nopeus vaikuttaa peleihin. Aika monessa fps nousee mitä isompi kellotaajuus:
Missään ei olla sanottu että se HP paketti poweri on kehno. Sellaista asiaa ei ole todistettu missään. Ja se voi olla mitä tahansa Bronze ja Gold välillä kun energia certifiokoitu. Luulisin että Bronze tail Silver. Sinä puhuit powerista mutta kyllä spede mainitsi myös muistit ja emolevy jne.


HP paketti oli vain epävarma ja 2400 Mhz muistit.

Bluescreen ja muita ongelmia voi tulla nopealla muistilla tai sitten oho nyt se tilttasi ja sehän on niin wonderful.

Täällä foorumilla on oikein Jimms FANBOY palvonta. En nyt tarkoita sitä Saksa paketti joka joku postasi mutta tulee niitä tarjouksia paketeista muualta Suomesta.

Paketti tarjouksesa ei aina voi vaihtaa nopemapaan muistiin mutta sitten niissä voi olla se 100-200 euron alennus.

Jimms? Mitä ostan Windows lisenssin muualta maksan siiä erikseen toivon että se paska lisenssi sitten EHKÄ toimii ja sitten joku USB Flash asennus? Ei se Windows ole imainen muualtakaan lisää kuluja.

Jimms takuu 2 vuotta mutta vain jos me kasaamme paketin ja sitten maksat sitä 79 euroa koneen kasaus Takuu jos et ota kasausta 1 vuosi ehkä valmistajan kautta. Hupsista ei se Jimms ole niin edullinen enää.

Paketti tarjoukset muualta kuin Jimms koska Jimms valmispaektit ne vasta surkeita ovat niin joissakin lukee tarkasti osat ja joissakin ei lue.

Minulla on kyllä harkinnassa mitä mahdollisesti ostaisin mutta kun kaikki on niin surkea performance/price että ei oikein innosta.

Jimms ei ole huono liike. Mahdollisesti ostan koneen sieltä mutta toisin kun monet muut forums jäsenet en ole rajoittunut Jimmssiin. Ostinko 4 TERA kovalevyn tai näytön Jimsisstä? En todellakaan!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
533
Missään ei olla sanottu että se HP paketti poweri on kehno. Sellaista asiaa ei ole todistettu missään. Ja se voi olla mitä tahansa Bronze ja Gold välillä kun energia certifiokoitu. Luulisin että Bronze tail Silver. Sinä puhuit powerista mutta kyllä spede mainitsi myös muistit ja emolevy jne.


HP paketti oli vain epävarma ja 2400 Mhz muistit.

Bluescreen ja muita ongelmia voi tulla nopealla muistilla tai sitten oho nyt se tilttasi ja sehän on niin wonderful.

Täällä foorumilla on oikein Jimms FANBOY palvonta. En nyt tarkoita sitä Saksa paketti joka joku postasi mutta tulee niitä tarjouksia paketeista muualta Suomesta.

Paketti tarjouksesa ei aina voi vaihtaa nopemapaan muistiin mutta sitten niissä voi olla se 100-200 euron alennus.

Jimms? Mitä ostan Windows lisenssin muualta maksan siiä erikseen toivon että se paska lisenssi sitten EHKÄ toimii ja sitten joku USB Flash asennus? Ei se Windows ole imainen muualtakaan lisää kuluja.

Jimms takuu 2 vuotta mutta vain jos me kasaamme paketin ja sitten maksat sitä 79 euroa koneen kasaus Takuu jos et ota kasausta 1 vuosi ehkä valmistajan kautta. Hupsista ei se Jimms ole niin edullinen enää.

Paketti tarjoukset muualta kuin Jimms koska Jimms valmispaektit ne vasta surkeita ovat niin joissakin lukee tarkasti osat ja joissakin ei lue.

Minulla on kyllä harkinnassa mitä mahdollisesti ostaisin mutta kun kaikki on niin surkea performance/price että ei oikein innosta.

Jimms ei ole huono liike. Mahdollisesti ostan koneen sieltä mutta toisin kun monet muut forums jäsenet en ole rajoittunut Jimmssiin. Ostinko 4 TERA kovalevyn tai näytön Jimsisstä? En todellakaan!
Ei kukaan ole sanonut että on pakko ostaa jimmsiltä, se on yksi ehdotus ja jos haluaa niin voi esim. hinta.fi kautta katsoa missä halvin hinta ja sieltä ostaa.
Takuusta sen verran että jos ostat erikseen ne osat niin niissä on aina vähintään 2 v, joskus enemmän esim jotkut virtalähteet 10v ja näyttikset 3v. Ei koskaan alle 2v koska se on kuluttajasuojalain(?) mukainen minimi.
Ota nyt edes vähän tarkemmin asioista tietoa netistä ennenkuin alat huutamaan niille jotka yrittävät auttaa sua. Kaikki tekevät tätä omalla ajallaan joten vähän kiitosta voisi niille anta jotka edes vaivautuvat auttamaan ja kertomaan miksi ei kannata tai kannattaa ostaa..
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei kukaan ole sanonut että on pakko ostaa jimmsiltä, se on yksi ehdotus ja jos haluaa niin voi esim. hinta.fi kautta katsoa missä halvin hinta ja sieltä ostaa.
Takuusta sen verran että jos ostat erikseen ne osat niin niissä on aina vähintään 2 v, joskus enemmän esim jotkut virtalähteet 10v ja näyttikset 3v. Ei koskaan alle 2v koska se on kuluttajasuojalain(?) mukainen minimi.
Ota nyt edes vähän tarkemmin asioista tietoa netistä ennenkuin alat huutamaan niille jotka yrittävät auttaa sua. Kaikki tekevät tätä omalla ajallaan joten vähän kiitosta voisi niille anta jotka edes vaivautuvat auttamaan ja kertomaan miksi ei kannata tai kannattaa ostaa..
Juuri näin järkevä palaute se osa että voi ostaa muualta.

Tarkoitin liike voi aina erikseen sanoa meidän kautta 1 vuosi takuu mutta sitten jos yli 1 vuotta mutta niin ota yhteyttä valmistajaan takuaasioissa. Mahdollisesti olen väärässä mutta niin olen ymmärtänyt asian.

Liike pitää erikseen kertoa jos heidän kautta on se takuu näin olen asian ymmärtänyt.
Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

  1. Yleisesti tuotteillamme on 1 vuoden takuu (Muutamat erikseen mainitut tuotteet ja näytöt 3 vuotta), poikkeuksena kuitenkin erikoistuotteet kuten esim. esitestatut tuotteet (prosessorit, näytönohjaimet, muistit, ym...), sekä esiasennetut korvatut jäähdytysratkaisut (esim. näytönohjaimet), joiden takuu on rajattu kolmeen kuukauteen ellei erikseen mainita. Näissä takuuaika kannattaa tarkistaa tuotekuvauksesta! Katso myös valmiiksi viriteltyjen konepakettien erityiset takuuehdot tuotekuvauksesta.
  2. Takuu alkaa aina ostopäivästä (Matkahuollon tai Postin kautta toimitettavat tuotteet) tai kun tuote noudetaan meiltä tai tuote kuljetetaan asiakkaalle. Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.
  3. Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
  4. Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
  5. Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta.
  6. Kootuissa konepaketeissa vastuu viallisen osan selvittämisestä aiheutuvista kustannuksista on paketin kasaajalla.
  7. Takuupalautuksissa on aina ensin täytettävä internet sivuiltamme löytyvä RMA hakulomake mahdollisen vian selvittämiseksi. Saat paluuviestissä tarkemmat palautusohjeet. Tarkastamme aina ensin tuotteen kerrotun vian osalta. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Palautukset on pakattava huolella!
  8. HUOM! Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 30 € käsittelykulut, sekä Matkahuollon tai Postin perimät toimituskulut. Myös mahdolliset huoltoliikkeen kulut veloitetaan, mikäli tuotteella on oma valtuutettu takuuhuolto.
  9. Jimm's PC-store Oy ei ota mitään vastuuta erikoistuotteiden kuten ilma-, vesi- ja kompressorijäähdytys tuotteiden kotiasennuksessa tai -käytössä sattuneista tapaturmista tai aineellisista vahingoista. Tuotteet on tarkoitettu asiantuntijoiden ja ammattilaisten asennettavaksi ja asianmukaisesti käytettäväksi. Huomaa myös, että kaikkien muiden nesteiden, paitsi sivuitamme löytyvien jäähdytysnesteiden ja tislatun veden käyttö purkaa vesijäähdytystuotteiden takuun!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
533
Juuri näin järkevä palaute se osa että voi ostaa muualta.

Tarkoitin liike voi aina erikseen sanoa meidän kautta 1 vuosi takuu mutta sitten jos yli 1 vuotta mutta niin ota yhteyttä valmistajaan takuaasioissa. Mahdollisesti olen väärässä mutta niin olen ymmärtänyt asian.

Liike pitää erikseen kertoa jos heidän kautta on se takuu näin olen asian ymmärtänyt.
Liikkelle voi lähettää 2v aikana takuuasioissa kaikki osat mitä sieltä on ostettu. Joskus on vaan nopeampi ja helpompi ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Jos on yli 2v takuu niin 2v jälkeen liike ei ole pakko ottaa vastaan ja korjata/lähettää korjattavaksi(?) mutta usein kuitenkin sen tekee koska se on hyvää asiakaspalvelua. Tässä tapauksessa olen ymmärtänyt että on usein nopeampi olla yhteydessä suoraan valmistajaan. Ei ole kokemusta joten en ole ihan varma 2v jälkeen.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Missään ei olla sanottu että se HP paketti poweri on kehno. Sellaista asiaa ei ole todistettu missään. Ja se voi olla mitä tahansa Bronze ja Gold välillä kun energia certifiokoitu. Luulisin että Bronze tail Silver. Sinä puhuit powerista mutta kyllä spede mainitsi myös muistit ja emolevy jne.


HP paketti oli vain epävarma ja 2400 Mhz muistit.

Bluescreen ja muita ongelmia voi tulla nopealla muistilla tai sitten oho nyt se tilttasi ja sehän on niin wonderful.

Täällä foorumilla on oikein Jimms FANBOY palvonta. En nyt tarkoita sitä Saksa paketti joka joku postasi mutta tulee niitä tarjouksia paketeista muualta Suomesta.

Paketti tarjouksesa ei aina voi vaihtaa nopemapaan muistiin mutta sitten niissä voi olla se 100-200 euron alennus.

Jimms? Mitä ostan Windows lisenssin muualta maksan siiä erikseen toivon että se paska lisenssi sitten EHKÄ toimii ja sitten joku USB Flash asennus? Ei se Windows ole imainen muualtakaan lisää kuluja.

Jimms takuu 2 vuotta mutta vain jos me kasaamme paketin ja sitten maksat sitä 79 euroa koneen kasaus Takuu jos et ota kasausta 1 vuosi ehkä valmistajan kautta. Hupsista ei se Jimms ole niin edullinen enää.

Paketti tarjoukset muualta kuin Jimms koska Jimms valmispaektit ne vasta surkeita ovat niin joissakin lukee tarkasti osat ja joissakin ei lue.

Minulla on kyllä harkinnassa mitä mahdollisesti ostaisin mutta kun kaikki on niin surkea performance/price että ei oikein innosta.

Jimms ei ole huono liike. Mahdollisesti ostan koneen sieltä mutta toisin kun monet muut forums jäsenet en ole rajoittunut Jimmssiin. Ostinko 4 TERA kovalevyn tai näytön Jimsisstä? En todellakaan!
Siis nyt mulla alkaa jo moti tähän touhuun. Et tunnu ymmärtävän yhtikäs mitään mitä sulle sanotaan?
Edelleen sillä virtalähteen energiatehokkuudella sää et tee mitään, koska se ei takaa mitään hyvää virtalähdettä. Sun täytys tietää kuinka laadukkaita komponentteja siellä sisällä on, jotta voidaan ennustaa poksahtaako se vuoden sisällä vaiko 10 vuoden. Se on kuitenkin tärkeimpiä osia koneessa, missä ei kannata säästellä.
Harvemmin muisteilla tulee bluescreeniä jos ajelet niitä XMP:llä eikä ole rikki.
Kukaan ei sua oo käskeny juuri Jimmsistä tilaan, vaan ollaan ehdotettu sieltä ostaan, koska jos haluat kasauspalvelun, niin kannattaahan ne osat nyt sieltä kaupasta kuitenkin ostaa... Siellä kun sattuu oleen paras valikoima komponentteja ihan ok hinnoilla. Saat toki ostaa ihan mistä haluat ja vaikka 10 eri kaupasta jos siltä tuntuu.

Mikä ihmeen ongelma sulla on ton Windowsinkin kans? Sen ei ole mitään väliä asennakko sen USB:llä vai DVD:llä... Jos et luota halpoihin lisensseihin, niin eikai siinä sitte. Osta se lisenssi suoraan Microsofilta, ei noihin Jimmsseihin, Verkkokauppoihin jne. kannata luottaa tollasessa asiassa, ne ei meinaa välttämättä toimi!
Miks sää edes kyselet täällä apuja jos sää et niitä halua?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Liikkelle voi lähettää 2v aikana takuuasioissa kaikki osat mitä sieltä on ostettu. Joskus on vaan nopeampi ja helpompi ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Jos on yli 2v takuu niin 2v jälkeen liike ei ole pakko ottaa vastaan ja korjata/lähettää korjattavaksi(?) mutta usein kuitenkin sen tekee koska se on hyvää asiakaspalvelua. Tässä tapauksessa olen ymmärtänyt että on usein nopeampi olla yhteydessä suoraan valmistajaan. Ei ole kokemusta joten en ole ihan varma 2v jälkeen.
Siis nyt mulla alkaa jo moti tähän touhuun. Et tunnu ymmärtävän yhtikäs mitään mitä sulle sanotaan?
Edelleen sillä virtalähteen energiatehokkuudella sää et tee mitään, koska se ei takaa mitään hyvää virtalähdettä. Sun täytys tietää kuinka laadukkaita komponentteja siellä sisällä on, jotta voidaan ennustaa poksahtaako se vuoden sisällä vaiko 10 vuoden. Se on kuitenkin tärkeimpiä osia koneessa, missä ei kannata säästellä.
Harvemmin muisteilla tulee bluescreeniä jos ajelet niitä XMP:llä eikä ole rikki.
Kukaan ei sua oo käskeny juuri Jimmsistä tilaan, vaan ollaan ehdotettu sieltä ostaan, koska jos haluat kasauspalvelun, niin kannattaahan ne osat nyt sieltä kaupasta kuitenkin ostaa... Siellä kun sattuu oleen paras valikoima komponentteja ihan ok hinnoilla. Saat toki ostaa ihan mistä haluat ja vaikka 10 eri kaupasta jos siltä tuntuu.

Mikä ihmeen ongelma sulla on ton Windowsinkin kans? Sen ei ole mitään väliä asennakko sen USB:llä vai DVD:llä... Jos et luota halpoihin lisensseihin, niin eikai siinä sitte. Osta se lisenssi suoraan Microsofilta, ei noihin Jimmsseihin, Verkkokauppoihin jne. kannata luottaa tollasessa asiassa, ne ei meinaa välttämättä toimi!
Miks sää edes kyselet täällä apuja jos sää et niitä halua?
No kyllähän foorumilla on vaikutettu todella paljon jos ensin ostan paketin ja sitten perun sen. En ole ikinä ennen perunnut kaupan( ja en ole joku 15-20 vuotias) . Takuuhuoltoon on mennyt asioita kyllä minulta muuta peruttu kauppoja en ole ennen tehnyt.

Takuu asioissa esim Komplett antaa 3 vuoden takuun ja kaikki osat näkyy selvästi mutta jos koetat muuttaa heidän paketteja maksat siitä erikseen lisä maksun.

Tuo oli vain esimerkki. Vähemmän tunnettu BPC Turku kaupungissa ei oikein hinnoissa taistele Jimssin kanssa mutta kasaus maksaa niin kuin selvästi vähemmän mitä Jimssillä.

Ei ole ollenkaan kaduttanut näyttöni ostamista Gigantista tai 4 TERA 3,5 tuman kovaley noin 90 euroa tarjous CDON.COM.

Näytön jos ostan sellaisen toisen vähän isomman jne että on sitten tuo vanha näyttö laptopille ehkä ostan Power tai Verkkokauppa +n muuta kauppaa ja minulla ei ole mitään suosikki kauppaa.

Juu juu sinun mielipiteet minun ystävät ovat IT alalla ja varoittivat vääristä Windows lisensseistä.

Yksi toinen forum käyttäjä ei uskalla/halua ostaa mitään komponentteja tai valmiita tieokoneita tori.fi kautta mutta minulla taas sellainen asia ei ole ongelma.

Ainoa ongelma mitän minulla on kun kallis ostos olen todella nirso performance/price vaikka on highend+ kyllä haluan valmiiksi kasatun koneen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
No kyllähän foorumilla on vaikutettu todella paljon jos ensin ostan paketin ja sitten perun sen. En ole ikinä ennen perunnut kaupan( ja en ole joku 15-20 vuotias) . Takuuhuoltoon on mennyt asioita kyllä minulta muuta peruttu kauppoja en ole ennen tehnyt.

Takuu asioissa esim Komplett antaa 3 vuoden takuun ja kaikki osat näkyy selvästi mutta jos koetat muuttaa heidän paketteja maksat siitä erikseen lisä maksun.

Tuo oli vain esimerkki. Vähemmän tunnettu BPC Turku kaupungissa ei oikein hinnoissa taistele Jimssin kanssa mutta kasaus maksaa niin kuin selvästi vähemmän mitä Jimssillä.

Ei ole ollenkaan kaduttanut näyttöni ostamista Gigantista tai 4 TERA 3,5 tuman kovaley noin 90 euroa tarjous CDON.COM.

Näytön jos ostan sellaisen toisen vähän isomman jne että on sitten tuo vanha näyttö laptopille ehkä ostan Power tai Verkkokauppa +n muuta kauppaa ja minulla ei ole mitään suosikki kauppaa.

Juu juu sinun mielipiteet minun ystävät ovat IT alalla ja varoittivat vääristä Windows lisensseistä.

Yksi toinen forum käyttäjä ei uskalla/halua ostaa mitään komponentteja tai valmiita tieokoneita tori.fi kautta mutta minulla taas sellainen asia ei ole ongelma.

Ainoa ongelma mitän minulla on kun kallis ostos olen todella nirso performance/price vaikka on highend+ kyllä haluan valmiiksi kasatun koneen.
No miks peruit sen jos olit siihen sitten tyytyväinen? Miks kyselit lisää neuvoo kun olit jo ostanut koneen mihin olet tyytyväinen?
Osta ne osat ympäri nettiä ja vie sinne Turun liikkeesees ja sano et laittaa kasaan, käy se niinkin...
Miten sun näytön ostaminen Gigantista liittyy millään tavalla komponentteihin?

Ei kaikki halvat lisenssit ole piraattilisenssejä...kato keneltä ostat, ja voit aina tarkistuttaa lisenssin Microsoftilla. Ne kyllä kerto onko lisenssi piraatti.
En jaksa edes alkaa selittään sulle miten ne hankkii niitä halpoja lisenssejä, joita sitten myydä eteenpäin.
Sun kaveris on IT-alalla, niin miks et niiltä sitten kysele ja pyydä kasaan sulle konetta?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No miks peruit sen jos olit siihen sitten tyytyväinen? Miks kyselit lisää neuvoo kun olit jo ostanut koneen mihin olet tyytyväinen?
Osta ne osat ympäri nettiä ja vie sinne Turun liikkeesees ja sano et laittaa kasaan, käy se niinkin...
Miten sun näytön ostaminen Gigantista liittyy millään tavalla komponentteihin?

Ei kaikki halvat lisenssit ole piraattilisenssejä...kato keneltä ostat, ja voit aina tarkistuttaa lisenssin Microsoftilla. Ne kyllä kerto onko lisenssi piraatti.
En jaksa edes alkaa selittään sulle miten ne hankkii niitä halpoja lisenssejä, joita sitten myydä eteenpäin.
Sun kaveris on IT-alalla, niin miks et niiltä sitten kysele ja pyydä kasaan sulle konetta?
Jos menee ajassa taaksenpäin niin kuin todella kauan taaksepäin niin ollaan kasattu joskus yhdessä kaverien kanssa ja hirveä taistelu kesti 2-3h. Parin tällaisen kokemuksen jälkeen kun suurinpiirtein itku meinaisi tulla niin ei innosta.

Ollaan siinä ikäluokassa että on lapsia ja kukaan ei oikein halua kasata konetta emolevystä asti sitten jos laittaa yhden muistitikun lisää siis RAM tai kintolevy (SSD tai HDD), ulkoinen DVD/BLUERay asema, näyttö ja sellaiset asiat on poikkeus tuohon.

Jimms antaa takuun toisella tavalla jos maksat sen kasauksen.

Joo tämä on hardware palsta mutta minun ystävät ovat softa puolella töissä ja siitäkin on minulla kokemusta. Veljeni on ohjelmoija ja on 3 lasta... tällaisessa ikäluokassa me ollaan.

Se menee niin paljon offtopic miksi minä olen niin tarkka euro määrissä. Kyse ei ole siitä että olen köyhä se on vain meidän style että ei osteta kalliilla.
En ole rikas miljonääri setä, mutta saita kyllä tai sanotaan performance/price.

Vanhin omistamista asunnoista saa putkiremontin perinteinen sellainen maksaa aivan sairaasti 30k+ euroa ja lasku tulee.
Kyllä ystävät tietävät että jos todella haluan ostaa ja en välitä budjetista niin ostan vaikka kalleiman konepaketin mitä Jimms myy ja ei lainalla. Tämä ei kuitenkaan tule tapahtumaan ja en ole mikään hardcore gamer joka tarvitsee 4K resoluutio pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Oikeastaan sinun tapauksessa on 2 pätevää vaihtoehtoa:

1. Osta liikkeestä customoituna pakettina. Näin saat liikkeen takuun koko paketille, ja voit toimittaa koko laitteen takuuseen. Jos osat ovat sieltä täältä, esim. emolevyn rikkoutuessa joudut emolevyn irroittamaan ja toimittamaan takuuseen (Jolloin vaihtoehto 2 olisi jo harkittavissa kun kasaustuntemusta kumminkin tarvittaisiin jonkin verran jos osat sieltä täältä)

2. Ostat osat ja opettelet kasvamisen :) Ensimmäisen kerran taisin 8 vuotiaana kasata pc:n, eikä se nyt niin kovin vaikeaa ollut. (Nykyisin olen siis parikymppinen, oli pentium 4:llä varustettu) Ohjekirjoissa on kuvalliset asennusohjeet ja internet täynnä videoita.

Jos aika on tosiaan kortilla, ei kannata pihdata sitä kasauksen aiheuttamaa pientä hinnan nousua. Yli 1000€ budjetilla sen merkitys jää pieneksi kokonaiskuluissa.

Mitä Windows lisenssiin tulee, tämän foorumin kauppa-alueelta on usein saanut luotettavasti lisenssejä noin 10e hintaan. Jos ohjelmistopuoli on yhtään tuttu, asennus käy hetkessä. Noin 30min kestänyt itsellä asentaa ja naputella oman näköiseksi.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Jos menee ajassa taaksenpäin niin kuin todella kauan taaksepäin niin ollaan kasattu joskus yhdessä kaverien kanssa ja hirveä taistelu kesti 2-3h. Parin tällaisen kokemuksen jälkeen kun suurinpiirtein itku meinaisi tulla niin ei innosta.

Ollaan siinä ikäluokassa että on lapsia ja kukaan ei oikein halua kasata konetta emolevystä asti sitten jos laittaa yhden muistikun lisää siis RAM tai kintolevy (SSD tai HDD), ulkoinen DVD/BLUERay asema, näyttö ja sellaiset asiat on poikkeus tuohon.

Jimms antaa takuun toisella tavalla jos maksat sen kasauksen.

Joo tämä on hardware palsta mutta minun ystävät ovat softa puolella töissä ja siitäkin on minulla kokemusta. Veljeni on ohjelmoija ja on 3 lasta... tällaisessa ikäluokassa me ollaan.

Se menee niin paljon offtopic miksi minä olen niin tarkka euro määrissä. Kyse ei ole siitä että olen köyhä se on vain meidän style että ei osteta kalliilla.
En ole niin rikas setä, mutta saita kyllä tai sanotaan performance/price.

Vanhin omistamista asunnoista saa putkriemontien perinteinen sellainen maksaa aivan sairaasti 30k+ euroa ja lasku tulee.
Kyllä ystävät tietävät että jos todella haluan ostaa ja en välitä budjetista niin ostan vaikka kalleiman konepaketin mitä Jimms myy ja ei lainalla. Tämä ei kuitenkaan tule tapahtumaan ja en ole mikään hardcore gamer joka tarvitsee 4K resoluutio pelaamista.
Kukaan ei puhunut itse kasaamisesta. Et ilmeisesti vieläkään tajunnu, mistä on kysymys.
Osta ne osat ympäri nettiä ja vie sinne Turun liikkeesees ja sano et laittaa kasaan.

Aika offtopicin puolelle menee noi sun lapsista ja ikäluokista ja asunnoista kertomiset. Niillä ei ole mitään tekemistä minkään tässä ketjussa olevan jutun kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kukaan ei puhunut itse kasaamisesta. Et ilmeisesti vieläkään tajunnu, mistä on kysymys.
Osta ne osat ympäri nettiä ja vie sinne Turun liikkeesees ja sano et laittaa kasaan.
.
Juu tuo on mahdollista mitä sanoit mahdollista tehdä ostaa osat sieltä täältä viedä sinne mutta ensin tarkistan heiltä tavallisesti liike haluaa että ostat jotain osia myös sieltä. Mahdollisesti soitan huomenna sinne ja kysyn miten sellainen onnistuu.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Tämän selittelyn olisi voinut tosiaan tiivistää vaikka:

"Kasaamaan opettelu ei jaksa innostaa nykyisessä elämäntilanteessa
&
Budjetti ei ole ongelma, periaatteesta olen ylimääräistä rahanmenoa vastaan"

:D
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tämän selittelyn olisi voinut tosiaan tiivistää vaikka:

"Kasaamaan opettelu ei jaksa innostaa nykyisessä elämäntilanteessa
&
Budjetti ei ole ongelma, periaatteesta olen ylimääräistä rahanmenoa vastaan"

:D
Kyllä juuri noin tiivistettynä, mutta ainakin minun oma threadi ja ehkä tulee lisää offtopic youtube videos jne.:D
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vaikka on oma threadi niin tämä on konepaketti alue joten jos haluat muuta puhua niin sillekin löytyy oma paikka.
Njae... jos puhutaan koneen käyttötarkoituksesta. Minä haluan pelata Divinity Original Sin 2 sen recommended laitevaatimukset on käytönnössä nopea 6 core CPU. Ostin sen jo ja minun 4 core laptop ei ollenkaan pidä CPU vaatimuksista.

Uusin Battlefield se joka on World War 2 ja tulossa en tiedä mitä vatii... mutta hyvä näytönohjain.

Tuleva Magic The Gathering MMO release date kauas tulevaisuteen ehkä esim vuonna 2020-2022.

Uusin Battletech en ole ostanut vielä mutta siihen suositellaan vahvasti 16GB RAM.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
533
Njae... jos puhutaan koneen käyttötarkoituksesta. Minä haluan pelata Divinity Original Sin 2 sen recommended laitevaatimukset on käytönnössä nopea 6 core CPU. Ostin sen jo ja minun 4 core laptop ei ollenkaan pidä CPU vaatimuksista.

Uusin Battlefield se joka on World War 2 en tiedä mitä vatii...

Tuleva Magic The Gathering MMO release date kauas tulevaisuteen ehkä esim vuonna 2020-2022.

Uusin Battletech en ole ostanut vielä mutta siihen suositellaan vahvasti 16GB RAM.
Ei, niillekin on oma alue. Tämä on konepaketti alue. Täällä kysytään osia ja päivitystä koneisiin ei pelejä taikka mitä haluaa syödä huomenna.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei, niillekin on oma alue. Tämä on konepaketti alue. Täällä kysytään osia ja päivitystä koneisiin ei pelejä taikka mitä haluaa syödä huomenna.
Dislike, nyt menee jo rajan yli selvästi. Minä kysyin 500 euron konepaketissa mitä halusi pelata ja hän vastasi että League of Legends joka nyt tosiaan ei vaadi paljon.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Rehellisesti, hommaa noin suunnilleen:
-Ryzen 2600X
-X470 lauta
-G.skill 3200Mhz cl14 muistit
-960/970 evo haluamassasi koossa
-Gtx 1060/1070
-Söpö kotelo joka miellyttää silmää ja johon saa emon tungettua

Nämä jos AMD linjalla mennään. Tosiaan kannattaisi pakettina kaikki samasta liikkeestä, jos rakentelu ei ole se sun juttu. Takuu useimmiten kattaa tällöin koko pöntön. Osan X hajotessa voit koko lootan toimittaa takuuseen. (Ainakin Jimm's:llä näin omasta kokemuksesta, ja kuullut että muillakin lafkoilla olisi) Ei tarvitse itse arpoa missä vika ettei toimi.

Harvemminhan näihin toki mitään tulee.

Jos intel linjalla mennään, niin joku muu osannee paremmin neuvoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 316
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom