Konepaketti budjetti noin 1000e

Liittynyt
18.03.2023
Viestejä
6
Morjesta tietäjät.


Tarkoitus olisi kysellä vähän, että mitä osia koneeseen tulisi valita, jos tarkoitus on pelata kevyitä pelejä kuten Dota 2 ja CSGO tulevaisuudessa myös CSGO2 ja ehkä vähän vaativampia pelejä kuten APEX. Omistan myös BG3 joten kun full launch tulee sitä varmaan tulee pelattua jonkun verran, myös Diablo 4 ehkä ja POE/POE 2 kiinnostavat.

Arvostaisin myös päivitys mahdollisuutta, mikäli tulee tarvetta päivitellä ¨myllyä¨ tehokkaammaksi jossain vaiheessa.

Näyttönä minulla on ihan joku Lenovon 1080p 144hz perus pelinäyttö, joten millekkään korkeamman reson pelailulle ei ainakaan vielä ole tarvetta, mutta toki ehkä tulevaisuudessa.


Olen siis jonkun aikaa jo täällä pyörinyt ja katsellut noita ehdottelemianne paketteja ja ¨paininut¨ tuon budjetin kanssa, että panostanko enemmän (1600e) vai selviäisinkö tuolla noin 1000e budjetilla. En kuitenkaan mikään HC gameri ole, mutta pelailu toki kiinnostaa mikäli aikaa vain on (välillä melko rajallisesti). Enemmän tykkään pelata noita kilpailullisia pelejä, jotka ei välttämäti ihan niin paljon tehoja vaadi. Erittäin kiinnostunut olen saamaan parhaan hinta/laatu suhteen, joten olisiko budjetin suuruuteen myös mielipiteitä. Vähän alkanut miettimään, että omiin tarkoituksiin tuo 1600e on ehkä vähän liikaa, mutta olen valmis joustamaan ja ymmärrän, että tuo 1000e on melko rajallinen näillä osien hinnoilla ja jos juuri tuo hinta/laatu suhde on papempi budjettia kasvattamalla olen siihen valmis.

Kone on minun ensimmäinen pakettikone joten kasauksen voisin ottaa kanssa mukaan.


Pahoittelut, että tämä postaus varmaan jonkun verran on toistoa siitä mitä täällä näette usein, mutta olen aika ummikko näissä asioissa niin itselle on helpompi kun joku täällä suoraan ehdottaa osia kuvailemiini käyttötarkoituksiin ja myös budjetti perustelut jos siihen on mielipiteitä on kiva kuulla.


Etukäteen kiittäen Randy Marsh
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
1000€ budjetilla parhaan pelitehon saa kun unohtaa suuremmat päivitettävyys mahdollisuudet eli am4 kantainen ryzen 5 5600 + amd:n näyttis 67xx. Siihen on mahdollisuus sitten myöhemmin laittaa 5800x3d ja parempi näyttis.

Jos tuohon budjettiin kasaa am5 alustalle, jossa prossun päivitysmahdollisuuksia on vielä muutaman vuodenkin päästä niin rahat ei riitä kuin hinnat alkaen näyttikseen.

1600€ budjetilla allaolevassa ketjussa on päivitettävyys ja nykyinen teho molemmat hallussa:

 
Liittynyt
18.03.2023
Viestejä
6
Kiitokset erittäin paljon vastauksesta.

Sopisiko vielä tiedustella kumpaa pidät minulle järkevämpänä vaihtoehtona noin niin kuin yleisesti? Jos nyt unohdetaan tuo päivitys mahdollisuus.

Ajattelisin, että tuo 1000e euron paketti riittäisi itselle tehojen puolesta, mutta olisiko silti ¨viisampaa¨ venyttää tuo budjetti tuonne 1600e.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Kiitokset taas vastauksesta.

Näin toimitaan.
Kotelohan tuossa on perushyvä ns budjettimalli, jos sulla on sille erikoistoiveita tjsp niin ilman muuta valitset sellaisen joka täyttää ne ja on myös omaa silmää miellyttävä.
Samoin jos wifille on tarve niin se jo emoa valittaessa huomioon.
 
Liittynyt
18.03.2023
Viestejä
6
Joo, eli pienen ¨arpomisen¨ jälkeen päätin että toi tonnin budjetti saa itselle riittää kuitenkin 1080p pelaaminen pääjuttu, joten tilaukseen lähti tämän näköinen paketti. Päivitellään sitten jos nälkä pahemmin kasvaa ja aikaa on pelailla enemmän. Ostoskori

Unohdin kuitenkin virtalähteen tuosta paketista. Ajattelin nyt vielä kysyä, että mikä virtalähde tuohon sopisi parhaiten ja koska näytönohjaimen minimi teho vaatimus on 650W niin olisiko hyvä olla jopa isompi kuin tuo 650w vai onko väliä, kunhan on minimi suosituksen? Joten jos joku viitsisi tämän budjettiluokan koneeseen ehdottaa hyvää ja halpaa virtalähdettä. (yksi virtalähde siis ;) )Ja mielellään tuolta datatronicista niin voin sen lisäillä tuohon tilaukseen.

Saa toki muutenkin kritisoida pakettia varsinkin jos joku on pielessä en tosin tiedä miten vaihtaminen onnistuu osat siis tilattu jo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Jos et ns tulevaisuuden varaa halua niin:
Eli riittää nykyiselle kokoonpanolle.


Jälkimmäisessä varaa siis tehokkaammallekin kokoonpanolle. Molemmat malleja joita Datatronicilla on varastossa yllinkyllin eli muun kokoonpanon kasaaminen ei viivästy noiden takia vaikka lisäisit spostilla tuohon tilaukseesesi.
 
Liittynyt
18.03.2023
Viestejä
6
Ai hitto. Ei ollut kyllä. Jotenkin ajattelin, että tuolla koodilla saa just ton 50% kasauksesta pois ja se oli jo valmiina.

No oppirahoja vai mitenkä sitä sanotaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom