Konepaketti (1000 - 2000 euroa)

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
9
Olen päivittämässä konetta ja en suoraan sanottuna enää juuri tiedä nykytilanteesta mitä kannattaa ostaa (AMD / Intel jne.). Budjettia on käytettävissä melko joustavasti, mutta mieluusti välillä 1000 - 2000 euroa (ilman näyttöjä). Edellisen koneen ostin 2010 sillä ajatuksella että päivitän näyttiksen myöhemmin, koskaan ei tullut päivitettyä. Ehdoton minimi koneelle on että 2x 4k näyttö toimii ok (ei toki peleissä). Pelien osalta nykyään pelaan D2R (nykyinen kone ei jaksa pyörittää kuin legacyä kunnolla) ja HS, mutta jos ja kun tehoa riittää niin voisin osan pelaamisesta siirtää Playstation 5:ltä tietokoneelle.

Millaista kokoonpanoa tässä kannattaa katsella? Näytönohjaimet etenkin taitaa olla kalliita nykyään eli sen osalta voinen hankkia riittävän hyvän nyt ja päivittää myöhemmin? Koneen kasaaminen jne. onnistuu eli jos vaan saa idean siitä mitä hankkii niin loppu hoituu kyllä.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 032
x570 emolevy, prossuksi Ryzen 5600x ja 16gb 3600mhz muistia sekä oman tarpeen verran m2 ssd, on aika suosittu kaava ollut viimeisen vuoden aikana. Näytönohjainten hinnat on aika pilvissä tällä hetkellä. Itse katselisin ehkä käytetyn 2070S , ja päivittää sitten kun se ei enää riitä.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 520
Itse kasaamalla saa Jimssiltä hyvän koneen budjetin alkupäästä. Esimerkki liitteenä.
Isommalla budjetilla 50/50 ostaa valmis kuin kasata.

esim. 1500e


1800e


1850e

 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
9
Säästääkö nykyään itse kasaamalla enää? Kasaus onnistuu, mutta jos samaan hintaan sen tekee joku muu niin mikä ettei. Ja tuosta budjetista sen verran että en halua mitään pullonkauloja, jos miettii esim. lähelle 2000 euroa niin säästääkö enää itse kasaamalla?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 520
Säästääkö nykyään itse kasaamalla enää? Kasaus onnistuu, mutta jos samaan hintaan sen tekee joku muu niin mikä ettei. Ja tuosta budjetista sen verran että en halua mitään pullonkauloja, jos miettii esim. lähelle 2000 euroa niin säästääkö enää itse kasaamalla?
Noh tuossa aiemmassa viestissäni oleva Lenovo 5800 prossulla ja RX6800XT kortilla on mahdotonta saada tuohon hintana itse kasattuna.
Pullonkaulana voi olla prossun jäähdytys, mutta sen vaihto kyllä onnistuu.

Tuo Deluxe Fierry on kasattu laatupalikoista ja vähintään haastavaa kasata itse samaan budjettiin. Erikseen ostettuna nuo kyseiset osat on 2000-2200e.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
9
Noh tuossa aiemmassa viestissäni oleva Lenovo 5800 prossulla ja RX6800XT kortilla on mahdotonta saada tuohon hintana itse kasattuna.
Pullonkaulana voi olla prossun jäähdytys, mutta sen vaihto kyllä onnistuu.

Tuo Deluxe Fierry on kasattu laatupalikoista ja vähintään haastavaa kasata itse samaan budjettiin. Erikseen ostettuna nuo kyseiset osat on 2000-2200e.
Kiitos neuvoista, laitan tuollaisen tilaukseen sitten!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 994
Viestejä
4 247 086
Jäsenet
71 267
Uusin jäsen
Mokkamaster

Hinta.fi

Ylös Bottom