Koneesta kuuluu välillä yksittäinen klikki ääni

Onko mitään ideaa miks mun koneesta kuuluu välillä sellanen hyvin nopea yksittäinen klikki ääni? Ääni perjaatteessa kuulostaa vähän niinkuin yksittäiseltä kellon tikkaus ääneltä. Oon huomannu että samankaltainen ääni kuuluu usein näytönohjaimesta kun sen tuulettimet lähtee päälle. Ääni mistä mainitsin alussa kuuluu siis sillon kun kone on päällä ja kuulen äänen silti vaikkei näyttiksen tuulettimet ole pyörimässä. Oon miettinyt voisko se ääni kuulua jostain toisesta tuulettimesta jos vaikka tuulettimen siipi osuis johonkin mutta epäilen koska se ois muuten varmaan jatkuvaa ääntä. Tässä on vielä lista koneen osista Part List - AMD Ryzen 7 7800X3D, GeForce RTX 4080 SUPER, Lian Li LANCOOL 215 ATX Mid Tower - PCPartPicker

Veikkaan vahvasti seasonicin virtalähdettä. Itellä prime TX-1000 ja kun virroissa jotain häikkää, niin naksuu tai piippailee jopa välillä. Eli jos se, niin täysin normaalia.

edit. siis kun töpselistä ei tule tasaista virtaa/jännitettä, niin poweri naksuu.

En oikee osaa selvittää tätä, vähän aikaa sit tuli ääni kun olin avaamassa peliä mut sit ku koitin pari kertaa uusiks ni ei enää tullu
Onko koneesi kytketty maadoitettuun pistorasiaan? Eikä auta jos kone on kytketty maadoitettuun jatkoroikkaan joka on maadoittamattomassa pistokkeessa. Entä miten muuten asunnon sähköt? Onko nykyaikaiset sähköt vai tyylii 50-luvulta olevat kaapelit jne.?

Onko koneesi kytketty maadoitettuun pistorasiaan? Eikä auta jos kone on kytketty maadoitettuun jatkoroikkaan joka on maadoittamattomassa pistokkeessa. Entä miten muuten asunnon sähköt? Onko nykyaikaiset sähköt vai tyylii 50-luvulta olevat kaapelit jne.?
On kytketty jatkojohtoon missä lukee surge protector. Taitaa olla jatkojohdossa ja pistorasiassa maadoitus jos nuo metalliliuskat ylä ja alareunassa sitä meinaa. Uskoisin että nykyaikaiset sähköt

Jäähy saattaa vähä elää kun se lämpiää. Esim itsellä EK blokin kiinnitys mekanismin jouset välillä pitää jonkun vaimean naksahduksen lämmetessä. Tuo exact mount mekanismi oli omasta mielestä muutenkin vähän huono systeemi kiristellä kun ei ole mitään hajua milloin on tarpeeksi kireellä ellei seuraa cpu lämpöjä rasituksessa samalla

Statistiikka

Viestiketjuista
275 362
Jäsenet
77 323
Uusin jäsen
snips

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom