Koneenpäivitystä pukkaa.

Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
Elikkä oksikon mukaisesti pitäisi siis konetta alkaa päivittään nykykuosiin ettäjotta saapi tulevaisuudessakin pelata nykypelejä. Koneen pääkäyttö on siis pelaaminen ja striimaamisen aloittaminen on mietintämyssyn alla.

Vanhasta koneesta ei säily kuin kovoja.

Lukemalla ja seuraamalla eri foorumeja koneen "runko" näyttäisi tällä hetkellä tältä:
Kotelo: Fractalin Define R6
Kovalevy: Samsung 500gb 970 EVO Plus M2
Muistit: G.Skill 16GB Ripjaws V DDR4 3200mhz CL16
Virtalähe: Corsair RM650x
Näytönohjain: Asus Geforce RTX 2080 DUAL 8G
Prossucooleri: HR-02 Macho Rec B


Tarkkasilmäinen huomaa että siitähän puuttuu emo ja prossu! Ja tälle on syynsä, mitä oon tässä lueskellu sekä seuraillu eri foorumeita ja uutisia niin mullahan ilmeisesti olisi kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat:

1) Nyt joku halpa ryzeni ja joku X470-emo(mitkä?) siihen kaveriksi ja kun Zen2 tulevat saataville niin sitten semmoinen tilalle.

2) 9700k ja X390-emo ja sillä mennä se mitä sillä pääsee eli varmaan ainakin muutama vuosi.

Itse ehkä kääntysin vaihtoehtoon 1, mutta mitkä osat siihen sitten valikoituis?

EDIT: Jahas. Kuvaa en saa toimimaan niin kirjotellaan sitte.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 113
Tännehän voi tuon kuvan ihan laittaa suoraan ettei tarvi mihkään kuvapalveluun latailla.
ba577b819914c6a753c70d87b7fb95aa.png
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Koteloksi voisi kyllä vaihtaa vähän halvemman R5:n häviämättä oikeasti missään.
Se uusi hieno PSU shroud muotipaske kuin ei tee muuta kuin haittaa koneen kasausta.

Powerissa jätetään se Corsairin-brändivero pois.
Seasonic 650W FOCUS+ 650 Gold, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Gold - 94,90€

NVMe-levyjen nopeusero SATA-signaloituihin näkyisi oikeasti lähinnä vain tiedostojen kopioinnissa, joka tuskin lienee pääasiallinen pelaamisen muoto.
Itse pelien latausajoissa erot ovat hintaeroihin nähden mitättömiä.
Crucial MX500 M.2 1 TB Review
Jos ei ole tarkoitus rahaa vain törsätä ja kasaat itse, niin melkein samaan hintaan saisi tuon tuplakapasiteettisen Crucialin. (hintaeron saisi luopumalla Corsair-verosta)
Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku
Puoliteraisen taas saisi hyvin kohtuuhintaan.
Merkitsevä nopeusero on HDD:n ja SSD:n välillä, niin teoreettisista benchmarketing luvuista on järjetöntä maksaa varsinkin jos se tarkoittaa pelien jäämistä mekaanisille levyille.

Prossutuuletin on todella hyvä ja vain pykälän huippua jäljessä.
Hyvin löyhästä erittäin alhaisille tuulettimen kierroksille sopivasta rivastosta johtuen mitathan ovat vain massiiviset.
Saatavuushaasteinen Mugen 5 pakkaa rivaston keskitiuhasti.
Scythe Mugen 5 Rev.B. prosessorijäähdytin - 49,90€


Next-gen konsoleista tosiaan löytynee sen verran paljon "hevosvoimia" että mitään päivityskelvotonta en itse harkitsisikaan.
Kun se ei edes Intelin hinnoissakaan näy...
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
koneenosiakaksi.png
Muokkautui siis tämän näköiseksi. Otin tuohon nyt tuon Mugenin mutta jos sitä ei kohtuuajassa saa niin sitte vaihtuu siihen Machoon. Prossu ja emohan tuosta vielä puuttuu...ja jtn pitäs niidenkin kohdalla valita.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Mikäli ikkuna kuulostaisi hyvältä ja itse kasaat, Define R5:n saisi vielä halvemmalla täältä:
FRACTAL DESIGN Define R5 Black Window / Mid tower -kotelot (ATX) / FD-CA-DEF-R5-BK-W / Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku

Terainen Crucial olisi myös reilun kympin halvempi siellä.
Crucial MX500 SSD M.2 1TB Type 2280 / SSD M.2 / CT1000MX500SSD4 / Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku



Jos tuolle M.2 asemalle ei ole mitään syytä niin eikö Kingston 960GB A400 SSD-levy, 2,5", SATA III, 500/450MB/s, Stand-alone - 119,00€ olisi halvempi? Toimitusaika vain vähän hassu
Eiköhän jätetä roskakoriin binnatuista jämäpiireistä tehdyt välimuistittomat Kingstonit sellaisille jotka eivät välitä nopeudesta mitään:
Kingstonin kyseenalainen laatu
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
Mikäli ikkuna kuulostaisi hyvältä ja itse kasaat, Define R5:n saisi vielä halvemmalla täältä:
FRACTAL DESIGN Define R5 Black Window / Mid tower -kotelot (ATX) / FD-CA-DEF-R5-BK-W / Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku

Terainen Crucial olisi myös reilun kympin halvempi siellä.
Crucial MX500 SSD M.2 1TB Type 2280 / SSD M.2 / CT1000MX500SSD4 / Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku



Eiköhän jätetä roskakoriin binnatuista jämäpiireistä tehdyt välimuistittomat Kingstonit sellaisille jotka eivät välitä nopeudesta mitään:
Kingstonin kyseenalainen laatu
Itse kyllä kasaan mutta mieluummin ehkä ikkunaton.

Ja koska vanhalla ruoskalla ei pääse sinne Zen2 julkaisuun asti niin nyt on tilailtava myös se prossu ja emo. Tutkimalla päädyin Ryzen 5 2600+Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming. Tarkotus ois sitte loppuvuodesta päivittää semmoseen Zen2 prossuun. Joten onko nuissa valinnoissa järkeä?

EDIT: Joskus oon myös lueskellu jostain b-die muisteista, että semmoset ois hyvä olla kans.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Itse kyllä kasaan mutta mieluummin ehkä ikkunaton.

Ja koska vanhalla ruoskalla ei pääse sinne Zen2 julkaisuun asti niin nyt on tilailtava myös se prossu ja emo. Tutkimalla päädyin Ryzen 5 2600+Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming. Tarkotus ois sitte loppuvuodesta päivittää semmoseen Zen2 prossuun. Joten onko nuissa valinnoissa järkeä?

EDIT: Joskus oon myös lueskellu jostain b-die muisteista, että semmoset ois hyvä olla kans.
G.Skill Flare X, 16GB (2 x 8GB), DDR4 3200 MHz, CL14 / DDR4 DIMM / F4-3200C14D-16GFX / Tietokonekauppa.fi verkkokauppa ja myymälä Turku

Tuosta 2x8Gt kammat 3200mhz cl14 b-die
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
koneenosiakolme.png
Semmoseksi se muotoutu ja tässä viikon sisään konetta tilaukseen. Loppuvuodesta sitte katella sitä päivitystä siihen zen2.

Kiitos kaikille neuvoa antaneille. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 228
Viestejä
4 195 094
Jäsenet
70 875
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom