Koneen päivitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hilpe
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä jonkun aikaa katsellut nykyiseen koneeseen suorittimen (i7-6700) ja muistien (4x4 GB DDR3) osalta päivitystä. Verkkiksessä ja Gigantissa on BF-tarjouksessa MSI B650 GAMING PLUS WIFI AM5 ATX -emolevy hintaan 144,99 € ja aloin sen ympärille katsella uutta setuppia. Ryzen 5 7600X kustantaa noin 235 € ja 2x16 GB DDR5 6000 MHz noin 120 € eli hommasta selviäisi näiltä osin viidelläsataa jos ei lasketa uutta cpu-cooleria(täytyy tarkistaa voiko vanha cooleri jollain ihmeellä olla sopiva, tuskin on).

Lähinnä haen tässä tietynlaista varmistusta sille, että Intelin leirissä pysymällä ei saa parempaa vastinetta rahalle. Koneen käyttö on pääosin pelaamista, eli varmaan se kärki edellä kannattaa aihetta miettiä.

Olen tässä jonkun aikaa katsellut nykyiseen koneeseen suorittimen (i7-6700) ja muistien (4x4 GB DDR3) osalta päivitystä. Verkkiksessä ja Gigantissa on BF-tarjouksessa MSI B650 GAMING PLUS WIFI AM5 ATX -emolevy hintaan 144,99 € ja aloin sen ympärille katsella uutta setuppia. Ryzen 5 7600X kustantaa noin 235 € ja 2x16 GB DDR5 6000 MHz noin 120 € eli hommasta selviäisi näiltä osin viidelläsataa jos ei lasketa uutta cpu-cooleria(täytyy tarkistaa voiko vanha cooleri jollain ihmeellä olla sopiva, tuskin on).

Lähinnä haen tässä tietynlaista varmistusta sille, että Intelin leirissä pysymällä ei saa parempaa vastinetta rahalle. Koneen käyttö on pääosin pelaamista, eli varmaan se kärki edellä kannattaa aihetta miettiä.

Lähes sama peliteho 70e halvemmalla

Jäähy

tai

Verkkiksessä ja Gigantissa on BF-tarjouksessa MSI B650 GAMING PLUS WIFI AM5 ATX -emolevy hintaan 144,99 €
Ihan ok emo, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä ettei menisi tolla hinnalla ja vain 2 m. paikalla jatkoon, vaan pitäisi olla yksi enemmän.

Lisäksi 20 € lisää ja saa mielestäni selvästi paremman emon.

2x16 GB DDR5 6000 MHz noin 120 €
Ok, kunhan on c30, esim nämä

Kiitokset molemmille vastauksista, ollaan selvästi kuitenkin oikeaan suuntaan menossa. Tuo 7500F vaikuttaa hyvältä valinnalta, mutta täytynee vielä hiukan harkita emon valintaa. Ehkei tuo 3 x m.2 paikkaa olisi ollenkaan niin huono juttu...

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 302
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom