Tarkoituksena olisi hieman päivittää 2012 ostettua konetta. Ainakin uusiksi menevät prosessori (varmaan samalla tuuletinkin?), emolevy ja mahdollisesti muistit (jos tätä suositellaan). Mahdollisesti voisi myös päivittää boottikovalevyn tuoreempaan SSD:hen.
Konetta käytetään pääasiassa valokuvien käsittelyyn, Photoshopiin, videoeditointiin ja musiikin tuottamiseen. En tiedä tarvitseeko näitä varten päivittää myös näytönohjain? Olen avoin ehdotuksille
Tosiaan tässä nykyinen kone:
Kotelo: Fractal Design Define R4, Arctic White
Emolevy: ASUS P8Z77-V LX, Z77
CPU: Intel Core i7-3770K, 4 x 3.50GHz, 77W
Prosessorituuletin: Thermalright HR-02 Macho Rev.A (BW)
Muistit: Kingston HyperX FURY Black 16 GB (2 x 8 GB) DDR3 1600 MHz CL10
Virtalähde: Super Flower Golden Silent Fanless Platinum 500W
Näytönohjain: GeForce GTX 750 Ti (2 GB GDDR5)
Kovalevy: Samsung SSD 840 Basic 250GB, 2.5"
En oikeastaan tiedä itse yhtään mitkä olisivat hyviä vaihtoehtoja. Tarkoitus olisi saada näkyvä tehonlisäys ja samalla potkua taas vähintään seuraavaksi viideksi vuodeksi. Samalla kuitenkin kokonaishinnan pitäisi pysyä suhteellisen maltillisena. Niin ja koneen pitää pysyä hiljaisena edelleen
Kiitos kovasti jo avusta etukäteen!
Konetta käytetään pääasiassa valokuvien käsittelyyn, Photoshopiin, videoeditointiin ja musiikin tuottamiseen. En tiedä tarvitseeko näitä varten päivittää myös näytönohjain? Olen avoin ehdotuksille
Tosiaan tässä nykyinen kone:
Kotelo: Fractal Design Define R4, Arctic White
Emolevy: ASUS P8Z77-V LX, Z77
CPU: Intel Core i7-3770K, 4 x 3.50GHz, 77W
Prosessorituuletin: Thermalright HR-02 Macho Rev.A (BW)
Muistit: Kingston HyperX FURY Black 16 GB (2 x 8 GB) DDR3 1600 MHz CL10
Virtalähde: Super Flower Golden Silent Fanless Platinum 500W
Näytönohjain: GeForce GTX 750 Ti (2 GB GDDR5)
Kovalevy: Samsung SSD 840 Basic 250GB, 2.5"
En oikeastaan tiedä itse yhtään mitkä olisivat hyviä vaihtoehtoja. Tarkoitus olisi saada näkyvä tehonlisäys ja samalla potkua taas vähintään seuraavaksi viideksi vuodeksi. Samalla kuitenkin kokonaishinnan pitäisi pysyä suhteellisen maltillisena. Niin ja koneen pitää pysyä hiljaisena edelleen
Kiitos kovasti jo avusta etukäteen!