Koneen päivitys ja muistien hintakehitys

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Ryzen julkaisun yhteydessä lykkäsin koneen päivittämistä korkeiden DDR4 hintojen takia. Käytössä 4690k & gtx1080 kone jolla pelailee ihan jees edelleen.
Alkanut vähittelen miettimään että tuleekohan ne ram hinnat koskaan alas, sen ajan kun olen odottanut hintojen laskua niin hinnathan on vaan kohonnu. :facepalm:

Löytyykö kristallipalloa millon hinnat palaa 2016 tasolle (jos koskaan)? Vai päivittäisikö koneen sitten vaan nyt, jos ddr4 hinnat jatkaa vaan edelleen nousua?

Olen miettinyt zen+ päivittämistä kun se ilmestyy hyllyille, mutta ei välttämättä tarve heti ensi kuussa sitä ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Samsung käytti juuri puolet Suomen valtion budjetista ja rakentaa muistitehtaan Etelä-Koreaan. Se valmistuu 2020, jos aikataulu pitää. Silloin laskee muistien hinnat.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Kovat tarjoukset Raisiossa kyllä mutta en taida noin pitkälle jaksaa lähteä.

Taitaa se zen+ päivitys sitten koittaa, en varmaan malta 2020 asti raudanhimossa tätä lykätä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
@Barny

Toisessa ketjussa vuodot kertovat, että Zen+ maksaa ihan saman verran kuin ensimmäinen Zen.

Kannattaa ottaa tämä huomioon ja jos vanhoja Zenejä myydään pois uusien tieltä, niin tuorein vuoto lupasi sellaista 5-15% parannusta. Näin ollen kannattaa seurata myös poistomyyntejä ja ostaa sieltä - jos hinta on oikea.

Mitä olen lukenut, niin parannukset on eniten yhden säikeen suorituskyvyssä ja turbo (pboost2) on uusittu. Lisäksi on parempi tuki nopeille muisteille, mutta niin on tuoreimmalla biosilla nykyisissäkin Zeneissä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Kyllä tuotakin voisi harkita :tup:
Lähelle 15% parannus varmaan kallistun zen+ kannalle, jos 5% niin aika turha.. ostais käytetyn r5 1600 siinä tapauksessa foorumilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 659
Viestejä
4 220 815
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom