Koneen päivittelyä 600e

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 614
Moikka!

Kaveri olisi päivittämässä konetta. Kuulemma jokapäivänen käyttö alkanut hidastumaan ja pelit lagaamaan jossain määrin. Budjetti olisi 600euroa ja myöhemmin sitten ehkä syksyllä päivittelisi emon, prossun ja muistit (DDR4) kun ryzenit saapuu.

Itse mietin, että ostaisi näyttiksen (2070), 500gb ssd:n ja sitten muistit(DDR3) niin sillä jo vähän paranisi käyttökokemus.

Mietin vain tässä, että kannattaako ostaa vaan 2x4gb lisää muistia vierelle vai onko käyttökokemus vrt 2x8gb miten paljon huonompi. Toisekseen onko väliä minkä merkkiset muistit ostaa jos ostaa vain samalla nopeudella olevat.

Osat löytyvät alapuolelta.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
DDR3 muistillahan ei ole sitten myöhemmin mitään käyttöä, niin kovin isoja summia ei kannattaisi siihen rahaa laittaa.

SSD taas on ehdottoman järkevä päivitys.
Se sujuvoittaisi ohjelmien käynnistystä huomattavasti.
Windowsin uusiksi asentaminen sille voisi auttaa muihinkin hidasteluihin.
Se kun lienee aika törkyinen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 614
DDR3 muistillahan ei ole sitten myöhemmin mitään käyttöä, niin kovin isoja summia ei kannattaisi siihen rahaa laittaa.

SSD taas on ehdottoman järkevä päivitys.
Se sujuvoittaisi ohjelmien käynnistystä huomattavasti.
Windowsin uusiksi asentaminen sille voisi auttaa muihinkin hidasteluihin.
Se kun lienee aika törkyinen.
Joo sitä vähän kaveriille sanoinkin, että syksyllä menee kaikki sitten vaihtoon jos emo/prossu hommiin lähtee.

Toisaalta jos saa jollakin 40eurolla 2x4gb lisää niin ei se mun mielestä paha investointi ole. SSD on kyllä ehdoton. Sanoin hänelle että sillä jo nopeutuu kaikki toiminta huomattavasti.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 614
Jääkös tuo i5 miten paljon pullonkaulaksi jos ostaa 2070. Voi olla että ostetaan kyllä kaverille 2060 kun hän ei tykkää oikein käytetyistä. Mutta siis ylipäätänsä menettääkö fps. Riippuu varmaankin peleistä...
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Jos nyt on vielä alla tuo r9 280 niin jo rtx 2060 tuo huiman hyppäyksen käyttömukavuuteen kera ssd-levyn ja lisämuistin. Muistit ostaisin käytettynä palstalta :tup:
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 614
Jos nyt on vielä alla tuo r9 280 niin jo rtx 2060 tuo huiman hyppäyksen käyttömukavuuteen kera ssd-levyn ja lisämuistin. Muistit ostaisin käytettynä palstalta :tup:
Jooo kiitoksia. Pitää nyt kysästä vielä kaverilta uskaltaako hän ostaa käytettynä jonkun 2070 vai mennäänkö uudella 2060. SSD:t löytyy varmasti jostain alennuksesta ja muistit sitten käytettynä. Onkos siis väliä jos ostaa vaan jotkut 1600mhz ddr3 että minkä valmistajan jos säästää noi entiset 2x4gb.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Onkos siis väliä jos ostaa vaan jotkut 1600mhz ddr3 että minkä valmistajan jos säästää noi entiset 2x4gb.
Itse olen paritellut eri mallisia ja nopeuksisia settejä hyvinkin onnistuneesti (ehkä tuuria matkassa). Kellotaajuus asettuu hitaimpien palikoiden mukaan. Hyviin tapoihin kuuluu vähän katsoa että suurinpiirtein samaa latenssia ja kellotaajuutta mutta kukin tyylillään, toiset parittavat vain identtisiä settejä. Mainittu 1600mhz on hyvin yleinen ja varmasti irtoaa 2x4gt hyvään hintaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Keskusmuistin tarve riippuu myös gpun muistin määrästä. 6GB kortin kanssa saattaa 8GB riittää ihan hyvin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 614
Itse olen paritellut eri mallisia ja nopeuksisia settejä hyvinkin onnistuneesti (ehkä tuuria matkassa). Kellotaajuus asettuu hitaimpien palikoiden mukaan. Hyviin tapoihin kuuluu vähän katsoa että suurinpiirtein samaa latenssia ja kellotaajuutta mutta kukin tyylillään, toiset parittavat vain identtisiä settejä. Mainittu 1600mhz on hyvin yleinen ja varmasti irtoaa 2x4gt hyvään hintaan.
Keskusmuistin tarve riippuu myös gpun muistin määrästä. 6GB kortin kanssa saattaa 8GB riittää ihan hyvin.
Jees pitänee katsoa tuo 2070/2060 ekaksi ja se SSD. Tarvittaessa sitten vähän katselee meinaako muisti osuu kattoon saakka ja päivittää sitten tarvittaessa. Kiitoksia nyt näin aluksi ainakin. Katselee miten kaveri suhtautuu että kummalla näyttiksellä lähtee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 621
Viestejä
4 249 023
Jäsenet
71 370
Uusin jäsen
janiselin

Hinta.fi

Ylös Bottom