• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Koneen kasaus ~1000€ ilman näytönohjainta

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Hei!

Olisi tarkoitus kasata ensimmäinen kone ja olen näitä ketjuja nyt lueskellut jonkun verran.
Koneella olisi tarkoitus pääasiassa pelata ja todennäköisesti hieman tehdä videoeditointia harrastemielessä.

jimms.png

Ite miettinyt B550/x570 tomahawkia ja prossuksi Ryzen 5 5600X tai Ryzen 7 5800X.
Muisteina miettinyt noita Hyperx Fury DDR4 3200MHz tai G.Skill Ripjaws V DDR4 3600 MHz.
Virtalähteen kohdalla miettiny tota Seasonicia tai Corsairin RM750x.
Prosessorituulettimeen oon miettinyt ihan kaikkea ja siihen voisi heitellä ainakin jotain ehdotuksia, Arctic freezer 34:n löytyy kyllä hetkellä jo.
Näytönohjain siis on nyt alkuun EVGA RTX 2060 ja katsotaan sen päivitystä tulevaisuudessa.
Tonne 1200€ asti kestää budjetti ja mikään tulipalokiire koneella ei ole.



Mitäs mietteitä? Kaikenlaisia ehdotuksia saa heitellä tai vaikka kokonaan uuden paketin jos siltä vaikuttaa :)
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
185
Emossa on bios flashback, joten en kyllä maksaisi jimmsille tuon päivityksestä. Parhaassa tapauksessa tuo toimitetaan jo tarpeeksi uudella biosilla. Tässä vielä ohjeet:

 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Emossa on bios flashback, joten en kyllä maksaisi jimmsille tuon päivityksestä. Parhaassa tapauksessa tuo toimitetaan jo tarpeeksi uudella biosilla. Tässä vielä ohjeet:

En vaan tiedä luontanko omiin taitoihini, että saisin sen varmasti tehtyä. Varsinkin kun olen ensimmäistä konettani kasaamassa ja vaan pelkkiä videoita tähän mennessä katsellut asiasta :D
Eipä tullut kyllä mieleenkään, että voisi olla valmiinakin toki jo :thumbsup:
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 298
Itse maksaisin kyllä tuon 25€ varmasti toimivasta biosista jimmssille jos sieltä bundlen tilaa, saisi vaan suoraan kasata koneen ilman ylimääräistä huolehdittavaa.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 202
Jännä, että Jimms edes myy noita "päivityspaketteja" ilman, että emoissa on tuore BIOS :-D

Paketti näyttää ihan hyvältä, mutta osavalinnat jotenkin hintavilta. 130+ EUR powerista ja tuosta M.2:sta Simpanssi jo kommentoikin. Lisäksi koppa on kyllä tyylikäs ja hyvä, mutta varsin kallis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Powerissa ja SSD:ssä on ehkä nykyhinnoilla se yht. 60€ extraa, mutta eipä niitä halvempia vaihtoehtoja ole Jimm'sillä.

Koppa on joka sentin arvoinen ja valittu vuoden 2020 koteloksikin ainakin yhdessä paikassa. Se on ylivoimainen ilmankierroltaan ja ihan noilla oletusasetuksilla ja -tuulettimilla. Testattaessa Gamernexusessa ensimmäistä kertaa meni suoraan niiden suosittelemien koteloiden kärkeen. "Ei saatavilla" on ainoa huono puoli ja yhden tuulettimen karsimalla säästää kyllä 20€ (P360A), mutta jokainen itse miettii, onko se sen arvoista. En kyllä ymmärrä, tuota argumenttia "varsin kallis", kun Meshify C on kalliimpi, sisältää vähemmän mukanatulevia tuulettimia, (RGB puuttuu) ja se on testeissä pärjännyt huonommin (myös lisättyjen tuulettimien kanssa) - ja tätä kovasti suositellaan vieläkin..
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Powerissa ja SSD:ssä on ehkä nykyhinnoilla se yht. 60€ extraa, mutta eipä niitä halvempia vaihtoehtoja ole Jimm'sillä.

Koppa on joka sentin arvoinen ja valittu vuoden 2020 koteloksikin ainakin yhdessä paikassa. Se on ylivoimainen ilmankierroltaan ja ihan noilla oletusasetuksilla ja -tuulettimilla. Testattaessa Gamernexusessa ensimmäistä kertaa meni suoraan niiden suosittelemien koteloiden kärkeen. "Ei saatavilla" on ainoa huono puoli ja yhden tuulettimen karsimalla säästää kyllä 20€ (P360A), mutta jokainen itse miettii, onko se sen arvoista. En kyllä ymmärrä, tuota argumenttia "varsin kallis", kun Meshify C on kalliimpi, sisältää vähemmän mukanatulevia tuulettimia, (RGB puuttuu) ja se on testeissä pärjännyt huonommin (myös lisättyjen tuulettimien kanssa) - ja tätä kovasti suositellaan vieläkin..
Juuri näitten kehujen takia valitsin tuon kopan. Valkoisena olisi heti saatavilla kyllä.

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa koska 5600x prossua olisi saatavilla?
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 202
Koppa on joka sentin arvoinen ja valittu vuoden 2020 koteloksikin ainakin yhdessä paikassa. Se on ylivoimainen ilmankierroltaan ja ihan noilla oletusasetuksilla ja -tuulettimilla. Testattaessa Gamernexusessa ensimmäistä kertaa meni suoraan niiden suosittelemien koteloiden kärkeen. "Ei saatavilla" on ainoa huono puoli ja yhden tuulettimen karsimalla säästää kyllä 20€ (P360A), mutta jokainen itse miettii, onko se sen arvoista. En kyllä ymmärrä, tuota argumenttia "varsin kallis", kun Meshify C on kalliimpi, sisältää vähemmän mukanatulevia tuulettimia, (RGB puuttuu) ja se on testeissä pärjännyt huonommin (myös lisättyjen tuulettimien kanssa) - ja tätä kovasti suositellaan vieläkin..
Kuten sanoin, se on varmasti hyvä. Halutessaan voi katsoa edullisempia vaihtoehtoja kuten vaikka Phanteks Eclipse P400A, ikkunallinen miditornikotelo, sis. tuuletinkontrollerin, musta - 64,90€ tai sitten Silverstone Fara R1 (jos sitä joskus olisi Jimmsiltä saatavilla). Kommentoin vain, että tuo koppa on samalla tavalla kuin nuo SSD ja Poweri hieman kalliimman pään valinta. Ei nuo mitään isoja syntejä tuossa kuitenkaan ole, joten en ala niistä nipottamaan kunhan vain kerron OP:lle, että halutessaan hän voi säästää noista hieman rahaa.

Tuo viittaamasi Gamers Nexus on tosiaan loistava saitti, josta voi katsoa, että onko valitsemansa kotelo valinnan arvoinen.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 076
En vaan tiedä luontanko omiin taitoihini, että saisin sen varmasti tehtyä. Varsinkin kun olen ensimmäistä konettani kasaamassa ja vaan pelkkiä videoita tähän mennessä katsellut asiasta :D
Eipä tullut kyllä mieleenkään, että voisi olla valmiinakin toki jo :thumbsup:
Bios-päivitys on niin yksinkertainen toimenpide ettei siinä voi mennä vikaan.
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Bios-päivitys on niin yksinkertainen toimenpide ettei siinä voi mennä vikaan.
No tarvitsee vielä tutustua asiaan paremmin.




Seasonic olisi 15€ halvempi ainakin. Laittakaa linkkiä jos jostain löytyy hyvä ja luotettava virtalähde edullisemmin.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 076
No tarvitsee vielä tutustua asiaan paremmin.




Seasonic olisi 15€ halvempi ainakin. Laittakaa linkkiä jos jostain löytyy hyvä ja luotettava virtalähde edullisemmin.
Tuo on parhaita powereita tuolla hintaa, 10 vuoden takuu kertoo jo laadusta. :tup:
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Sitten nuo prossu ja emojutut vielä. Ei ilmeisesti ole järkevää sijoittaa enemmän rahaa kumpaakaan alhaalla olevista paketeista?

tai

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Sitten nuo prossu ja emojutut vielä. Ei ilmeisesti ole järkevää sijoittaa enemmän rahaa kumpaakaan alhaalla olevista paketeista?

tai

Itse ottaisin halvemman B550 Tomahawkin ja olen itse asiassa ottanutkin.

Jos haluat Wifin ja kestät sitä pientä propellia tuossa X570:ssa, niin sitten se.

Näistä molemmat ovat hyviä emolevyjä.
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Itse ottaisin halvemman B550 Tomahawkin ja olen itse asiassa ottanutkin.

Jos haluat Wifin ja kestät sitä pientä propellia tuossa X570:ssa, niin sitten se.

Näistä molemmat ovat hyviä emolevyjä.
Joo no Wifille ei ainakaan tällä hetkellä ole käyttöä.
Mites tuo prosessori puoli, kannattaako korottaa summaa tuohon 5800x:ään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Joo no Wifille ei ainakaan tällä hetkellä ole käyttöä.
Mites tuo prosessori puoli, kannattaako korottaa summaa tuohon 5800x:ään?
No jos haluaa prosessorin heti. Sanotaan näin, että olen pari kuukautta odottanut 5700:n tai 5600:n julkaisua omalle B550 Tomahawkille (valmiina hyllyssä) ja eipä mitään ole kuulunut. Sinä aikana myyty pari kertaa 5600X:t ja 5900X:t loppuun ja eipä niitä ole tällä hetkellä varastossa oikein missään. Jos haluaa varmasti jotain, niin kyllä se 5800X on järkevä.

Toinen vaihtoehto on ostaa se 200€ 3600 ja mennä sillä, kunnes tarvitsee parempaa. Tällä hetkellä ei ole valittavana 5600X:sta...
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
No jos haluaa prosessorin heti. Sanotaan näin, että olen pari kuukautta odottanut 5700:n tai 5600:n julkaisua omalle B550 Tomahawkille (valmiina hyllyssä) ja eipä mitään ole kuulunut. Sinä aikana myyty pari kertaa 5600X:t ja 5900X:t loppuun ja eipä niitä ole tällä hetkellä varastossa oikein missään. Jos haluaa varmasti jotain, niin kyllä se 5800X on järkevä.

Toinen vaihtoehto on ostaa se 200€ 3600 ja mennä sillä, kunnes tarvitsee parempaa. Tällä hetkellä ei ole valittavana 5600X:sta...
Gigantilla näkyy 5600x:n kohdalla olevan "Saapuu varastoon 08.04.2021". Siitä varmaa jotain suuntaa saa minkä verran pitäisi tuotetta odottaa.

Tuosta 5800x:sta, vaatiiko sitten tehokkaampaa jäähyä tilalle kun tuon Jonsbon tai Arctic freezer 34:n?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Gigantilla näkyy 5600x:n kohdalla olevan "Saapuu varastoon 08.04.2021". Siitä varmaa jotain suuntaa saa minkä verran pitäisi tuotetta odottaa.

Tuosta 5800x:sta, vaatiiko sitten tehokkaampaa jäähyä tilalle kun tuon Jonsbon tai Arctic freezer 34:n?
Erittäin hyvä kysymys.
Nyt laittaisin sen parikymppiä lisää ja ostaisin vaikka tällaisen:

Tai Freezeristä DUO, mutta ne on loppu taas tällä hetkellä:

edit: tai tällainen:
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
185
Gigantilla näkyy 5600x:n kohdalla olevan "Saapuu varastoon 08.04.2021". Siitä varmaa jotain suuntaa saa minkä verran pitäisi tuotetta odottaa.

Tuosta 5800x:sta, vaatiiko sitten tehokkaampaa jäähyä tilalle kun tuon Jonsbon tai Arctic freezer 34:n?
Mugen 5 löytyy heti hyllystä:

Tai vielä parempi Fuma 2:
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Erittäin hyvä kysymys.
Nyt laittaisin sen parikymppiä lisää ja ostaisin vaikka tällaisen:

Tai Freezeristä DUO, mutta ne on loppu taas tällä hetkellä:

edit: tai tällainen:
Mugen 5 löytyy heti hyllystä:

Tai vielä parempi Fuma 2:
Jes. Kiitokset vastauksista, täytyy ruveta tutustumaan ja pohtimaan miten jatkaa :tup:
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 202
Jeps. Mulla on tuo Fuma 2:n 5950X:n kaverina ja näyttää pärjäävän ihan jees. En ole vielä mitään undervoltteja tai muita säätöjä kokeillut, mutta ihan vain PBO:lla Cinebench r23 antaa 27,8k ja 1,56k arvoiksi. Jos oikein alkaisi vääntämään niin jokin 7% voisi ehkä saada lisää, mutta en tähän hätään ole jaksanut nähdä vaivaa.
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Noniin, pienen miettimisen ja kaupoista kyselyiden jälkeen päätin tilata tuon 5600x:n Datatronicilta ja muut tavarat hajautetusti parista verkkokaupasta.

Emossa on bios flashback, joten en kyllä maksaisi jimmsille tuon päivityksestä. Parhaassa tapauksessa tuo toimitetaan jo tarpeeksi uudella biosilla. Tässä vielä ohjeet:

Bios-päivitys on niin yksinkertainen toimenpide ettei siinä voi mennä vikaan.
Ja nyt kun tutustuin paremmin tuohon bios-päivitykseen, niin päätin tehdä sen itse :tup:
Nyt vaan odotellaan osia, että päästään sitä ensimmäistä konetta kasailemaan :cigar:
 

Xennoo

Tukijäsen
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
73
Päivitys.

Kävi ilmeisen hyvä tuuri, kun prosessori saapui jo samalla emolevyn ja muistien kanssa.
Nyt vielä odotellaan vielä loppuja osia.

Tilasin siis Datatronicilta:

���
ViiteTuoteMääräYksikköhintaYhteensä
Tuotteet (sis. alv)702,80 €
Toimitus- ja pakkauskulut (sis. alv)0,00 €
Yhteensä702,80 €
--HyperX FURY HX432C16FB3K2/16 muistimoduuli 16 GB 2 x 8 GB DDR4 3200 MHz
1
79,90 €79,90 €
--Kingston Technology A2000 M.2 1000 GB PCI Express 3.0 3D NAND NVMe
1
125,00 €125,00 €
MAG B550 TOMAHAWKMSI MAG B550 Tomahawk Kanta AM4 ATX AMD B550
1
172,90 €172,90 €
100-100000065BOXAMD Ryzen 5 5600X suoritin 3,7 GHz 32 MB L3 Laatikko
1
325,00 €325,00 €

Verkkokauppa:

Phanteks Eclipse P400A -ATX-kotelo, ikkunalli…
24561 1 × 93,90 € / kpl
93,90 €​

Jimms:

Seasonic 750W FOCUS GX-750, modulaarinen ATX-virtalähde, 80
117,90 €
Jonsbo CR-1000 GT -prosessorijäähdytin
CR-1000GT
31,40 €



Yhteensä siis hintaa 946€ plus verkkokaupan 3€ toimituskuluja kopalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 580
Viestejä
4 191 427
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom