Koneen kaatuilu kesken striimin

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Elikkä kesken striimailun, kone jäätyy kokonaan yhtäkkiä, ja kaatuu sitten peli sekä ensimmäinen näyttö missä peli pyörii.. toinen 144hz näyttö toimii normaalisti sen jälkeenkin. Joskus toimii tämä ensimmäinenkin..

Olen koittanut laskea vega 64:sesta säätöjä aina alaspäin, mutta nyt kaatuilee myös tehdassäädöillä, johon olen laittanut +50 virrankulutuksen sekä tuuletinkäyrän tehokkaammaksi.
Ja hwinfoa koitan pitää auki,mutta sekin tuntuu jumittuvan samalla sitten enkä pääse näkemään.. testaan vielä toisellakin näytöllä tämän.

käytössä 2x 144hz näyttöä.

Edit: Sain tämän kaapattua kun oli auki toisella näytöllä striimun aikana obs:sän kanssa, kun kaatui taas.. eli mitähän ihmettä, mistä johtuu? Lämmöt ei maxissakaan käyneet kovin korkealla..
Ja kaatuilun jälkeen aina käynnistettävä kone uudestaan, että toimii taas kunnolla kaikki ohjelmistot ja säädöt radeonin ohjelmisto jumittuu totaalisesti.. Nämä ajoin tuolla kortin tehtaalla tulleilla asetuksilla, mutta +50 powerlimit ja tuuletinsäädöt paremmat.

nimetön.png


Edit. Myös sitten ruvennut jotkut nettisivutkin tekemään ärsyttävästi lataessaas sillain, että välkähtää tuo "yksinkertainen näkymä" jonkin aikaa, ja sitten vasta tulee se oikean näköinen sivu.. muutamalla sivulla ainakin tekee tuota, en ymmärrä miksi?
Johtuuko miun koneesta, ohjelmistosta tms, vai ihan kyseisestä nettisivusta?

Olen päivittänyt biossin uusimpaan versioon, (edellisessä aikalailla ongelmia), amd:n ajurit ladannut uusimmat maholliset, flashin yms.. en ymmärrä mitä sitten vielä voisi tehdä?

nimetön.png
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Edit. Myös sitten ruvennut jotkut nettisivutkin tekemään ärsyttävästi lataessaas sillain, että välkähtää tuo "yksinkertainen näkymä" jonkin aikaa, ja sitten vasta tulee se oikean näköinen sivu.. muutamalla sivulla ainakin tekee tuota, en ymmärrä miksi?
Johtuuko miun koneesta, ohjelmistosta tms, vai ihan kyseisestä nettisivusta?
Selain ei saanut ladattua/renderöityä tyylejä ja kuvia. Voi johtua verkosta, palomuurista tai jostain muusta. Ei siis liity tuohon peliongelmaan mitenkään.

Olen koittanut laskea vega 64:sesta säätöjä aina alaspäin, mutta nyt kaatuilee myös tehdassäädöillä, johon olen laittanut +50 virrankulutuksen sekä tuuletinkäyrän tehokkaammaksi.
Tehdassäädöt ei ole +50 power limitillä. +0 on vakio. ;)
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Selain ei saanut ladattua/renderöityä tyylejä ja kuvia. Voi johtua verkosta, palomuurista tai jostain muusta. Ei siis liity tuohon peliongelmaan mitenkään.


Tehdassäädöt ei ole +50 power limitillä. +0 on vakio. ;)
Niin tiedänkin, sen takia minä sanoin että olen laittanut sitten erikseen nuo säädöt.. mutta eihän sen pitäisi huonommin ainakaan vaikuttaa, jos on mahdollisuus saada enemmän virtaa ja paremman jäähdytyksen?

Mutta olisikohan tähän jotain ratkaisua, mistä voisi oikein johtua?
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
35
Niin tiedänkin, sen takia minä sanoin että olen laittanut sitten erikseen nuo säädöt.. mutta eihän sen pitäisi huonommin ainakaan vaikuttaa, jos on mahdollisuus saada enemmän virtaa ja paremman jäähdytyksen?

Mutta olisikohan tähän jotain ratkaisua, mistä voisi oikein johtua?
Power limitin nosto tarkoittaa, että se ottaa enemmän p-stateja käyttöön. P-state on jännite/kellotaajuus pari. Kortin biossissa on pidemmälle niitä stateja kuin vakiosäädöillä on käytössä. Käytännössä power limitin nosto on siis ylikellottamista.

E: Ja sekään ei ole mahdottomuus, että tehdasylikellotus ei ole vakaa. Koita laittaa power limit tehdasasetukseen ja core clockia ja memory clockia negatiiviselle offsetille ja seuraa kaatuileeko vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 429
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom