Kone postaa vain yhdellä DDR4-tikulla. SOLVED

Liittynyt
23.12.2017
Viestejä
2
Heippa!

Mulla on takana noin viiden vuoden tauko koneen kasaamisista, ja eipä tässä ole kymmeniseen vuoteen hirveästi skeneä tullut seurattua. Nyt olen siis syvällä avuntarpeessa.

Päivitin toissapäivänä Coffee Lakeen. Kasaus sujui rutiinilla, kone käynnistyi, mutta ruudulle ei tullut kuvaa. Emolevyn EZ Debug LEDeistä paloi CPU ja RAM. Otin toisen muistin pois, ja kone käynnistyi normaalisti. Olen kokeillut kaikki paikat muisteille, aloittaen suositelluista 2. ja 4. paikasta. Olen päivittänyt BIOSin uusimpaan, ja kokeillut XMP:llä ja ilman, sekä manuaalisesti noin 2600 ja 2400MHz-taajuksilla sekä hieman erilaisilla muistin volteilla. Ei auta. Kumpikin muisti toimii erikseen.

Tarkat speksit:

Intel 8700K
MSI Z370 A-Pro
G.Skill RipJaws 2x8GB DDR4 3200MHz
GTX970
750W virtalähde.

Frendillä identtiset speksit, paitsi emon malli eri, ei ongelmia kasauksen jälkeen.
Olen pyörinyt läpi netin keskustelupalstoja löytämättä ratkaisua tähän. Suuri kiitos ja kumarrus jos joku viitsii auttaa! :)
 
Liittynyt
23.12.2017
Viestejä
2
Nyt kun kokeilin uudestaan toisella tikulla, jota en ollut ennen yksin pyörittänyt, ei postaa ollenkaan. Vika siis siinä, ei muutaku palautukseen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Hyvä, että selvisi. Sanoit kuitenkin ekassa postauksessa, että kumpikin muisti toimii erikseen :confused:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 310
Viestejä
4 197 594
Jäsenet
70 889
Uusin jäsen
juusowtf

Hinta.fi

Ylös Bottom