Kone pelaamiseen ~1800e

Liittynyt
29.08.2023
Viestejä
2
Morjesta!

Olisi aika päivittää tietokone uudempaan kun tuntuu, että 1070GTX ja 8600k rupeaa jäämään jo hieman pelien jalkoihin.

Tarkoitus siis rakentaa 1440p pelaamisen sopiva kone. Satunnaista premiere / after effects sekoilua myös luvassa, mutta en omalla käytöllä lähtisi niihin ohjelmiin panostamaan rahaa.


Ostoskori

Yllä ostoskori joka vähä selventää millaista pakettia itse ajatellut ja tämän paketin kylkeen sitten 7800xt kunhan se tulee myyntiin.

Mikään palikka tässä paketissa ei ole lukkoon lyöty ja esimerkiksi noctua + samsungin ssd on laitettu vain siksi, että kyseisten firmojen tuotteet ovat nykyisessäkin koneessa palvelleet loistavasti.

Eniten tässä paketissa ehkä mietityttää se, että tuleeko ammuttua rankasti yli tuon prosessorin kanssa verrattuna näyttikseen.

Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 206
Muisteista sen verran, että nuo ovat 6000CL40 muistit. Tiedän, että tuo prossu ei ole niin ronkeli muistien suhteen, mutta en silti oikein näe mitään syytä ostaa noin hitaita (CL) muisteja tarkoituksella, kun 6000CL32 tai jopa 6000CL30 muisteja on myynnissä lähes samaan hintaan.

Tuosta prossusta: hyvä prossuhan se on, mutta saat lähes joka pelissä saman pelikokemuksen jopa 7600 prossulla tuon näyttiksen kanssa.

Emo on kai ihan hyvä. Jokainen saa sitten itse pohtia, että minkä takia ostaa kalliimman emon, kuin esim. 139,90 € | Asrock B650M-HDV/M.2 AMD B650 Pistoke AM5 mikro ATX (datatronic.fi) joka toimii ihan hyvin jos vain muuttaa BIOS:ssa yhtä temp-limit asetusta ASRock B650M-HDV/M.2 Review: Is the Cheapest Good Enough? | Tom's Hardware (tomshardware.com) .

Cooleri on erinomainen. Tämä olisi kanssa aivan tarpeeksi hyvä 39,90 € | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Suoritin Jäähdytysl... (datatronic.fi)
 
Liittynyt
29.08.2023
Viestejä
2
Muisteista sen verran, että nuo ovat 6000CL40 muistit. Tiedän, että tuo prossu ei ole niin ronkeli muistien suhteen, mutta en silti oikein näe mitään syytä ostaa noin hitaita (CL) muisteja tarkoituksella, kun 6000CL32 tai jopa 6000CL30 muisteja on myynnissä lähes samaan hintaan.

Tuosta prossusta: hyvä prossuhan se on, mutta saat lähes joka pelissä saman pelikokemuksen jopa 7600 prossulla tuon näyttiksen kanssa.

Emo on kai ihan hyvä. Jokainen saa sitten itse pohtia, että minkä takia ostaa kalliimman emon, kuin esim. 139,90 € | Asrock B650M-HDV/M.2 AMD B650 Pistoke AM5 mikro ATX (datatronic.fi) joka toimii ihan hyvin jos vain muuttaa BIOS:ssa yhtä temp-limit asetusta ASRock B650M-HDV/M.2 Review: Is the Cheapest Good Enough? | Tom's Hardware (tomshardware.com) .

Cooleri on erinomainen. Tämä olisi kanssa aivan tarpeeksi hyvä 39,90 € | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Suoritin Jäähdytysl... (datatronic.fi)
Kiitos, sieltä tulikin hyviä pointteja mitä en itse tullut ajatelleeksi.

Nyt ostoskori näyttää about -> TÄLTÄ

Ostoskori on nyt tuon 910e ja 7800xt ilmeisesti tulee olemaan siinä 600e(?) hujakoilla niin kokonaishinnaksi tulee se 1500e. Budjetissa olisi siis löysää vielä, mutta toki jos mitään erittäin suuria hyötyjä ei tule niin mielelläni sijoitan tuon 300e osaksi 1440p näyttöä.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 908
Jos haluat noita kotelon valoja ohjata emolevyn kautta niin vaihda emo tähän:
Muutenkin aavistuksen paremmin varusteltu eli 4 dimmipaikkaa ja yks m2 slotti lisää.

Ssd:ssä maksaa Samsung-lisää, ihan yhtä hyvä tikku kymppejä halvemmalla:
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 206
Kiitos, sieltä tulikin hyviä pointteja mitä en itse tullut ajatelleeksi.

Nyt ostoskori näyttää about -> TÄLTÄ

Ostoskori on nyt tuon 910e ja 7800xt ilmeisesti tulee olemaan siinä 600e(?) hujakoilla niin kokonaishinnaksi tulee se 1500e. Budjetissa olisi siis löysää vielä, mutta toki jos mitään erittäin suuria hyötyjä ei tule niin mielelläni sijoitan tuon 300e osaksi 1440p näyttöä.
Hyvä näyttö on todella kiva asia. Kokeilin itse yhdessä välissä OLED näyttöä ja se oli kyllä aivan älyttömän kaunis. Tietyn pisteen jälkeen pelin graffuasetukset eivät vain enää tuota mitään hienoa. Siinä pisteessä vain hyvä näyttö tuottaa paremman pelikokemuksen. Ehdottaisin, että joko laitat säästyneet rahat taskuun tai sitten laitat ne kohti parempaa näyttöä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 336
Viestejä
4 215 017
Jäsenet
71 039
Uusin jäsen
wormik

Hinta.fi

Ylös Bottom