Kone kaapattu.

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Tuli telialta ilmoitus että kolkuttelen siihen tahtiin portteja ympäri Eurooppaa että sulkevat liittymän. Pistänkö winukan uusiks vaan vai olisko toivoa löytää apua jostain softasta?
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 179
Kannattaa ensimmäiseksi bootata modeemi. Se on usein se häkätty juttu sun koneessa. Samalla ennenkuin kytket sen takaisin verkkoon, vaihdat salasanan siitä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Kannattanee myös varmistaa ettei itse reitittimeen ole päässyt jotain pasketta. Merkki malli? Onko firmis päivitystä saatavilla? Jos on, asenna se. Joissakin tapauksissa reboot riittää, salasanojen vaihto on aina hyvä idea ja samalla katsoa ettei esim telnet ja SSH ole päällä ellet niitä itse käytä. Onko palomuuri päällä?
Mitä muuta krääsää löytyy sisäverkosta Windows koneen + reitittimen lisäksi?
Itse Wintoosasta, kyllähän se nyt kannattaa perinteiset Malwarebytesit, Hitmanit sun muut ajella läpi ja katsoa löytyykö jotain.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 179
Modeemin bootin jälkeen voisit olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun ja jollekkin joka pystyy kertomaan, loppuiko kolkuttelu :)
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 179
Eihän tästä kauaa aikaa ole kun @Myrkky oli ongelmia häksätyn modeemin kanssa muistaakseni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Eihän tästä kauaa aikaa ole kun @Myrkky oli ongelmia häksätyn modeemin kanssa muistaakseni?
Joo näin kävi tosiaan, ja vanha modeemi vittuun, uusi tilalle. Ei ole Elisa sen jälkeen hätyytellyt.

Emännän linux härvellystä epäilin saastuttajaksi, mutta sama romu on edelleen käytössä. Omassa koneessa F-secure, eikä sekään löytänyt mitään outoa. Modeemi mikä ei ollut viimeisintä uutta oli ottanut sitten osumaa netissä.

Edit: se oli Mirai virus mikä muutti modeemiin asumaan. (haluaako kukaan ostaa hyvän vähän käytetyn modeemin halvalla?:D)

Ratkaisu: uusi modeemi.
 
Viimeksi muokattu:

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Modeemi on melko tuore asuksen N17U. Ajelin kaikki mahdolliset ohjelmat läpi mitä keksin. Ei kyllä mitään vakaa löytyny. Kahtellaan jos modeemin boottaus riitti. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Modeemi on melko tuore asuksen N17U. Ajelin kaikki mahdolliset ohjelmat läpi mitä keksin. Ei kyllä mitään vakaa löytyny. Kahtellaan jos modeemin boottaus riitti. :D
Mulla oli vanha telewell. Ensin tosiaan tuli ilmoitusta että liikennettä pukkaa ja netti poikki kolmen päivän päästä, ellei jotain tehdä. Ensin jumppaa koneiden ja modeemin kanssa, sitten selvitin operaattorilta että mikä siellä mättää, ja Mirai virus oli vastaus. En nyt muista miten tuo kokonaisuudessaan meni, mutta vanha modeemi veks ja uusi tilalle. Jonka asennus olikin aika homma vaikkei uskoisi. Sitten kun homma oli valmis niin muistaakseni vielä kysyin operaattorilta onko outo liikenne loppunut, ja oli loppunut.

Nettihän toimi siis normaalisti ilman että omalla koneella mitään outoa ollut havaittavissa ja virustutkat kunnossa. Tämä siis sillä vaan että ettei netti napsahda poikki, vaikka kaikki näyttäisi olevan ok. Kun se varoitus kerran tullut jo. Kannattaa olla operaattoriin yhteydessä, sieltä ainakin näkevät mikä on tilanne, niin ei tule yllätyksiä.
Viisaammat jatkaa, itse opettelen usein kantapään kauttao_O
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Modeemi on melko tuore asuksen N17U. Ajelin kaikki mahdolliset ohjelmat läpi mitä keksin. Ei kyllä mitään vakaa löytyny. Kahtellaan jos modeemin boottaus riitti. :D
Täällä telia päivitti ton motun ja vaihtoi skinit omiinsa eikä käyttäjällä ole pahemmin oikeuksia tohon.Itse tässä odottelen jos/kun joku murtaa ton ja itselle alkaa tulemaan että sulla on vikaa koneissa ja me suljetaan liittymä.:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
..operaattorilta..
Saunalahdella joskus sama homma, joku käytti vanhentunutta ntp:tä peilinä ja saunalahti ilmoitti, että koneellasi on virus.

Soitin sinne ja oli toivottoman vaikeaa yrittää kertoa tyypille, että mikä on portti, ip jne..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Täällä telia päivitti ton motun ja vaihtoi skinit omiinsa eikä käyttäjällä ole pahemmin oikeuksia tohon.Itse tässä odottelen jos/kun joku murtaa ton ja itselle alkaa tulemaan että sulla on vikaa koneissa ja me suljetaan liittymä.:D
Teki siis mitä? Mistä hankittu laite?
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Täällä telia päivitti ton motun ja vaihtoi skinit omiinsa eikä käyttäjällä ole pahemmin oikeuksia tohon.Itse tässä odottelen jos/kun joku murtaa ton ja itselle alkaa tulemaan että sulla on vikaa koneissa ja me suljetaan liittymä.:D
Vaihat siihen asuksen softan takaisin? Ei pitäs olla mahdottoman vaikeeta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Itelle tuli tuo ilmo joskus aikaa sitten. Sain ip:n mistä tuli hyökkäykset ja se oli kuituboksin hallinta osoite telnet auki ja adminiksi user user kombolla. elisa päivitti motun.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Paha sanoa. Kaipa ne ilmottelee jos vielä koputtelen portteja.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Paha sanoa. Kaipa ne ilmottelee jos vielä koputtelen portteja.
Firmware päivitetty ja modeemiin palautettu tehdasasetukset? Jos et vielä tehnyt, niin kannattaa viimeistään nyt tehdä. Pelkkä modeemin boottaus, eli uusiksi käynnistys ei välttämättä haittaohjelmaa hävitä. Vaikka hävittäisikin, niin ilman mahdollista firmwaren päivitystä jossa turva-aukko on tukittu saattaa haittaohjelma pesiä modeemiin uudelleen.

Muista toki myös vaihtaa modeemiin uusi adminin salasana ja katso, että web-hallinta/telnet/ssh ei ole vahingossakaan käytettävissä netistä päin.
 
Viimeksi muokattu:

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Mulla oli vanha telewell. Ensin tosiaan tuli ilmoitusta että liikennettä pukkaa ja netti poikki kolmen päivän päästä, ellei jotain tehdä. Ensin jumppaa koneiden ja modeemin kanssa, sitten selvitin operaattorilta että mikä siellä mättää, ja Mirai virus oli vastaus. En nyt muista miten tuo kokonaisuudessaan meni, mutta vanha modeemi veks ja uusi tilalle. Jonka asennus olikin aika homma vaikkei uskoisi. Sitten kun homma oli valmis niin muistaakseni vielä kysyin operaattorilta onko outo liikenne loppunut, ja oli loppunut.

Nettihän toimi siis normaalisti ilman että omalla koneella mitään outoa ollut havaittavissa ja virustutkat kunnossa. Tämä siis sillä vaan että ettei netti napsahda poikki, vaikka kaikki näyttäisi olevan ok. Kun se varoitus kerran tullut jo. Kannattaa olla operaattoriin yhteydessä, sieltä ainakin näkevät mikä on tilanne, niin ei tule yllätyksiä.
Viisaammat jatkaa, itse opettelen usein kantapään kauttao_O
Ihan mielenkiinnosta, että mikä oli tarkka malli vanhalle Telewellille? TW-EAH510v3 vai joku muu? Pistin juuri lauantaina oman Telewellin purkkini DMZ alueelle, joten tuo hieman kiinnostaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Ihan mielenkiinnosta, että mikä oli tarkka malli vanhalle Telewellille? TW-EAH510v3 vai joku muu? Pistin juuri lauantaina oman Telewellin purkkini DMZ alueelle, joten tuo hieman kiinnostaisi.
Piti kaivaa roju esille, ja sehän on TW-EA510v3



...sitten tarkistin mikä tuo nykyinen on, sekin TWEA510 tarkempaa tietoa ei löytynyt sen enempää laitteesta kun paketistakaan. Alempi kuva on siis se mikä on käytössä. Onko sitten tarkalleen sama vai ei, mutta tuollaiselle näyttää. Hyviä nuo TW:n mallimerkinnät...

 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Täytyy tuota testata kuhan kotia pääsen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 285
Viestejä
4 196 456
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom