Kone jäätyy satunnaisesti käynnistyksessä.

Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
7
Hei!

Eli kone kasattu 29.4 ja toimi ongelmitta toissapäivään. Tulin töistä ja kone oli pimeänä mutta käynnissä. Piti pakottaa sammutus. Sen jälkeen kone ei lähtenyt käyntiin d.o.c.p päällä. Tämä oli ainut asia minkä olin biosissa tehnyt ja muistit kulki hyvin sen 3200. Tämän jälkeen kone jäätyy välillä käynnistyksessä ennen kuin mitään ilmenee näytölle. Ja muistit ei kule kuin sen stock speedin.

Päivitin biosin. Ei vaikutusta.
Olen liittänyt kaikki komponentit ja johdot uudelleen. Ei vaikutusta.

Tänään sitten ampu näytölle bios recovery moden. Latasin mainitun tiedoston, laitoin tikulle ja käynnistin uudelleen. Kone tuli vaan windowsiin. Tässä ollaan tällä hetkellä. Onkohan emolevy rikki?

Ja kokoonpano:

Asus Prime x470-Pro
G.Skill 16GB (2 x 8GB) Trident Z RGB, DDR4 3200MHz
Ryzen 2700x
Inno3D 1080ti x3
Seasonic Focus 650 PX Platinum

Sitten pari ssd lättyä.

Terveisin
Martti
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
ootko milloin päivittänyt Windowsia (10?)? oliko yrittänyt ehkä itsekseen päivittyä silloin pari päivää sitten
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
7
On saattanut päivittää mutta en oikein usko että windows vaikuttaisi muistien kulkuun? Ja jäätyminen tapahtuu kun kone saa virrat. Kaikki komponentit syttyy mutta näytölle ei tule mitään. Paitsi pari kertaa jäätynyt kcreeniin mistä pääsisi biosiin. Ja aikaisemmin d.o.c.p päällä kulki nätisti. Ja nyt ei pääse boottaa. Sammuu heti kun valot syttyy ramiin.

Ja se OS on windows 10 pro 64bit
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Itsellä uusin Windows update sotki muistien kulun totaalisesti. Aikasemmin toimi yli 3000Mhz nopeudella XMP profiililla. Uusimman päivityksen myötä en saanut millään volteilla/asetuksilla enää kulkemaan yli 2133Mhz. Bios patterin irroittaminen auttoi kun piti poissa noin 10minuuttia.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
7
Ei vaikutusta :( Ainakaan muisteihin. Ei nyt muutamalla käynnistyksellä ole jäätynyt. Testailen lisää.

E: Taisi syyllinen löytyä. Testasin yhdella ramilla kerrallaan. Toisella tikulla menee d.o.c.p päälle ja toimii. Toisella jäätää alun mustaan ja ei boottaa d.o.c .p päällä. Seurailen vielä miten boottaa tuon "toimivan" tikun kanssa.

EE: Tutkin vielä lisää ja ongelma saattaa johtua aura sync ohjelmasta. Ilmeisesti ohjelma voi noita g-skillin rgb rameja brickata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
7
Tuossa:
Sieppaa.PNG


Ajelen nyt vaan sillä toimivalla tikulla. Ei ole enää jäätynyt käynnistyksessä ja kulkee nätisti 3200. Paska vaan kun laittaa takuuseen niin pitää saksasta odetella uudet tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 090
Fyysisesti rikki oleva muisti menee kokonaan tuonne hardware reserved -osiolle. Tästä on itsellä valitettavasti kokemusta (Prime X370 Pro, Corsair Vengeance).

Ja minulla ei ole DOCP ikinä toiminut, mutta Ryzen on vanhempi ja muistit Hynixiä. Olen saanut sen kuvan, että Asus ei ole se paras valmistaja, jos miettii muistien kulkuja.
 
Liittynyt
17.04.2018
Viestejä
7
Joo voin lyödä rikkinäisen muistin kiinni ja katsoa miten se näkyy tuolla. Jos saan koneen käyntiin se muisti kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 090
Joo voin lyödä rikkinäisen muistin kiinni ja katsoa miten se näkyy tuolla. Jos saan koneen käyntiin se muisti kiinni.
Takuussa Saksassa totesivat muistieni olevan rikki, että kyllä niitä rikki jotenkin saa. Minulla myös muistit toimivat Intel i7-6700K -yhdistelmällä ennen AMD:n ostamista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 080
Viestejä
4 190 958
Jäsenet
70 861
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom