Kone ei käynnistä windowsia biosin jälkeen

Rakensin koneen tietämättä mitään ehkä kk sitten ja tähän asti toiminut hyvin (paitsi en oo osannu laittaa sitä aukeemaan suoraan windowsiin, menee aina biosin kautta) mut viimeyönä se on päättäny ettei haluukkaa toimii ja ei aukea windows enään. Oon tehtaillut ja käynnistetty miljoona kertaa uusiks enkä löydä ratkaisua. Yritin käyttää usb missä on asennusmedia millä asensin windowsin, mutta ei suostu aukasemaan sitäkään korjausta tai uudelleen asentamista varten. Kun yritän käynnistää windowsin, tuulettimet lähtee pauhaa ja yhteys näppäimistöön ja näyttöö ja hiireen katkeaa. Kaikki virtapiuhat on tsekattu. Välillä näyttöön tulee 'valmistellaan automaattista korjausta' ja välillä ei. Irrotin myös Ramit ja ssdn et onko ne väärin ja asensin uusiks ja nyt näyttää oranssia valoa mistä en tiedä mitä meinaa 🥲
Voi olla joku helppo ratkaisu tähän mut nyt loppuu mun tietämys ja tiedon etsintä kyvyt 🙈
Kiitti jos ja kun jaksoit lukea!

IMG20250227160709.jpg

Onnistuuko boot menussa USB-tikulta käynnistys?

Windowsin USB-tikku koneeseen, käynnistä kone uudelleen ja avaa boot menu (Asus F8, Gigabyte F12, MSI F11, ASRock F11).

Boot menussa "Windows Boot Manager" tarkoittaa Windowsin käynnistystä ja "UEFI:usb-tikku" tarkoittaa USB-tikulta käynnistystä.

Onnistuuko boot menussa USB-tikulta käynnistys?

Windowsin USB-tikku koneeseen, käynnistä kone uudelleen ja avaa boot menu (Asus F8, Gigabyte F12, MSI F11, ASRock F11).

Boot menussa "Windows Boot Manager" tarkoittaa Windowsin käynnistystä ja "UEFI:usb-tikku" tarkoittaa USB-tikulta käynnistystä.
Jos se on sama usb tikku millä asensin w11, ni oon kokeillu avata sitäkin jos pystyis korjaamaan tai asentamaan uudestaan mut joka kerta jumittuu samalla tavalla. Usbn kanssa se hetken näyttää windows logoa mutta sit sammuu näyttö ja lähtee tuulettimet pyörii :(

Selitäs vähän tarkemmin mitä meinaa tuo "menee aina biosin kautta"?
Eli tapahtui mitä ja miten pääsit sitten Windowsiin?

Statistiikka

Viestiketjuista
269 442
Jäsenet
76 433
Uusin jäsen
jrbb

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom