Kone ei käynnisty vaan jää bootlooppiin

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
134
Kone ei enään yön sammuksissa olon jälkeen lähde käyntiin vaan jää "bootlooppin" missä virrat käy parisekuntia päällä ja sen jälkeen sammuu ja sama jatkuu.

Tähän mennessä olen kokeillut käyttää muistit irti, kokeillut toisella näytönohjaimella ja ottanut kaikki ylimääräiset lisälaitteet pois.
Näillä toimenpiteillä ei ollut mitään vaikutusta.

Lisäksi olen mitannut virtalähteen 5v ja 12v linjojen jännitteet ja ne ovat ok ainakin sen ajan mitä kone käy päällä.



Koneen osat:
Emolevy: Gigabyte Z87X-UD3H
Prossu: Intel Core I7 4770K
Prossujäähy: Macho HR02
Näytönohjain: EVGA GTX1060 6GB
Muistit: Kingston HyperX 1600 Mhz (2x8GB)
Virtalähde: SuperFlower GoldenGreen 600W
SSD: Crucial 500gb muistaakseni mx500 mallilleen
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Todennäköisimmät kandidaatit ovat poweri ja emo.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Mulla oli joskus vastaava, ja hirveän poissulkemishässäkän jälkeen vika löytyi lopulta virtanapista.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
134
Pitääpä kokeilla ottaa johto irti emolevyltä jos oisikin nuin pieni vika.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Kannattaa myös kokeilla toista BIOSsia, jos alkuperäisestä on mennyt jotain solmuun. Näitä mystisiä korruptoitumisia on tapahtunut ajansaatossa näillä Z77 / 87 ... piirisarjoilla. Emolevyssäsi muistaakseni oli DUAL BIOS. Sitä ennen toki Clear CMOS kokeilla jollet ole jo. Tästä oli jokin kytkin, jolla sai toisen BIOS chipin käyttöön, manuaali kertoo. Kannattaa tuo kokeilla. Sitä ennen kun ottaa tuon käyttöön niin kaikki pois virroista ja antaa olla hetken ja pistää sen backup biossin päälle ja käynnistellä, katsoo reagoiko miten.

Tekee tuon minimalistisella kokoonpanolla, eli se 1 muistikampa vaan kiinni sitten ja ylimääräiset vermeet irti.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
134
Virtanapissa ei vika ollut ja toisella biossilla jatkui sama bootloop, kokeilin myös toisilla muisteilla.

Jätin sitten huvikseen sen bootlooppaamaan niin vartinpäästä lähti päälle.

Pitää kokeilla toista virtalähdettä vielä varalta vaikka aika varma olen että emolevyssä on tuo vika.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 752
Virtanapissa ei vika ollut ja toisella biossilla jatkui sama bootloop, kokeilin myös toisilla muisteilla.

Jätin sitten huvikseen sen bootlooppaamaan niin vartinpäästä lähti päälle.

Pitää kokeilla toista virtalähdettä vielä varalta vaikka aika varma olen että emolevyssä on tuo vika.
Onko toiminu normaalisti tuon jälkeen?

Mulle tuli äsken sama vika. Muuton jälkeen PC oli 5 päivää käyttämättä ja nyt kun yritin käynnistää kone buuttasi itsensä 5 sekuntia powernapin painamisen jälkeen ja teki tuollaista luuppia eikä kuvaa tule monitoriin. Sammutin koneen ja otin PCI-SATA -kortin pois niin lopetti luuppaamisen mutta kuvaa ei siltikään tule ruutuun.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
134
Päivitin uudempaan rautaan koko koneen niin poistui vika siinä samalla, jäi siis selvittämättä mistä se johtui.

Mutta Virtalähteessä on todennäköisesti vika sinulla jos parin päivän virrattomuus aiheuttaa tuommosen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 086
Viestejä
4 211 934
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
tomtommy

Hinta.fi

Ylös Bottom