Kone ei käynnisty enään

Liittynyt
30.10.2017
Viestejä
37
Speksit:
Ryzen 2700x
Asus Prime X470
G.Skill ripjaws 3200mhz CL14
GeForce GTX 1070ti
Corsair RM750x PSU


Elikkäs, Eilen kasattu kone, kaikki toimi hyvin, tänään säätelin muistien nopeuksia ja laitoin XMP:n päälle, toimi ihan oikein. Sitten nostin kelloja vielä vähän ylöspäin, jolloinka tuli Bluescreen, mutta eipä enään sen kälkeen lähtenytkään käyntiin, ei pääse biosiin, näyttöön ei tule mitään. Emolevyssä valot yms palaa oikein, näyttiski lähtee päälle (puhaltimet pyörii), mutta vaan hetken aikaa jonka jälkeen tuulettimet sammuu.

Clear cmos jumppereita on yhdistelty ties kuinka monta kertaa, piuhat otettu irti ja patteri irti, siltikään ei mitään muutosta. Nyt vaihdoin virtalähteenkin uuteen (tuo corsair) eikä mitään muutosta. Edelleenki musta ruutu.


Kokeiltu:
  • Muisteja yksittäin eri slotteihin
  • Näyttistä toiseen PCI-E slottiin
  • Patteri irti tunnin (virtajohto myös)
  • Reset cmos jumperilla
  • Poweri vaihdettu
  • Yritetty käynnistää DEL pohjassa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Onko uuden virtalähteen kaikki johdot kytketty? Siis näytönohjaimen lisävirtaliitin ja emolevyn 8-pinninen lisävirta.

Ei kellotus tapa komponentteja, jos et laita mitään tappovoltteja.
 
Liittynyt
30.10.2017
Viestejä
37
Onko uuden virtalähteen kaikki johdot kytketty? Siis näytönohjaimen lisävirtaliitin ja emolevyn 8-pinninen lisävirta.

Ei kellotus tapa komponentteja, jos et laita mitään tappovoltteja.
On kaikki johdot paikoillaan.

Näin olen minäkin ymmärtänyt, muistien jännitteet oli 1.35, mitkä on normaali jännitteet XMP profiililla.

Kyseessä siis sama ongelma kuin vanhallakin virtalähteellä, vaihdoin vain powerin ku oli ainoa vanha osa koneessa.
 

ozma

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2018
Viestejä
27
Mulla on tismalleen sama ongelma eri setupilla tosin. Kaverilla kone 1vko sitten ja kaikki toimii. Eilen kotiin kone ja ei mitään eloa. Musta ruutu vastassa eikä edes piippari sano mitään. Kaikennäköistä poppakonstia kokeiltu, mutta ei mitään eloa. Ajattelin jo itse tilata uuden powerin, mutta olitkin sitä jo kokeillut ilman tulosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 318
Oletko koittanut integroidulla/toisella näytönohjaimella? Omassa koneessani meni vuosi sitten 1070 GTX särki ilman mitään ennakkovaroituksia. Sammutin koneen normaalisti, lähdin reissuun ja kun viikon päästä piti käynnistää konetta, niin eipä onnistunutkaan. Vika löytyi näytönohjaimesta, jonka tuulettimet vaan vähän nytkähti virtanappia painaessa. Viimeisen sammutuksen jälkeen oli päättänyt päättää päivänsä. Takuusta tilalle tulleella näyttiksellä homma taas alkoi toimimaan.
 
Liittynyt
30.10.2017
Viestejä
37
Oletko koittanut integroidulla/toisella näytönohjaimella? Omassa koneessani meni vuosi sitten 1070 GTX särki ilman mitään ennakkovaroituksia. Sammutin koneen normaalisti, lähdin reissuun ja kun viikon päästä piti käynnistää konetta, niin eipä onnistunutkaan. Vika löytyi näytönohjaimesta, jonka tuulettimet vaan vähän nytkähti virtanappia painaessa. Viimeisen sammutuksen jälkeen oli päättänyt päättää päivänsä. Takuusta tilalle tulleella näyttiksellä homma taas alkoi toimimaan.
En kokeillut toisella näytönohjaimella, ei tullut edes mieleen kun ei ole kuin muutaman kuukauden vanha näyttis.

Emolevyn lähetin jo takuuseen, katsotaan mitä siellä sanotaan ja edetään sen mukaan.
 
Liittynyt
30.10.2017
Viestejä
37
Mulla on tismalleen sama ongelma eri setupilla tosin. Kaverilla kone 1vko sitten ja kaikki toimii. Eilen kotiin kone ja ei mitään eloa. Musta ruutu vastassa eikä edes piippari sano mitään. Kaikennäköistä poppakonstia kokeiltu, mutta ei mitään eloa. Ajattelin jo itse tilata uuden powerin, mutta olitkin sitä jo kokeillut ilman tulosta.
Poweri on kyllä yleisin syy, miksi kone ei lähde käyntiin. Mun edellinen poweri oli kuitenki jo noin 4 vuotta vanha, niin päätin uudella powerilla kokeilla. Menipähän yks 120€ lisää tuoho koneeseen. Lähetin emolevyn takuuseen, jospa se siellä selviäis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 286
Viestejä
4 231 751
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom