Elikkä olisi seuravanlainen ongelma. Uusista osista kasaamani kone ei suostu käynnistymään ollenkaan vaan DRAM valo jää palamaan oranssina joka Asuksen mukaan viittaa muisteihin.
Jimmsistä on jo vaihdettu toiset DDR5 kammat eikä näilläkään suostu käynnistymään edes biosiin. Näytönohjainta on kokeiltu toisessa koneessa ja se toimii.
Emolevy: Asus ROG Strix B760i Gaming Wifi
Muistit: 32GB Kingston Fury RGB 6000MHz CL36
Prossu: Intel i5-13600KF
Kovalevy: Kingston Fury Renegade 1TB NVMe
Kotelo (sis.powerin): Coolermaster NR200P Masterbox
Näytönohjain: Gigabyte RTX 4070TI
Olen kokeillut seuraavat vaihtoehdot: kokeillut molemmat kammat kumpaisessakin muistislotissa yksi kampa kerrallaan. Olen ottanut prossun ja prossujäähyn pois ja asentanut ne uudestaan. Olen irroittanut ja laittanut takaisin kiinni emolevylle tulevat virtajohdot sekä riser-kaapelin. Näytönohjaimen tuulettimet lähtevät normaalisti käyntiin sekä AIO-jäähyn tuulettimet ja pumppu.
Mitä voisin kokeilla seuraavaksi??
Update: Otin prossun irti ja otin kuvan socketista. Näyttääkö tämä teidän mielestä ok:lta??
![Socket.jpg Socket.jpg](https://bbs.io-tech.fi/data/attachments/1085/1085397-5f6ae0dd36a9f8f1a2c2ce05f02d9dd4.jpg?hash=X2rg3Tap-P)
Jimmsistä on jo vaihdettu toiset DDR5 kammat eikä näilläkään suostu käynnistymään edes biosiin. Näytönohjainta on kokeiltu toisessa koneessa ja se toimii.
Emolevy: Asus ROG Strix B760i Gaming Wifi
Muistit: 32GB Kingston Fury RGB 6000MHz CL36
Prossu: Intel i5-13600KF
Kovalevy: Kingston Fury Renegade 1TB NVMe
Kotelo (sis.powerin): Coolermaster NR200P Masterbox
Näytönohjain: Gigabyte RTX 4070TI
Olen kokeillut seuraavat vaihtoehdot: kokeillut molemmat kammat kumpaisessakin muistislotissa yksi kampa kerrallaan. Olen ottanut prossun ja prossujäähyn pois ja asentanut ne uudestaan. Olen irroittanut ja laittanut takaisin kiinni emolevylle tulevat virtajohdot sekä riser-kaapelin. Näytönohjaimen tuulettimet lähtevät normaalisti käyntiin sekä AIO-jäähyn tuulettimet ja pumppu.
Mitä voisin kokeilla seuraavaksi??
Update: Otin prossun irti ja otin kuvan socketista. Näyttääkö tämä teidän mielestä ok:lta??
![Socket.jpg Socket.jpg](https://bbs.io-tech.fi/data/attachments/1085/1085397-5f6ae0dd36a9f8f1a2c2ce05f02d9dd4.jpg?hash=X2rg3Tap-P)
Viimeksi muokattu: