Kone ei anna signaalia näyttöön prosessorin vaihon jälkeen.I5 4690K> I7 4770k.

Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
29
Annan vaivanpalkkaa ratkaisusta! ~10e riippuen työpanoksesta.

Kyseessä luultavasti emolevyvika


Ostin prosessorin torista ja myyjä on varma että se toimii. Vaihoin prosessorit varoen emooni Z97 MSI GAMING 3. Kone toimi normaalisti ennen prosessorin vaihdosta. GTX1070, windows 10, 16gb ddr...

Käynnistin koneen tietääkseni kohtuullisen oikeaoppisen prosessorin vaihdon jälkeen, mutta kone ei anna signaalia näytölle. Se käynnistyy ja tuulettimet pyörivät ja ledit menevät päälle. Kokeilin sen jälkeen vanhaa prosessoria ja sekään ei enään anna signaalia. Liitin lähes kaiken irti ja takaisin koneessa ja kokeilin irrottaa pyöreän patterin ja kokeilin pitää power nappia pohjassa kun virtapiuha oli irti.

Huomasin että emolevyni piippaa sinistä valoa välillä. Tarkastelin emolevyni sockettia ja siinä on pieni outous. Se ei näytä vääntyneeltä pinniltä, mutta minun on vaikea älytä mitä siinä tapahtuu. Se on luultavasti vian lähde.

Backstoryä ostamalleni prosessorille i7 4770k. Myyjä väitti prosessoria delidatuksi. Kun se saapui postista niin huomasin että prosessorin heatsink on irtonainen itse prosessorista ja välissä ei ole tahnaa. Vanha omistaja on kuulema pitänyt prosessoria ilman tahnaa koneessaan ja sitä on pitänyt kiinni prossorin lukitseva ”latch”. Laitoin Noctuan NT-H1 pastea prossorin ja heatsinkin väliin ja heatsinkin ja prossujäähy
 

Liitteet

Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Suht siististi vaan 2 pinniä mennyt vinoon. Aika varmasti korjattavissa jos et itse niin vaiva palkkaa jollekin suoristamisesta.
 
Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
29
Onko neuvoja suoristamiseen tai missä niitä voisi suoristaa. Olen Vaasassa tällä hetkellä
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Onko neuvoja suoristamiseen tai missä niitä voisi suoristaa. Olen Vaasassa tällä hetkellä
Suosittelen jonkinmoisen YouTube ohjeen vilkaisemaan. Ja täältä foorumilta löydät kyllä ihan kaiken kun vähän selaat ja varmasti ihmisen joka voi suoristaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
Itse olen käyttänyt pinnien suoristamiseen askarteluveistä. Siinä terä on ohuempi kuin mattopuukossa ja sen askarteluveitsen kanssa on muutenkin mukavampi työskennellä. Eipä tuo pinnien suoristelu vaadi kuin vakaata kättä ja hyvää näköä tai suurennuslasia. Varovainen pitää tietenkin olla eikä tuo ole mikään voimalaji vaan päinvastoin. Pinnit menee herkästi poikki. Kuvien perusteella nuo pinnit on suht helposti suoristettavissa.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 188
Ja suurennuslasinkin saa helposti jos kännykässä esim. makrokuvaustila tms :D

Kannattaa toki myös varmistaa, että emolevyn bios tukee tuota, vaikka kuvittelisin että tukis. Mut vähän kyl haiskahtaa tuo prosu, nimittäin ilman mitään tahnaa/nestemetallia tuolla lämmönlevittävän ja coren välissä, on core kyl voinut ottaa hittiä... :beye:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 781
Jos delidin jälkeen ei ole laitettu mitään tahnaa prossun ja IHS:n väliin, se on kyllä entinen prossu. Sinne ne nestemetallit on tarkoitus laittaa..
 

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Kaikenlaisia sankareita sitä löytyykin tuolta Torista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 391
Viestejä
4 332 204
Jäsenet
72 205
Uusin jäsen
Mielo

Hinta.fi

Ylös Bottom