Kone 1440p 144hz pelaamiseen

Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
4
Hei,

en ole itse vähään aikaan seurannut komponenttimarkkinoita mutta nyt tuli hyvä sauma myydä vanha rotisko pois ja ostaa uusi tilalle joten tarvitsisin vähän apua osien valitsemiseen.

- Budjetti 1000 - 1200 € ja olisi tarkoitus hommata sellaiset osat ettei ihan ensi kuussa tarvitsi vielä uusia tilailla.
- Ennestään löytyy jo 980 Ti jonka aion päivittää kunhan uudet nvidiat julkaistaan
- Kellottaa aion vähän, eli löysät pois-tyylillä
- Pelailu tapahtuu siis 1440p 144hz-monitorilla
- Olisi hyvä jos tietokone olisi hiljainen ja tietenkin viileä. Voin maksaa tästä vähän extraakin. Vedellä en kuitenkaan ala läträämään.

Itse olen vähän miettinyt seuraavanlaisia vaihtoehtoja:

Virtalähde: Seasonic 650W FOCUS+ 650 Platinum, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Platinum - 115,90€
Kotelo: Fractal Design Define R6 - Blackout, ATX-kotelo, musta - 109,00€
Muistit: G.Skill 16GB (2 x 8GB) Ripjaws V, DDR4 3200 MHz, CL14, 1.35V, punainen - 239,00€
Kiintolevy: Samsung 500GB 860 EVO SSD-levy, 2.5", V-NAND MLC, SATA III, 550/520 MB/S - 119,90€
Prossujäähy: Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx - 52,90€

Miltä tällaiset setit kuulostaisi? Tarvitseeko tuohon koteloon ostaa vielä erilliset kotelotuulettimet vai onko sen mukana tulevat riittävän hyvät/hiljaiset?

Sitten pitäisi vielä osata päättää prosessorin ja emolevyn kohtalo. Inteliä vai Ryzeniä, riittääkö 8600k/2600x vai onko 8700k/2700x hintansa arvoinen jne? :confused:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Ns. halvemmalla pääsee jos ostaa tuohon esim:
Asus Prime X370-PRO 129€
+
AMD Ryzen 2700X 329€

Jolloin lopullisen pakettisi hinnaksi tulisi 1094,7€ mikä olisi aika tarkkaan tuon 1000-1200€ budjetin keskivaiheilla. Henkilökohtaisesti uskon että tuolla pystyy (varsinkin jos myöhemmin tuplaa muistin) sen seuraavat 5-7+ vuotta pelaamaan / tekemään muutakin hieman vaativampaa työtä. Huom, tuossa tulee mukana cooleri (minkä pitäisi olla kohtuullisen hyvä, eli siinä voi olla saumaa säästää 52,9€ mikäli tarkoitus on kellottaa ns. löysät pois mutta pysyä esim. maksimissaan 1.35V jännitteissä aina.)

Edit: itse panostaisin esim. yhteen tälläiseen vielä (kotelon kattoon tms) mutta makuasia.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Kiitos vinkeistä, näyttää ihan hyvältä. Miten tuo linkkaamasi emolevy eroaa sen isoveljestä Asus PRIME X470-PRO, ATX-emolevy - 199,90€

Vai onko tuolla käytännössä minkäänlaista merkitystä?
Nopeasti näyttää samalta (audio, lan jne) mutta suurimmat erot varmasti hinta (+70€) ja hyvin luultavasti uefi-biosin versio mikä on sisällä. Eli teoriassa jos huono onni käy tarvitset vanhemman prosessorin millä päivittää tuon että saat uuden (gen2 Zen) prosessorin tunnistumaan ja toimimaan.

HUOM! jos ostat nuo esim. Jimm'stä (siellä hinta 139€) olen aika 100% varma että kun ostat koko combon (kuten suunnittelit) he varmasti ainakin vinkkaamalla tarkistavat että nuo ovat yhteensopivia. Kun muuten voit ilman suurempia selityksiä vain palauttaa osat 14pv sisällä. Yleensä tuo päivitys maksaa mutta olen lähes 100% varma että tekevät enempi kuin onnellisena sen jos kaikki romppeet tilaat heiltä.

Edit: eli tyylillä "olisin ostamassa nämä osat teiltä mutta lukenut netistä että ihan 100% varmasti kaikki prosessorit ja muistit eivät toimi.. ..en tahtoisi palauttaa takaisin ja luotan siihen että teiltä tilatut tuotteet varmastikin toimivat" tms. => hyvin luultavasti testaavat että toimii eivätkä pyydä kokoamispalkkaa kun koko paketin sieltä kuitenkin ostat poislukien näytönohjain ja käyttöjärjestelmä jos nyt oikein muistan ekasta viestistäsi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Kiitos vinkeistä, näyttää ihan hyvältä. Miten tuo linkkaamasi emolevy eroaa sen isoveljestä Asus PRIME X470-PRO, ATX-emolevy - 199,90€

Vai onko tuolla käytännössä minkäänlaista merkitystä?
Sellainen käsitys että tuolla x370 versiolla on tällä hetkellä vaikeuksia saada muistit kulkemaan ryzen2 kanssa kunnolla. X470 versiolla muistit puolestaan kulkee oikein hyvin.

Ehkäpä kyseessä kuitenkin vain bios ongelma, joka korjataan tulevaisuudessa.

Itsellä kokemusta vain tästä uudemmasta joten en tarkemmin osaa x370 version ongelmista kertoa.

Edit: muiden kokemuksia tästä
AMD 2. sukupolven Ryzen kellotukset ja kokemukset (Pinnacle Ridge/Zen+)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 187 096
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom