Suunnitelmissa on kokoonpano koneoppimisprojekteihin. Siitä johtuen näytönohjainvalinta on 3090 / 3090 Ti riittävän VRAM:n vuoksi. Harkitsin valmista HP:n laatikkoa, mutta HP-ketjussa päähäni onneksi taottiin järkeä. Nyt siis pitäisi kehitellä itse jotakin vastaavaa. Suunnilleen seuraavanlaiset toiveet:
- 3090 / 3090 Ti (ilmeisesti hintaero sen verran pieni, että Ti mahdollisesti ihan ok vaihtoehto, vaikka suorituskykyparannus onkin aika maltillinen?)
- 8c/16t-prosessori (useiden ytimien tarve aika satunnaista; mukava olla enemmän kuin 6, mutta 12 vähän turhan hintava)
- toistaiseksi riittänee 32 Gt RAM (kunhan mahdollisuus tuplata myöhemmin)
- Ei käyttöjärjestelmää
- Kasaus liikkeessä olisi kiva, mutta jos hajauttamalla tulee useiden satasten säästö, niin varmaan sitä voisi itsekin yrittää ropeltaa kokoonpanon kasaan
Jotain tällaista olen ajatellut:
Meneekö pahasti pieleen? Budjetti n. 3000 euroa, mutta vähemmänkin saa mennä.
- 3090 / 3090 Ti (ilmeisesti hintaero sen verran pieni, että Ti mahdollisesti ihan ok vaihtoehto, vaikka suorituskykyparannus onkin aika maltillinen?)
- 8c/16t-prosessori (useiden ytimien tarve aika satunnaista; mukava olla enemmän kuin 6, mutta 12 vähän turhan hintava)
- toistaiseksi riittänee 32 Gt RAM (kunhan mahdollisuus tuplata myöhemmin)
- Ei käyttöjärjestelmää
- Kasaus liikkeessä olisi kiva, mutta jos hajauttamalla tulee useiden satasten säästö, niin varmaan sitä voisi itsekin yrittää ropeltaa kokoonpanon kasaan
Jotain tällaista olen ajatellut:
Meneekö pahasti pieleen? Budjetti n. 3000 euroa, mutta vähemmänkin saa mennä.