Kokkailu mokat

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Mulla on tyypillistä, että unohdan laittaa jotain ainesosia joukkoon. Esim. pitsa taikinaan on hyvä lisätä hiivaa, jos siis haluaa, että se kohoaa tai suola jää kokonaan pois jostain broileri bologneseasta jolloin se ei maistu miltään.

Tai laitan valkopippuria kolminkertaisen määrän, kun "vähän lipsahti"
Joo, tykkään kokkailla mutta olen hemmetin huono siinä :)
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Loistava esimerkki tästä on tänään, kun tein pesto lihapullia ja ne maistu siis suoraan sanottuna kuivuneilta kengän pohjilta. Ohjeessa oli 17% naudan lihaa ja mä ostin 10%. En tiedä voiko tolla muka olla niin suuri ero.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
46
Ite kerran tein pitkästä aikaa pihviä pippurikastikkeella, no totesin et tällä kertaa saa mennä pussista valmista pippurirouhetta. Muuten hyvää oli kaikki, paitti se rouhe oli kardemummaa. Kevyt pullan vivahde oli annoksessa:rofl:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
682
Tekevälle sattuu.

Kerran tein jauhelihakastiketta. Nappasin paprikajauhe purkin (semmonen vähän isompi), jossa on kaksipuolinen kansi. Totta kai ajatuksissa avaan sen lusikointi puolen ja kaadan. Olihan se tosi kivan värinen kastike, mutta ei sitä pystyny syömään.

Kerran teki mieli pullaa, niin aloinpa siinä taikinaa tekemään. En tiedä mikä meni vikaan, vaivasin ja se otti jauhoa aivan perkeleesti. Olisi jo siinä vaiheessa pitänyt heittää menemään, mutta päätin leipoa. Ne sitten kohosi uunissa aivan julmetusti, vaikka pieneksi tein.

Näin viimeiseksi tarinaksi, kerran marinoin broilerin koipireittä. Olen nappaavani currypurkin ja ripottelen sitten kanelia... Noh, siinä yritän korjata vahinkoa parhaani mukaan, mutta lopputuloksessa oli siltikin häivähdys kanelia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 358
Viestejä
4 158 284
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom