Kokemuksia pakettiautoista ?

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Vanha yksinkertaisesti loppui ja etsin tilalle uutta pakettiautoa. Olisikohan näistä täällä kokemusta ? Jos uudehkoa haluaisi niin näköjään rahaa pitäisi laittaa 30K€ (Ford Transit Custom) tai sitten +30K€ jos katsoo VW Transportereita +2018 jälkeen. Kuitenkin mieluusti menisi hintaluokassa 10-15K€. Tärkeimpinä kriteereinä olisi luotettavuus ja helppo/halpa huolto. L2 eli pitkästä mallista plussaa, mutta siitä olen kuitenkin valmis luopumaan kunhan korkeus on normipakun verran (H1) ja 2.5m mahtuu kyytiin. Luotettavuudella haen sitä, ettei mitään fataaleja kone/laatikkovikoja olisi. Itse tykkään enemmän automaatista, mutta ymmärrän ettei tässä hintaluokassa se ole mahdollista. Vaihtoehtoja kun katselin niin;

1. "Perus" 2.2 TDCi Ford Transittia noin 2010 vuodelta saisi 10-15K€ hintaan ihan järkevillä kilometreillä (100-200tkm), mutta ainakin nettiauton kuvien perusteella noissa näyttää poikkeuksetta helmoissa olevan ruostetta ovien "takana" / paneelien liitoskohdissa vaikka kilometrejä olisi reilusti alle 200tkm. Johtuukohan tuo mahdollisesti siitä, että ovet pääsevät lyömään peltiin ja sen takia lähtee noista kohdin ? Vai ovatko tuon ikäkauden Transitit herkkiä ruostumaan muutenkin ? Pintaruosteiden poisto ei sinänsä ole ongelma, mutta aina kun mennään kulman taakse asia mutkistuu (=lähinnä pystyy hidastamaan) ja joka vuotista leikkaa&liimaa operaatiota en enää kaipaa. Puhumattakaan siitä jos ruoste tulee koteloista läpi. Näissä näköjään L2 pituus tarkoittaa aina myös H2 korkeutta. Ei väliä, mutta omalla kohdallani siitä ei ole myöskään mitään hyötyä.

2. Toyota Hiace suunnilleen samoilta vuosilta. 2.5 D4D koneesta löytyy paljon juttua googlella, mutta osa ilmeisesti sekoittaa sen Toyotan 2.2 D4D koneeseen joissa on ollut reilusti kansi ongelmia. Kuvien perusteella ruoste ei ainakaan niin vakavasti vaivaa (päällepäin, eri asia mitä sitten alla on?), mutta kevyttä ylihinnoittelun makua ja 4WD malleissa vielä enemmän. Hiacella on tullut ajettua ja spartaalisuus on tuttua. Takavetoinen pakettiauto ei talvella ole kovin mukava lisäpainoillakaan, mutta menee kuitenkin. Meteli ja ajomukavuus noissa on ihan omaa luokkaansa (negatiivisessa mielessä), mutta senkin kyllä kestää.

3. Ford Transit Custom 2013-2017 malleissa hinta nousee jo +17K€ luokkaan, muttei sinänsä mahdoton. Tuttavalla on tälläinen muistaakseni 2017 mallia (ennen faceliftiä kuitenkin) ja kauhean paljon ei ole negatiivista kuulunut. Pyöränlaakereita on mennyt vaihtoon (muttei sentään kahta kertaa samaa) ja vetoakselin kumit, mutta ehkä se on about 170tkm ajetussa jo ymmärrettävää.

Kaikki mahdolliset huomiot ja varsinkin kompastuskivet em. malleissa kiinnostavat. Saa myös ehdottaa muitakin sopivia. Caddy kokoluokan autotkin kävi mielessä, mutta niissä hinnat ovat sen verran kovia, että samalla rahalla saa sitten jo oikeaa pakettiautoa. Vai onko vaan suosiolla parempi ottaa se +30K€ lainaa ja ostaa joku 2018-> Transit Custom tai Transporter ?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
326
Vanha yksinkertaisesti loppui ja etsin tilalle uutta pakettiautoa. Olisikohan näistä täällä kokemusta ? Jos uudehkoa haluaisi niin näköjään rahaa pitäisi laittaa 30K€ (Ford Transit Custom) tai sitten +30K€ jos katsoo VW Transportereita +2018 jälkeen. Kuitenkin mieluusti menisi hintaluokassa 10-15K€. Tärkeimpinä kriteereinä olisi luotettavuus ja helppo/halpa huolto. L2 eli pitkästä mallista plussaa, mutta siitä olen kuitenkin valmis luopumaan kunhan korkeus on normipakun verran (H1) ja 2.5m mahtuu kyytiin. Luotettavuudella haen sitä, ettei mitään fataaleja kone/laatikkovikoja olisi. Itse tykkään enemmän automaatista, mutta ymmärrän ettei tässä hintaluokassa se ole mahdollista. Vaihtoehtoja kun katselin niin;

1. "Perus" 2.2 TDCi Ford Transittia noin 2010 vuodelta saisi 10-15K€ hintaan ihan järkevillä kilometreillä (100-200tkm), mutta ainakin nettiauton kuvien perusteella noissa näyttää poikkeuksetta helmoissa olevan ruostetta ovien "takana" / paneelien liitoskohdissa vaikka kilometrejä olisi reilusti alle 200tkm. Johtuukohan tuo mahdollisesti siitä, että ovet pääsevät lyömään peltiin ja sen takia lähtee noista kohdin ? Vai ovatko tuon ikäkauden Transitit herkkiä ruostumaan muutenkin ? Pintaruosteiden poisto ei sinänsä ole ongelma, mutta aina kun mennään kulman taakse asia mutkistuu (=lähinnä pystyy hidastamaan) ja joka vuotista leikkaa&liimaa operaatiota en enää kaipaa. Puhumattakaan siitä jos ruoste tulee koteloista läpi. Näissä näköjään L2 pituus tarkoittaa aina myös H2 korkeutta. Ei väliä, mutta omalla kohdallani siitä ei ole myöskään mitään hyötyä.

2. Toyota Hiace suunnilleen samoilta vuosilta. 2.5 D4D koneesta löytyy paljon juttua googlella, mutta osa ilmeisesti sekoittaa sen Toyotan 2.2 D4D koneeseen joissa on ollut reilusti kansi ongelmia. Kuvien perusteella ruoste ei ainakaan niin vakavasti vaivaa (päällepäin, eri asia mitä sitten alla on?), mutta kevyttä ylihinnoittelun makua ja 4WD malleissa vielä enemmän. Hiacella on tullut ajettua ja spartaalisuus on tuttua. Takavetoinen pakettiauto ei talvella ole kovin mukava lisäpainoillakaan, mutta menee kuitenkin. Meteli ja ajomukavuus noissa on ihan omaa luokkaansa (negatiivisessa mielessä), mutta senkin kyllä kestää.

3. Ford Transit Custom 2013-2017 malleissa hinta nousee jo +17K€ luokkaan, muttei sinänsä mahdoton. Tuttavalla on tälläinen muistaakseni 2017 mallia (ennen faceliftiä kuitenkin) ja kauhean paljon ei ole negatiivista kuulunut. Pyöränlaakereita on mennyt vaihtoon (muttei sentään kahta kertaa samaa) ja vetoakselin kumit, mutta ehkä se on about 170tkm ajetussa jo ymmärrettävää.

Kaikki mahdolliset huomiot ja varsinkin kompastuskivet em. malleissa kiinnostavat. Saa myös ehdottaa muitakin sopivia. Caddy kokoluokan autotkin kävi mielessä, mutta niissä hinnat ovat sen verran kovia, että samalla rahalla saa sitten jo oikeaa pakettiautoa. Vai onko vaan suosiolla parempi ottaa se +30K€ lainaa ja ostaa joku 2018-> Transit Custom tai Transporter ?
Kannattaa käydä koeajamassa. Itse kokeilin uudehkoa Transportteria ja ajoasentoa en saanut hyväksi. Kohtuu paljon tullut ajettua Renault Trafic pakettiautolla ja oon tykännyt. Tilava ohjaamo, yli 3m tavaraakin saa kyytiin +pieni luukku ohjaamon läpi jolloin lähemmäs 4m tavaran kuljetus onnistuu. Ei mitään ylimääräisiä vikoja vaan perushuollolla menty aina. Toinen hyvä vaihtoehto Ford Custom, joka hieman pienempi ohjaamoltaan ja ehkä vähän tyylikkäämpi ulkonäkö. Vm 2015 ja uudempia varmaan saisi noin 15ke hintaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sen ainakin tiedän että ylihintaisia kaikki pakut suomessa.

150tkm ruuvattu raksapaku, penkit paskana ja tupakoituna taka osa täysin romuna ja maalit lohkeilee irti pintaruosteen takia +10k€ :facepalm:

Tuolla kympillä en löytänyt yhtään pakua minkä olisin itselle hyväksynyt.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Jos se automaatti on korkealla prioriteetilla, niin Pösö expert/sitikka jumpy, sopivasti aliarvostettuja, saa kohtuulliseen hintaan, ja ranskalainen, eli ei ruostu silmissä. Toyota proace on sama kikotin, mutta usein ovat kalliimpia. Pitkämalli on yli 2,5m tavaratila. Huomioi vaan että on EAT joka on se oikea automaatti, eikä robotti.

E: Ja Opel Vivaro on myös sama, jostain ~2010 paikkeilta asti.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Vanha yksinkertaisesti loppui ja etsin tilalle uutta pakettiautoa.
Nuo vanhojen Transitien ruosteet kynnyksissä, helmoissa ja takakaarten tuntumassa on niin helppoja laittaa, etten kauheasti kavahtaisi jokavuotista (ei edes ole, kun tekee kunnolla) paikkailua. Tekniikan osalta joku 2010 malli tuskin häviää yhtään 2017 mallille, molemmilla ajanee edelleen yhtä pitkään yhtä halvalla, toki ajettavuus on vanhassa vähän rujompi.

Hiacen neliveto on legendaarisen tuhoutumattoman Hiluxin tekniikkaa, varmaan siksi ovat syystäkin niin kalliita, kun puhutaan ihan eri luokan laadusta kuin noissa Fordeissa. Kuitenkin se alustan tekniikka on vähän monimutkaisempaa, että diy remppa käsityökaluilla voisi helposti aiheuttaa harmaita hiuksia. Mulle turn off noissa on ohjaamoon kantautuva melu, en voisi siksi ostaa itselle. Tiedä sitten saisiko niitä itse eristettyä kohtuullisiksi.

Uudemmissa Transiteissa menee ainakin kaksoismassavauhtipyöriä. Kannattaa koeajolla katsoa eri yksilöitä paljonko täristää kytkinpolkimessa. Olematon alavääntö ja pitkät ykkös-kakkosvaihteet häiritsee kaupunkiajettavuutta, mutta varsinkin matka-ajossa vakkareineen huomattavasti miellyttävämpi ajaa kuin vanhempi. Riippuu minusta vain ajoprofiilista kumpi kannattaa ostaa.

Transportereista mulla on vähiten kokemusta, enkä VAG:n alle 20-vuotiaita henkilöautoja pahemmin arvosta, mutta nuo muut pakut on niin paskoja että koittaisin Porterista ainakin kiinnostua kovasti jos pakua olisin hommaamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Yleisesti käytetyissä Ranskalaisten pakujen hinta-laatusuhde on paras, koska arvostus on huono. Hiacessa taas ylivoimaisesti huonoin.

Hiace on hyvä paku, mutta hinnat ovat niin tolkuttomia, ettei niitä kannata ostaa. Vito ja transporter kärsii samasta, mutta ei ihan yhtä pahasti.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Kannattaa käydä koeajamassa. Itse kokeilin uudehkoa Transportteria ja ajoasentoa en saanut hyväksi. Kohtuu paljon tullut ajettua Renault Trafic pakettiautolla ja oon tykännyt. Tilava ohjaamo, yli 3m tavaraakin saa kyytiin +pieni luukku ohjaamon läpi jolloin lähemmäs 4m tavaran kuljetus onnistuu. Ei mitään ylimääräisiä vikoja vaan perushuollolla menty aina. Toinen hyvä vaihtoehto Ford Custom, joka hieman pienempi ohjaamoltaan ja ehkä vähän tyylikkäämpi ulkonäkö. Vm 2015 ja uudempia varmaan saisi noin 15ke hintaan.
Minkä vuotisiin Traficceihin kokemukset perustuvat? Renault Trafic taisi olla sama Opel Vivaron kanssa tiettyyn vuosimalliin asti ja oliko sitten vielä joku Nissan mikä oli myös samaa (?).

Jos se automaatti on korkealla prioriteetilla, niin Pösö expert/sitikka jumpy, sopivasti aliarvostettuja, saa kohtuulliseen hintaan, ja ranskalainen, eli ei ruostu silmissä. Toyota proace on sama kikotin, mutta usein ovat kalliimpia. Pitkämalli on yli 2,5m tavaratila. Huomioi vaan että on EAT joka on se oikea automaatti, eikä robotti.

E: Ja Opel Vivaro on myös sama, jostain ~2010 paikkeilta asti.
Automaatti ei kyllä ole korkealla prioriteeteissa. Se on kiva, muttei mitenkään välttämätön. Noita uudempia Vivaroita katselin myös, mutta tuo 1.6 kone on vähän :rolleyes: Yhdellä turbolla se on tehoton ja kahdella taas on kaksi kertaa enemmän hajoavaa osaa :D Turbothan on kuitenkin kulutusosia. Proace on tosiaan ylihinnoiteltu ja jännä, että siitä löytyy eniten kokemuksia (googlella) ja "mielipiteet" jakautuu aivan 50-50.

Nuo vanhojen Transitien ruosteet kynnyksissä, helmoissa ja takakaarten tuntumassa on niin helppoja laittaa, etten kauheasti kavahtaisi jokavuotista (ei edes ole, kun tekee kunnolla) paikkailua. Tekniikan osalta joku 2010 malli tuskin häviää yhtään 2017 mallille, molemmilla ajanee edelleen yhtä pitkään yhtä halvalla, toki ajettavuus on vanhassa vähän rujompi.

Hiacen neliveto on legendaarisen tuhoutumattoman Hiluxin tekniikkaa, varmaan siksi ovat syystäkin niin kalliita, kun puhutaan ihan eri luokan laadusta kuin noissa Fordeissa. Kuitenkin se alustan tekniikka on vähän monimutkaisempaa, että diy remppa käsityökaluilla voisi helposti aiheuttaa harmaita hiuksia. Mulle turn off noissa on ohjaamoon kantautuva melu, en voisi siksi ostaa itselle. Tiedä sitten saisiko niitä itse eristettyä kohtuullisiksi.

Uudemmissa Transiteissa menee ainakin kaksoismassavauhtipyöriä. Kannattaa koeajolla katsoa eri yksilöitä paljonko täristää kytkinpolkimessa. Olematon alavääntö ja pitkät ykkös-kakkosvaihteet häiritsee kaupunkiajettavuutta, mutta varsinkin matka-ajossa vakkareineen huomattavasti miellyttävämpi ajaa kuin vanhempi. Riippuu minusta vain ajoprofiilista kumpi kannattaa ostaa.

Transportereista mulla on vähiten kokemusta, enkä VAG:n alle 20-vuotiaita henkilöautoja pahemmin arvosta, mutta nuo muut pakut on niin paskoja että koittaisin Porterista ainakin kiinnostua kovasti jos pakua olisin hommaamassa.
Transittia katsoin nimenomaan noita vanhempia ~2010 malleja koska hinta on melko edullinen, uudemmissa taas hinta karkaa ja Transit Custom on käsittääkseni täysin eri asia kuin Transit. Eli sulla on kokemusta noista että ruoste on vain pinnassa ? En ole vielä yhtäkään käynyt itse katsomassa. Puhutko nimenomaan perus Transitista (eli ei customista) ? Nuo kaksoismassathan saa kaikista rikki jos vaan noudattaa auton ilmoittamaa "oikeaa vaihdetta". Mitä itse olen Custom Transitilla ajanut, niin se haluaisi pitää ihan järjettömän pieniä kierroksia koko ajan ja esim. kutoselle ei tarvinnut vaihtaa kuin motarilla.

Noista remonteista pystyn itse tekemään perusjutut, mutta tilat, työkalut ja taidot ei riitä mihinkään monimutkaisempaan kuten vetari jne. rempat.

Transportereista on eniten kokemusta itsellä. T4 oli kaiken kestävä ikuisuusvehje mutta melko spartalaisilla ajo-ominaisuuksilla/metelillä, T5 (2.5) melko samanlainen mutta hyvin henkilöautomainen eli melua paljon vähemmän ja muutenkin paljon "tasaisempi". T5 2.5 Kone kyllä kestää, mutta rempat on kalliita (diy henkilöille hyvä kohde). Viimeisimmistä (T5 facelift/T6) ei kokemusta, mutta ne 2.0TDi koneet hajoaa ilmeisesti jonkun egr:n tyyppivian takia. Asia pitäisi olla korjattuna 2018 vuosimallissa. Itse en siis uskalla alle 2018 Transporteria edes harkita ja noin uusissa taas hinnat karkaa.

Unohtui aloituksessa mainita, että kilometrejä itselläni tulee se 10-15tkm/vuosi. Olen siinä mielessä mukautuva, ettei yhtään sellaista autoa ole elämässä vastaan tullut, jolla ei olisi pystynyt ajamaan myös pidempää matkaa ja tietysti otan huomioon myös sen, että kun halvalla haluaa päästä niin jostain on tingittävä ja pakettiautoissa se on yleensä ajomelu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Transitin "pintaruoste" on kyllä ihan perinteistä mallia olevaa pintaruostetta, joka korjataan perinteisellä menetelmällä, eli hitsaamalla uutta peltiä. Ei mätähommat tietenkään osaavalle kaverille mikään erityinen homma ole, mutta jos sen joutuu teettämään, niin pidemmänpäälle se jatkuva hitsauttaminen kyllä alkaa sekin harmittamaan.


Renault Trafic (nissan primastar / nv300, fiat talento, opel vivaro johonkin 2020 asti) on myös ranskalaisena hyvän hintalaatusuhteen paku. Pykälää tukevampi kuin pösö expert.

Traficin heikoin kohta on vaihteisto. Siinä ei ole hajoavaa kaksoismassakytkintä, joten se hajottaa vaihteiston. Mitenkään yllättäen se ei hajoa, vaan ykkösellä tyhjäkäynnin tuntumassa ajellessa laakerin rohinan kuulee ainakin 50tkm ennen laukeamista. Vaihteiston voi korjata jos sitä ei aja kunnes pysähtyy. Moottoreista 2,0l on paras.

Se 1,6l ei ole mitenkään erityisen heikon moottorin maineessa, siis ei kestävyydeltään eikä voimaltaan, tosin se 1 turbonen on aika hengetön ennen kuin turbo hetää, mutta tuo kyllä pätee enemmän tai vähemmän kaikkiin yhden turbon dieseleihin nykyään, kun seosta ei saa hetkellisesti rikastaa.

Hyundai h1 on myös erittäin hyvä paku niiden mukaan joilla sellainen on tai on ollut, mutta noita ei ihan hirveästi ole tarjolla, mutta jos hyvä tulee vastaan, kannattaa ottaa pois kuleksimasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Automaatti ei kyllä ole korkealla prioriteeteissa. Se on kiva, muttei mitenkään välttämätön. Noita uudempia Vivaroita katselin myös, mutta tuo 1.6 kone on vähän :rolleyes: Yhdellä turbolla se on tehoton ja kahdella taas on kaksi kertaa enemmän hajoavaa osaa :D Turbothan on kuitenkin kulutusosia. Proace on tosiaan ylihinnoiteltu ja jännä, että siitä löytyy eniten kokemuksia (googlella) ja "mielipiteet" jakautuu aivan 50-50.

Joku jenkkiruoska kehiin, jos kaipaa oikeaa automaattia. Moottorikin on jotain muuta kuin 1.6 :smoke:
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Transittia katsoin nimenomaan noita vanhempia ~2010 malleja koska hinta on melko edullinen, uudemmissa taas hinta karkaa ja Transit Custom on käsittääkseni täysin eri asia kuin Transit. Eli sulla on kokemusta noista että ruoste on vain pinnassa ? En ole vielä yhtäkään käynyt itse katsomassa. Puhutko nimenomaan perus Transitista (eli ei customista) ? Nuo kaksoismassathan saa kaikista rikki jos vaan noudattaa auton ilmoittamaa "oikeaa vaihdetta". Mitä itse olen Custom Transitilla ajanut, niin se haluaisi pitää ihan järjettömän pieniä kierroksia koko ajan ja esim. kutoselle ei tarvinnut vaihtaa kuin motarilla.
Helmat kyllä ruostuvat puhki, mutta vain helposti näkyviltä paikoilta. Jos osaa autopeltiä hitsata niin Transitin koria on helppo ylläpitää niin pitkään kuin tekniikka toimii, ja jos ei osaa niin Transit on paras auto aloittaa opettelu.

Mielestäni kaksoismassavauhtipyörä on "kulutustavaraa" myös Customissa. Mutta siltähän välttyy kun katsoo ostaessa että se on ehjä tai jopa uusittu, ja kohtelee sitä hellästi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 028
Itsellä oli sprinter, kyllästyin hitsaamiseen, hommasin 110tkm ajetun -08 transitin. Kori on kunnossa, mutta kokoajan jotain pikkujumppaa. Ei toki kallista, kun ite tulee tehtyä, mutta jatkuvaa. Noin 115tkm meni molemmat etupyöränlaakerit, nyt 190tkm ja toinen huutaa. 150tkm meni etujousi, niillä tietämillä myös egr-venttiili. Egr venttiili on taas paskana, 190tkm.
jossain 170tkm abs anturi, vetarin kumit, taka-akselin pohjaanlyöntikumeja noissa ei oikeastaan yhdessäkään ole tallella kun putoilevat. Itselle laitoin jotkut saabin oliko 900 pohjaanlyöntikumit, on pysynyt.

Takajarrusatulat uusin jossain 160tkm molemmat, nyt 190tkm laitoin toisen, kun ei käsijarru toiminut.

Jos joku vikavalo ei pala mittaristossa, niin alkaa huolestuttamaan. Toki tuo on parempi ajaa kuin sprinter oli, ja vielä mieluummin tuota olen ropannut, kuin tehnyt mätähitsiä.

Hiace ei tullut itselle minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi, koska 100km hiacella vaatii kuukauden sairasloman selän puolesta. Nuo ei ole yli 160cm kuskille tarkoitettuja. Muutenkin aivan karmeita ajettavia. Mieluummin vie työkalut kottikärryillä työmaalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 233
Ei tästä varmaan mitään tieteellistä apua ole, mutta tuttavapiirissä on ollut noita T5 ja T6 Portereita, 2,0tdi tuntuu olevan ihan kestävä laite ja jotkut ostavat vielä niitä +300tkm ajettujakin jotka tuntuvat olevan ihan hyväkuntoisia.

Itselleni porteri sopii parhaiten ja ostaisin sellaisen tuon nykyisen T4:n tilalle jos jollakin tapaa saisi perusteltua nuo muutaman tuhannen kilsan kaatopaikkakeikat vaativan paremman pakun :D
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Joku jenkkiruoska kehiin, jos kaipaa oikeaa automaattia. Moottorikin on jotain muuta kuin 1.6 :smoke:
Tämä ei ole vaihtoehto :D

Itsellä oli sprinter, kyllästyin hitsaamiseen, hommasin 110tkm ajetun -08 transitin. Kori on kunnossa, mutta kokoajan jotain pikkujumppaa. Ei toki kallista, kun ite tulee tehtyä, mutta jatkuvaa. Noin 115tkm meni molemmat etupyöränlaakerit, nyt 190tkm ja toinen huutaa. 150tkm meni etujousi, niillä tietämillä myös egr-venttiili. Egr venttiili on taas paskana, 190tkm.
jossain 170tkm abs anturi, vetarin kumit, taka-akselin pohjaanlyöntikumeja noissa ei oikeastaan yhdessäkään ole tallella kun putoilevat. Itselle laitoin jotkut saabin oliko 900 pohjaanlyöntikumit, on pysynyt.

Takajarrusatulat uusin jossain 160tkm molemmat, nyt 190tkm laitoin toisen, kun ei käsijarru toiminut.

Jos joku vikavalo ei pala mittaristossa, niin alkaa huolestuttamaan. Toki tuo on parempi ajaa kuin sprinter oli, ja vielä mieluummin tuota olen ropannut, kuin tehnyt mätähitsiä.

Hiace ei tullut itselle minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi, koska 100km hiacella vaatii kuukauden sairasloman selän puolesta. Nuo ei ole yli 160cm kuskille tarkoitettuja. Muutenkin aivan karmeita ajettavia. Mieluummin vie työkalut kottikärryillä työmaalle.
Ei kauhean kannustavaa tai sitten olen tottunut liian hyvään :D T5:sta meni takajarrut kokonaisuudessaan vaihtoon +300tkm kohdalla. Samaan kohtaan iski legendaarinen paininkuppien vaihto. Laakeritkin antautuivat vasta lähellä 400tkm lukemia. Auto siis oli minulla 160tkm->470tkm ajan. Turbo meni 250tkm kohdalla.

Ei tästä varmaan mitään tieteellistä apua ole, mutta tuttavapiirissä on ollut noita T5 ja T6 Portereita, 2,0tdi tuntuu olevan ihan kestävä laite ja jotkut ostavat vielä niitä +300tkm ajettujakin jotka tuntuvat olevan ihan hyväkuntoisia.

Itselleni porteri sopii parhaiten ja ostaisin sellaisen tuon nykyisen T4:n tilalle jos jollakin tapaa saisi perusteltua nuo muutaman tuhannen kilsan kaatopaikkakeikat vaativan paremman pakun :D
Tuttavalla taas on (muistaakseni) 2016 vuoden Transporter ja siinä on nyt kolmas 2.0TDi kone menossa. Ensimmäinen meni takuuna, mutta toisen joutuivat jo itse laittamaan. Onneksi heillä on tilat, taidot ja välineet hommaan. Itse en uskalla tuollaista riskiä ottaa, kun ei mitään mahdollisuuksia vaihtaa konetta kuin korjaamolla. T4:hän on ikuisuuslaite ainakin 1.9TDi:nä. Omalla oli ajettu 570tkm kun vaihdoin uudempaan. Olisi pitänyt jättää vaihtamatta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 233
Niitä 2,0 BiTDI koneita ei kannata ostaa. Muutenhan ne ovat aikakauden kestävimpien TDI mottien joukossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 041
Mulla on 2018 Transporter työautona ja sen laadukkuus ei ole mitenkään vakuuttanut. Mittarissa on reilut 120tkm (joista itse oon ajanut vajaat 40 tuhatta) ja koko vekotin natisee/rämisee/resonoi sopivilla kierroksilla ja/tai sopivassa vauhdissa. Aiemmin ollut 2016 iso Transit oli selkeästi hiljaisempi natinoiden suhteen. Volkkarissa talvirenkaina Nokialaiset ja kesärenkaina Michelinit, mutta samanlaiset natinat ja nitinät kuuluu. Plus noi led-valot talvella... En ole ennen tätä joutunut missään autossa vielä skrapaamaan ajovaloja puhtaiksi kun jäätyvät. Plus ainakin tuossa mallissa pitkät valot olivat aika onneton esitys, piti laittaa leditanko niitä auttamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Mitenkäs muuten Vito noin yleisesti. Pitäisi olla:
2015 tai vähän uudempi

Neliveto
Automaatti
Jollain tehokkaamma motilla
Ei enempää ajettu kuin 150tkm
(nahkapenkit, musta, ei pariovia takana mutta liukuovet kummallakin puolella...)

Että onhan siinä vaatimuksia ja mitkä on edes sinnepäin, niin maksaa jo asunnon verran.

Onko nuo ihan sysipaskoja ja mitkä on pahimmat kompastuskivet?

Vähän kaverin puolesta kyselen jolla nyt vanha portteri samoilla spekseillä, paitsi ei ole automaatti. Siihen on uponnut useampi touhutonni ja mitta täynnä koko vehkeeseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Mitenkäs muuten Vito noin yleisesti. Pitäisi olla:
2015 tai vähän uudempi

Neliveto
Automaatti
Jollain tehokkaamma motilla
Ei enempää ajettu kuin 150tkm
(nahkapenkit, musta, ei pariovia takana mutta liukuovet kummallakin puolella...)

Että onhan siinä vaatimuksia ja mitkä on edes sinnepäin, niin maksaa jo asunnon verran.

Onko nuo ihan sysipaskoja ja mitkä on pahimmat kompastuskivet?

Vähän kaverin puolesta kyselen jolla nyt vanha portteri samoilla spekseillä, paitsi ei ole automaatti. Siihen on uponnut useampi touhutonni ja mitta täynnä koko vehkeeseen.

Ruoste
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Yhä ostamatta kun tuo väliaikainen auto onkin toiminut yllättävän hyvin. Hinta/ominaisuus suhteiltaan nuo Opel Vivarot jne vaikuttaisi olevan parhaita, mutta kun noita ilmoituksia katsoo niin aika usein näyttäisi menevän pyörän laakereita ja jotain alustan heloja/puslia (en tiedä mitä nämä ovat). Onko noista 2020+ malleista täällä kokemuksia ?

Tämä vain esimerkkinä;

Opel Vivaro Van Enjoy L 2,0 Diesel Turbo S/S 90 kW MT6 - Sis. ALV. , Webasto kaukosäädöllä, Pariovet, Ilmastointi, LED-Lisävalo 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto

Automaatti kiinnostaisi enemmän. Näyttäisi tekevän sen +6K€ lisää hintaan mikä mielestäni ei ole paha kun samalla näyttäisi vuosimalli olevan hieman uudempi ja vähemmän kilometrejä. Tällä hetkellä ei näytä olevan lähellä yhtään varteenotettavaa, mutta onkohan noissa automaateissa todettu jotain sanottavaa ? Pyöränlaakerien vaihtaminen tuskin ihan hirveitä maksaa vaikka 60tkm välein pitäisikin sitten tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713

Onhan noita sisarmalleja useampikin mistä valita. Kaverilla on tuoreehko citikka automaatti eikä ongelmia ole ollut. Tämä toki yhden auton otanta. Tuskin automaattia kannattaa pelätä, eihän se mikään DSG ole.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Yhä ostamatta kun tuo väliaikainen auto onkin toiminut yllättävän hyvin. Hinta/ominaisuus suhteiltaan nuo Opel Vivarot jne vaikuttaisi olevan parhaita, mutta kun noita ilmoituksia katsoo niin aika usein näyttäisi menevän pyörän laakereita ja jotain alustan heloja/puslia (en tiedä mitä nämä ovat). Onko noista 2020+ malleista täällä kokemuksia ?

Tämä vain esimerkkinä;

Opel Vivaro Van Enjoy L 2,0 Diesel Turbo S/S 90 kW MT6 - Sis. ALV. , Webasto kaukosäädöllä, Pariovet, Ilmastointi, LED-Lisävalo 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto

Automaatti kiinnostaisi enemmän. Näyttäisi tekevän sen +6K€ lisää hintaan mikä mielestäni ei ole paha kun samalla näyttäisi vuosimalli olevan hieman uudempi ja vähemmän kilometrejä. Tällä hetkellä ei näytä olevan lähellä yhtään varteenotettavaa, mutta onkohan noissa automaateissa todettu jotain sanottavaa ? Pyöränlaakerien vaihtaminen tuskin ihan hirveitä maksaa vaikka 60tkm välein pitäisikin sitten tehdä.
Se vanhempi 6 pykäläinen on "sama" tf-80 aski mitä esim volvoissa on käytetty, eikä ole mitenkään vikaherkän maineessa. 8 vaihteinen on nykyaikaisempi käytökseltään, mutta ei ole oikein mitään mainetta vielä ehtinyt kehittää, kun kaikki lienevät vielä takuunalaisissa autoissa.

Mun mielestä nuo psa pohjaiset vivarot ei syö alustan osia yhtä ahkerasti kuin renaultin tekemät, toisaalta ovat yleisesti halpoja ja helppoja palikoita, niin ettei ihan hirveästi kannata niistä murehtia.

Mun mielestä noiden psa pakuken hinnat on aika yhtenevät pl toyota joka on jostain maagisesta syystä hieman parempi ja arvokkaampi. Varmaan Japanilaisen laadun ansiota.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
260
Onko pakua löytynyt?

Vivaro/Trafic/Transit Custom/Transporter pitäisi itsekkin katsella alle kesään mennessä harrastevälineiden kuskaukseen.

Vaikea on päättää... Peltityöt ei juuri kiinnosta, niistä on aivan tarpeeksi kokemusta - liekö 2014-2016 vuosimalleista Transporter herkin ottamaan kukkaa pintaan ainakin omien havaintojen perusteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 233
TRP on niin paljon parempi ajaa ja varsinkin syvällä väliseinällä omalle kropalle niin paljon mukavampi ajoasento, että jos kilsoja tulee paljon niin en miettisi muita. Transit Custom myös ihan OK, mutta jotenkin en ole koskaan päässyt Fordin kanssa sinuiksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Omien kokemusten perusteella trafic on se varmin vaihtoehto jos hitsaamista haluaa välttää.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
267
Mätiiköhän nuo transit sport vanit yhtä hyvin kuin normimallit kun noissa näyttäisi olevan jonkinlaiset muovihelmat ja kaaret suojana pahimmilta kivien ja hiekan lentelyiltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 233
En tiedä onko transitin tapauksessa näin, mutta yleensä ne muovihimmelit vain hierovat saumoista maalipinnan pois ja keräävät alleen kaikkea moskaa joka lähinnä nopeuttaa ruostumista.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
En tiedä onko transitin tapauksessa näin, mutta yleensä ne muovihimmelit vain hierovat saumoista maalipinnan pois ja keräävät alleen kaikkea moskaa joka lähinnä nopeuttaa ruostumista.
Samanlaiset kokemukset ja näin tuntuvat tekevän ne aerodynaamikan takia laitetut "pohjamuovitkin". Roiskeläpät (edessä) on ainoa joka estää ruostumista ja silloinkin vain ettei lähde siitä oven etunurkasta ruostumaan kivisuihkun takia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 284
Viestejä
4 213 485
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom