Ratkaistu Kohteella ethernet ei ole kelvollista IP-määritystä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Nykyisin usein kun käynnistän koneen ei LAN yhteys toimi ja Windows sanoo "Kohteella ethernet ei ole kelvollista IP-määritystä" Wlanin kautta netti toimii kyllä normaalisti. Mitään asetuksia tmv. en ole muutellut aikoihin. CISCO EPC3825 modeemina ja käytän kyllä OpenDNS, mutta ne asetukset on modeemissa olleet samat jo pitkään.

Yleensä tuossa tilanteessa liitän kännykän netiksi ja jossain vaiheessa kun irroitan sen netti toimii ihan normaalisti lanin kautta. Mikähän tämän voisi aiheuttaa ja miten sen saisi korjattua?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 413
Jos tuo Cisco on siltaavassa moodissa (bridged), operaattorin tarjoamat IP-osoitteet voivat loppua kesken kun WLANiin liittyy liian monta laitetta. Vaihda reititin reitittävään /NAT-moodiin (luo asetuksissa HDCP-serveri).
Katso tarkemmin käyttöohjekirjasta.
1596016501002.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Mulla on tuo jo käytössä. Muuttunut melkoisesti tuo sivusto siitä kun viimeksi olen käynyt. Nyt on välillä alkanut tekemään sellaista, että yhteys katkeaa ja palaa hetken päästä vaikkei netti poikkea. Testasin vaihtaa kaapeliakin muttei ollut vaikutusta ongelmaan. Tosin en tiedä oliko päivällä joku häiriö mikä tuon aiheutti.

EDIT: Jatkaa tuota katkomista ja sanoo ettei ethernet olisi kiinni. Olisikohan verkkokortti hajoomassa? Käytän emolevyn omaa. Takuuta olisi vielä emolevyssä, mutte menee kyllä hankalaksi jos pitää sinne lähettää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 069
Olisiko modeemi lahoamassa, niissähän tulee myös noita ihme netin pätkimisiä jos alkaa olla ehtoopuolella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
799
Erillinen verkkokortti testiin, taikka switchi siihen tietokoneen ja modeemin väliin, saa emolevyn verkkokorttivian ainakin eliminoitua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 233
Eikös tuossa modeemissa ole useampi LAN portti, oletko kokeillut niitä vaihdella, että onko vaikutusta toimintaan?
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 369
Eikös tuossa modeemissa ole useampi LAN portti, oletko kokeillut niitä vaihdella, että onko vaikutusta toimintaan?
Tolla voisi ainaki sulkea mahdolliset ongelmat modeemin liitännässä. Wlan kun kerta toimii, nii oisko siinä koneen liitännässä ongelmaa? Onko kyseessä pöytäkone vai läppäri? Haen kysymyksellä sitä, että onko konetta liikuteltu ja liitäntä siinä sivussa väsyny?

Saisitkohan jostain jonku usb-wlan-donglen testiin? Jos netti sillä toimii, nii vois melko varmasti käyttiksenki poistaa vikalistalta. Onhan noita usb-ethernettäjäki, itelläki läppärissä sellanen adapteri, josta semmonenki löytyy. Edelleenki sillä vaa, että saa rajattua vikaa johonki.

edit: Onko modeemi operaattorilta vuokralla vai itse ostettu? Ensimmäisessä tapauksessa pyytäisin tuoreempaa tilalle, toisessa tapauksessa kokeilisin toista modeemia lainaan testaamista varten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Oon testannut eri portteja modeemissa. Pöytäkone kyseessä. Ostettu modeemi elisalta. Sinänsä voisin kyllä joka tapauksessa tilata uuden sieltä. Vähän päälle 4 vuotta vanha tämä nykyinen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Jos joku joskus eksyy ketjuun niin ongelma ratkesi kun hain elisalta uuden modeemin. Olipahan kannattava reissu muutenkin. Mulla oli 25€ hinnalla 100/10mb yhteys ja 33€ hinnalla sai 1000/50mb yhteyden ja uusi modeemi maksaa 6€ kuukaudessa. Ennen maksoin tuota samaa hintaa elisa viihteestä jota en käyttänyt kun siihen aikaan sanottiin ettei kaapelista yli tuota 100/10mb yhteyttä saa. Hyvin pelittää 500-900mb nopeudella.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Jos joku joskus eksyy ketjuun niin ongelma ratkesi kun hain elisalta uuden modeemin. Olipahan kannattava reissu muutenkin. Mulla oli 25€ hinnalla 100/10mb yhteys ja 33€ hinnalla sai 1000/50mb yhteyden ja uusi modeemi maksaa 6€ kuukaudessa. Ennen maksoin tuota samaa hintaa elisa viihteestä jota en käyttänyt kun siihen aikaan sanottiin ettei kaapelista yli tuota 100/10mb yhteyttä saa. Hyvin pelittää 500-900mb nopeudella.
Ja ettei sille eksyneelle jäisi väärää käsitystä Elisa viihteestä, niin ei se mitään ihmeitä vaadi. Toimii hyvin 4G-yhteydenkin päässä. Tietysti jos todellakin puhutaan millibiteistä (mb) tuossa yllä..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Ja ettei sille eksyneelle jäisi väärää käsitystä Elisa viihteestä, niin ei se mitään ihmeitä vaadi. Toimii hyvin 4G-yhteydenkin päässä. Tietysti jos todellakin puhutaan millibiteistä (mb) tuossa yllä..
Joo hyvä korjaus. Kirjoitin hieman typerästi tuon lauseen. Tarkoitin siis, että mulla oli elisa viihde, koska myyjä sanoi, että se on halvin tapa saada nopein netti ja makselin 39.90€ kuukaudessa elisa viihteestä johon kuului 100/10Mbit/s yhteys, mutten koskaan käyttänyt tuota Elisa viihdettä kun ei ollut sille tarvetta. Sitten kerran myyjä kertoi, että tuon voisi vaihtaa pelkkään saunalahti kaapeliin joka maksoi 25€ kuukaudessa ja nyt toi viimeinen vaihdos. Ja tosiaan ei mb vaan Mbit/s.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 834
Viestejä
4 204 027
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom