Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
918
Tämän pelin pelikokemuskaari on kyllä hyvin kummallinen. Alussa kaikki tuntuu helvetin vaivalloiselta ja ärsyttävältä, ja pelaaminen on puoliväkisellä ähertämistä. Sitten peliin pääsee vähän sisään, typerimpien vammaisuuksien kanssa oppii elämään tai olemaan välittämättä, ja hetken aikaa on ihan hauskaa sekoilla ympäri keskiaikatsekkilää. Sitten alkaa taas vituttaa kaikki pelin typeryydet, vajavaisuudet ja se kuinka saatanan tarpeettoman työlästä kaikki on. Joo, ihan hauska ajatus että vaatteet likaantuu ja haarniskaa pitää korjata, mutta käytännössä tämä on vain täysin ylimääräistä välppäämistä, joka ei varsinaisesti tuo pelikokemukseen yhtään mitään muuta kuin lisää ramppaamista korjaajille ja kylpijöille joka vitun pelipäivä. Pelaaminen on alkanut taas tuntua niin pakkopullalta, että väkiselläkin tulee mietittyä, miksi edes vaivautuu. Olen nyt tahkonnut käytännössä pelkästään pääjuonta eteenpäin, koska se nyt jonkin verran kiinnostaa, mutta melkoista edestakas ravaamista tämäkin on. Tulee mieleen Witcher ykkösen puolivaiheen suolla ravaaminen, eikä todellakaan millään hyvällä tavalla.

Lähes kaikki muutkin questit on vaan tylsää edestakas ravaamista, taistelu on aivan naurettavan helppoa läpsyttelyä ja niin suurta vihollisjoukkoa ei olekaan, etteikö sitä voisi yksistään hakata turpaan puoliunissaan (se siitä "realismista", tosin susipaskan autotargetin takia useamman vihun kanssa taistelu on silti aivan saatanan ärsyttävää). Turboepärealistinen vihujen skaalautuminenkin tarkoittaa lähinnä sitä, että rahaa tulee käytännössä loputtomasti, kun joka toisella metsissä maajusseilta lanttuja varastelevalla rosmolla on päällään tuhansien grocheneiden edestä panssaria (herääkin kysymys, miksi he ilmiselvästi upporikkaina vaivautuvat edes ryöstelemään maajusseja). Pelin kartta on loppujen lopuksi aika pieni, mutta silti käytännössä tyhjä ja lopuistakin paikoista suurin osa on pelkkää copypastea. Edelleen peli myös rakastaa pelaajan ajan haaskaamista turhan paljon. Miksi vitussa "pika"-matkustus, nukkuminen ja about kaikki muukin kestää niin helvetin kauan, että usein ehtii lukemaan kokonaisen uutisen Hesarista näiden aikana?

Peli ei myöskään oikein toimi, ellet larppaa jotain turbo-hyvis-henkkaa. Ensinnäkin pelin talous hajoaa aivan välittömästi, koska ryöstely on niin helppoa ja kauppiailla niin paljon arvokasta roinaa, että jo muutaman pelitunnin jälkeen rahaa on niin paljon, että se menettää täysin merkityksensä. Toisaalta taas henkirikokset ei oikein kannata, koska Böömiä vaivaa todella paha zombiekirous. Nimittäin lähes kaikki pelin NPC:t heräävät aina henkiin reilu viikko "kuolemastaan". Hahmot eivät pelkästään respaa, vaan palaavat henkiin tasan siinä tilassa kuin kuolleesaan olivat. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mulla esim. Rattay täynnä alusvaatteisillaan heiluvia kauppojen vartijoita, jotka hyökkäävät välittömästi apinan raivolla kimppuuni koska ilmeisesti muistavat, että ryöstömurhasin heidät sänkyihinsä. Nykyään minun pitääkin ensin käydä aina uudelleenmurhaamassa vartijat sänkyynsä edellisenä yönä, jos haluan käydä shoppailemassa noissa kaupoissa seuraavana päivänä. Tämän jälkeen saan shoppailla rauhassa taas sen reilun viikon minkä heidän maaginen henkiinheräämisensä kestää. Myös kaupunkien vartijat ovat kovan luokan velhoja ja psioneja, joita yhdistää ilmeisesti jonkinlainen hivemind ja he pystyvät lisäksi esim. teleporttaamaan pitkiä matkoja ja näkemään seinien läpi.

Questit eivät myöskään aina kovin hyvin toimi erilaisten pelityylien kanssa ja nämä respaavat NPC:t vaivaavat usein niitäkin. Esim. Nest of Vipers questissa Henkan piti käydä tiedustelemassa rosmoleiriä, mutta minun väkivaltainen alkoholisti-Henkkani (alkoholismi syntyi Schnapsien käytöstä) ei oikein jaksanut umpirikkinäisten stealthmekaniikkojen takia hiippailla, vaan marssi leiriin keskellä päivää ja mätki nuijalla kallot sisään joka rosmolta ja kebabilta. Maagisesti kuitenkin seuraavana päivänä leiri oli taas täynnä samoja vihuja kun questin seuraava vaihe käynnistyi (hihittelin myös sitä kuinka "kovis" pääjehu kys. tehtävässä tippui yhdestä nuijankolautuksesta). Saman suuntaista on käynyt vähän muulloinkin, jolloin peli olettaa että Henkka on liian heikko ja pakenee/välttää taistelua, sen sijaan että mäiskii kaikki hengiltä. Parikin kertaa on main questin aiemmassa vaiheessa teilattuja nimettyjä NPC:eitä kävellyt myöhemmin vastaan.

Sivuhuomiona, jousiampuminen on konsolilla kyllä aivan totaalivisvaista ripulipaskaa, vaikka henkan skilli olisi mikä. Crosshairin puute on täysin idioottimainen ratkaisu, jolla ei ole "realismin" kanssa mitään tekemistä, koska oikeassa elämässä sulla on esim. vittu syvyysnäkö ja muutenkin paljon enemmän fyysistä palautetta käsiteltävästä jousesta. Henkan myöhäisvaiheen Parkinsonin tauti ei myöskään varsinaisesti auta asiaa. Tämä yhdistettynä pädin jo valmiiksi paskaan ohjaustuntumaan on saaneet mut lopettamaan jousien käytön kokonaan, varsinkin kun paljon nopeammin vihut saa hengiltä kun menee vaan iholle ja vetää turpaan. Testasin huvikseen PC:llä ja sillä jouset on huomattavasti siedettävämpiä hiiren tarjoaman ylivertaisen tarkkuuden ansiosta ja näytöllä on paljon helpompi arvioida silmämääräisesti mihin nuoli lentää kuin isolta telkkarin kuvalta. Siltikin, aivan saatanan typerää paskaa.

Kaiken kaikkiaan peliä voisi kuvata englanninkielen idioomilla "close, but no cigar". Peli on täynnä ideoita ja mekaniikkoja, jotka varmasti paperilla kuulostivat vielä ihan hienoilta, mutta jotka käytännössä ovat lähinnä vaivalloisia ja ärsyttäviä, tai eivät vaan oikein toimi. Varmasti osittain kyse on myös rahan ja ajan loppumisesta kesken, mutta toisaalta osa suunniteluratkaisuista on vain yksinkertaisen huonoja (ne vitun snapsit...) ja devit ovat päättäneet niiden olevan se kukkula jolle kuollaan, sanoi kuka mitä tahansa. Harmi sinänsä, koska tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin ja kuten sanoin jossain aikaisemmassa postauksessa, niin tämä on kyllä pitkästä aikaa monelta osin lähimpänä vanhan koulukunnan avoimen maailman ropeja, kuten Morrowind. Eihän tämä peli nyt silkkaa paskaa ole, enhän minä muuten tähän olisi jo kymmeniä tunteja elämästäni käyttänyt. Harmittaa ja ärsyttää vaan, että aina kun pelistä alkaa vähän nauttia, se heittää pelaajan kasvoille jotain typerää paskaa ja taas alkaa lähinnä vituttaa ja harmittaa kaikki tämä haaskattu potentiaali. Lisäksi kun PC:n modivalikoimaa katselen, niin näyttäisi siltä, että enimmät devien paskoista suunniteluratkaisuista ja pelin muista typeryyksistä saa modattua vittuun, joten edelleen kyllä suosittelen ihan kaikki pelaamaan tämän PC:llä jos se vaan mitenkään on mahdollista.

Ehkä tämän nyt väkisellä hakkaa loppuun juonen takia, mutta kyllä tämä vähän pakkopullaa alkaa olemaan. Tulee kyllä monella tapaa RDR2 mieleen, sekä typerien suunniteluratkaisujen, haaskatun potentiaalin ja loppupuolen pakkopullamaisuuden osalta.
Näitä analyysejä on kyllä hauska lukea :rofl2:
Tuosta sun pelaamisesta tulee mieleen eräs toinenkin englantilainen idiomi: "You are doing it wrong" :asif:
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 010
Kiitos teksteistäsi, kun huomioi kuinka paljon negaa pelistä löysit, niin hatunnosto että pelasit kuitenkin loppuun asti. Itse en ole niin masokisti, että pelaisin tuolloin pelit loppuun, vaan jätin esim. RDR2 suosiolla 15h jälkeen kesken, ja seuraava peli alle :tup: Mutta se että noin pitkään pelasit, niin kertoo varmasti siitä, että tässä pelissä on myös sinun mielestäsi paljon hyvääkin, kuten teksteissä niitä erittelitkin. Saa nähdä jatkuuko KCD 2 tästä vai tuleeko kokonaan erilainen peli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
391
(hihittelin myös sitä kuinka "kovis" pääjehu kys. tehtävässä tippui yhdestä nuijankolautuksesta)
Mulle tämä oli pelastus, kun menin tohon taisteluun vielä kohtuu kynäniska-Henkkana ja vaikutti, ettei mitään mahdollisuutta ole pärjätä. Sattui olemaan tuo Nutcracker-perk valittuna, kuten ilmeisesti sinullakin, ja yks hätäpäissään silmät kiinni sohaistu isku nuijalla puotti lihapään heh.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 111
Kiitos teksteistäsi, kun huomioi kuinka paljon negaa pelistä löysit, niin hatunnosto että pelasit kuitenkin loppuun asti. Itse en ole niin masokisti, että pelaisin tuolloin pelit loppuun, vaan jätin esim. RDR2 suosiolla 15h jälkeen kesken, ja seuraava peli alle :tup: Mutta se että noin pitkään pelasit, niin kertoo varmasti siitä, että tässä pelissä on myös sinun mielestäsi paljon hyvääkin, kuten teksteissä niitä erittelitkin. Saa nähdä jatkuuko KCD 2 tästä vai tuleeko kokonaan erilainen peli.
Kyllähän pelissä oli hyviäkin puolia ja kuten jossain aiemmassa viestissä mainitsinkin, niin varsinkin alkupäässä tuli jotenkin hyvin vahvoja Morrowind-viboja, vaikkei pelin settinkin tietenkään juuri kauempana oliskaan voinut olla. Jos peli olisi ollut vain läpeensä paska, niin en tietenkään olisi jaksanut pelata alkua pidemmälle. Sehän se nimenomaan yleensä eniten harmittaakin, kun suurta potentiaalia heitetään tarpeettomasti hukkaan. KCD:n lähtökohtana oli ilmeisesti tehdä historiallisesti tarkka ja realistinen avoimen maailman roolipeli ja mielestäni se epäonnistuu vähän joka osa-alueella enemmän tai vähemmän. Realismi on lähinnä näennäistä näprpäilyä, varsinkin sen rinnalla että Henkka on hyvin nopeasti satoja kiloja mukanaan kantava kaikkia turpaan vetävä superterminaattori ja joka toinen vastaantuleva rosmo kävelee ympäriinsä varusteissa, jotka ovat kirjaimellisesti arvokkaampia kuin koko läheisen kylän yhteenlaskettu kokonaisomaisuus. Avoin maailma rajautuu tiukasti vain juonitehtävien ulkopuolelle ja roolipelaamista on loppujen lopuksi lähinnä muutamat dialogivalinnat juonitehtävien ulkopuolella.

Peli olisi toiminut minun mielestäni paljon paremmin vähän vapaamuotoisempana ja tarinallisesti pienimuotoisempana, ilman noita turhia aateliston draamoja. Henkan olisi pitänyt pysyä alusta loppuun nobodynä ja maailman paljon brutaalimpana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
706
Joo, sehän se kiinnostavaa olisikin ollut, jos koko pelin ajan Henkka olisi lakaissut paskaa kaduilta, elänyt luostarielämää, viljelly kauraa tai craftannut metalliesineitä. Maailma oli vielä tuossa vaiheessa edelleen melko jämähtänyt, ei ollut sosiaalista liikkuvuutta yms. Kauppiaat alkoi kyllä kerätä varallisuutta ja liikkua ylöspäin yhteiskuntajärjestyksessä ja feodaalilaitos oli tulossa tiensä päähän mutta ei vielä. Lisäksi kun aikaa ei ole 10 vuotta pelata reaaliajassa, niin pakkohan se hahmon kehitys on olla melko nopeeta. Peli on peli, täydellistä realismia ei kukaan halua.

Noista rosmojen varustuksista, niin onhan siellä puuklapeilla taisteleviakin muistaakseni pari kappaletta alussa. Mitä haastetta niistä sitten olisi, kun H on saanut vähän komboja kehiteltyä ja muutenkin melko tankki? Toisaalta eihän ne rosmot varmaan ole ostaneet omia varusteitaan, pöllineet murhatuilta sotilailta, aatelisilta yms. ihan niin kuin päähahmokin. Onhan se talouspuoli näissä vinksallaan, mutta kuten sanottu, liika realismi tekisi pelistä melko tylsähkön ja toivottoman. Eikä tämä mikään kauppiassimulaatio olekaan.

Pelaan Juuri Cyberpunkkia taas vaihteesta ja vähän kiroillut sitä, miten näennäisesti valtava maailma, vertikaalisestikin on täynnä rakennuksia, kauppoja, kojuja, ihmisiä ynnä muuta, mutta se oikein iskee naamaan miten kaikki on pelkkää kulissia. Hyvin rajoitetusti rakennuksiin pääsee sisään, mitään et voi ostaa muualta kuin parista tietystä pisteestä. Ihmisten kanssa ei voi puhua oikein, et voi esim. random-misua iskeä kadulta...mitään ylimääräistä puuhaa ei oikein ole, esim. uhkapelejä tai muuta. Kovin karu vaikutelma vaikka muuten onkin hyvin kiiltokuvamainen ympäristö.

Tässä suhteessa Kingdomin hyvin rajattu alue ja pääosin pienimuotoiset asutukset toimii paremmin, vaikka onhan tässäkin muutamia paikkoja, mihin ei pääse ynnä muuta. Oishan se sepän poikana ollut kiva päästä takomaan jotain itsekin... Avoimen maailman peleissä on kyllä vielä pitkä matka täydellisyyteen, näillä kahdella esimerkillä ja kaikilla muillakin. Tuleeko joskus sellainen, tuskin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 111
Joo, sehän se kiinnostavaa olisikin ollut, jos koko pelin ajan Henkka olisi lakaissut paskaa kaduilta, elänyt luostarielämää, viljelly kauraa tai craftannut metalliesineitä.[...]. Peli on peli, täydellistä realismia ei kukaan halua.
Niinno, aika moni tässäkin ketjussa on noita peliin "realismin" nimissä ympättyjä, mutta pelillisesti täysin turhia ja totaalisen mielenkiinnottomia mekaniikkoja puolustellut. Nyt tilanne on vähintäänkin skitsofreeninen, kun toisaalta Henkka on tosi nopeasti kymmenittäin rosvoja kerrallaan nippuun laittava, satoja kiloja kamaa roudaava superterminaattori, mutta sitten toisaalta pelaajan pitää haaskata aikaa johonkin helvetin kylpemiseen, vaatteiden parsimiseen, sun muuhun näpräämiseen. Miksi tässä pelissä ylipäätään on joku helvetin nälkämekaniikka, kun käytännön tasolla se ei oikein vaikuta yhtään mihinkään ja sen saa Ascetic traitilla käytännössä skipattua kokonaan? Kuolleista heräävät NPC:t on myös vähintäänkin mielenkiintoinen "realismi"-ratkaisu.

Noista rosmojen varustuksista, niin onhan siellä puuklapeilla taisteleviakin muistaakseni pari kappaletta alussa. Mitä haastetta niistä sitten olisi, kun H on saanut vähän komboja kehiteltyä ja muutenkin melko tankki? Toisaalta eihän ne rosmot varmaan ole ostaneet omia varusteitaan, pöllineet murhatuilta sotilailta, aatelisilta yms. ihan niin kuin päähahmokin. Onhan se talouspuoli näissä vinksallaan, mutta kuten sanottu, liika realismi tekisi pelistä melko tylsähkön ja toivottoman. Eikä tämä mikään kauppiassimulaatio olekaan.
Niinno kun pointtina on just se, että joku tuommoinen täysi levypanssarivarustus oli vielä 1400-luvun alussa aika tyyristä ja harvinaista. Pelissä taas suunnilleen joka hepulla ja heputtarella on neljä kerrosta levypanssaria yövaatteissaankin. Homma olisi toiminut paljon paremmin, jos suurimmaksi osaksi oltaisiin menty realistisemmalla varustuksella, varsinkin mitä johonkin hiton maantierosvoihin tulee. Levypanssarin olisi pitänyt olla paljon harvinaisempaa ja pelaajalle käytännössä ihan endgame shittiä, jonka käyttäminen on vaivalloista. Nythän kaikki esim. nukkuvat täydessä panssarissa, eikä pelajaalle aiheudu mitään ongelmaa hengata täydessä sotisovassa 24/7.

Pelaan Juuri Cyberpunkkia taas vaihteesta ja vähän kiroillut sitä, miten näennäisesti valtava maailma, vertikaalisestikin on täynnä rakennuksia, kauppoja, kojuja, ihmisiä ynnä muuta, mutta se oikein iskee naamaan miten kaikki on pelkkää kulissia. Hyvin rajoitetusti rakennuksiin pääsee sisään, mitään et voi ostaa muualta kuin parista tietystä pisteestä. Ihmisten kanssa ei voi puhua oikein, et voi esim. random-misua iskeä kadulta...mitään ylimääräistä puuhaa ei oikein ole, esim. uhkapelejä tai muuta. Kovin karu vaikutelma vaikka muuten onkin hyvin kiiltokuvamainen ympäristö.
En ole Kyberpunkkia pelannut kun olen odotellut, että saavat sen joskus valmiiksikin, mutta eipä nuo KCD:n copy&paste kylät ja "geneerinen kyläläinen #2823 jolla on samat repliikit on kuin kaikilla muillakin" ole kyllä järin mielenkiintoisia ollut nekään.

Tässä suhteessa Kingdomin hyvin rajattu alue ja pääosin pienimuotoiset asutukset toimii paremmin, vaikka onhan tässäkin muutamia paikkoja, mihin ei pääse ynnä muuta. Oishan se sepän poikana ollut kiva päästä takomaan jotain itsekin... Avoimen maailman peleissä on kyllä vielä pitkä matka täydellisyyteen, näillä kahdella esimerkillä ja kaikilla muillakin. Tuleeko joskus sellainen, tuskin.
Edelleen, pointtina oli lähinnä se, että kun on ilmiselvää, että pelin engine ei esim. isoihin massataisteluihin kertakaikkiaan taivu ja aateliskuviot on muutenkin mukana lähinnä, että saadaan jokseenkin turhaa historiallista ekspositiodumppia, niin mun mielestä peli olisi toiminut paljon paremmin ilman noita aateliskuvioita. Nytkin pelin mielenkiintoismmat questit olivat oikeastaan ihan järjestään noita pienimuotoisemmissa kuvioissa pyöriviä ja monia lähestysmitapoja tukevia sivuquesteja, siinä missä pääquestit ratakiskoineen olivat suurimmaksi osaksi aika hohhoijaa-tason tavaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
706
Kunhan sanoin muutamia ajatuksiaani aiheesta. En halua tästä mitään suurempaa debattia rakentaa. Jos et tykkää, niin se on okei mulle. Eihän se täydellinen peli ole millään muotoa, itse viihdyin kuitenkin.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 010
KCD:n lähtökohtana oli ilmeisesti tehdä historiallisesti tarkka ja realistinen avoimen maailman roolipeli ja mielestäni se epäonnistuu vähän joka osa-alueella enemmän tai vähemmän.
Ei se historiallisessa tarkkuudessa epäonnistunut kovin pahasti, kun Tsekissä tuota peliä käytetään kouluissa oppimateriaalina historiantunneilla. Linnat, kylät yms. on historiallisesti todella tarkasti tehty, tämän on useampi kyseisen ajan asiantuntija vahvistanut. Kyllä tuo historiallisesti on pelimaailmassa about tarkinta mitä löytyy.

Realistisuudessa ollaan kaukana täydellisyydestä, ja paljon paremmin olisi voitu tehdä, tästä olen samaa mieltä. Mutta tässä kun vertaa muita pelejä, niin minusta keskiaikaisessa realistisuudessakin onnistuttiin todella hyvin. Toivottavasti parantavat vielä KCD2 tai mitä ikinä tuo studio onkaan tekemässä!

Peli olisi toiminut minun mielestäni paljon paremmin vähän vapaamuotoisempana ja tarinallisesti pienimuotoisempana, ilman noita turhia aateliston draamoja. Henkan olisi pitänyt pysyä alusta loppuun nobodynä ja maailman paljon brutaalimpana.
Jees. Henry kieltämättä kasvoi aika vauhdilla tarinan mukana. Mutta itse taas tykkään että henkilöllä on joku kasvutarina, eikä päähenkilö pysy vain yhdessä muotissa koko pitkää tarinaa. Vielä olisi voitu tehdä Henrystä joku linnanherra tms. No delsussa tosin tuli lopulta yksi titteli. En spoilaa enempää.

Nyt tilanne on vähintäänkin skitsofreeninen, kun toisaalta Henkka on tosi nopeasti kymmenittäin rosvoja kerrallaan nippuun laittava, satoja kiloja kamaa roudaava superterminaattori, mutta sitten toisaalta pelaajan pitää haaskata aikaa johonkin helvetin kylpemiseen, vaatteiden parsimiseen, sun muuhun näpräämiseen.
Tuolla Hardcore modella (ei modi vaan mode joka on myös konsoleilla ilmainen) taistelusta sai aika vaikeaa, kun laittoi vielä Henrylle haittaperkin ''oppii hitaammin'' yms. päälle. Mutta jos ekaa kertaa pelasit, niin ihan oikea ratkaisu olla pelaamatta hardcorella, koska ekalla kerralla vaikea tietää valmiiksi mappia yms. ja tuo hardcore mode tekee kaikesta kalliimpaa, taistelusta hankalampaa, eikä Henry näy mapissa jolloin pitää oikeasti lukea ja tuntea mappia.
 
Viimeksi muokattu:

DädiFinn

Слава Україно!
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 121
Alotin tän uudestaan Xbox Series X:llä kun en enää omista PC:tä. Hyvin tuntuu pyörivän ja taistelukin 1v1 onnistuu. Pientä viivettä on välillä napinpainalluksen ja sen rekisteröitymisen/animaation välillä esim. tavaroita poimiessa pöydältä. Mistähän johtuu?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 111
Alotin tän uudestaan Xbox Series X:llä kun en enää omista PC:tä. Hyvin tuntuu pyörivän ja taistelukin 1v1 onnistuu. Pientä viivettä on välillä napinpainalluksen ja sen rekisteröitymisen/animaation välillä esim. tavaroita poimiessa pöydältä. Mistähän johtuu?
Mulla oli PS5:llä sama juttu. Luulin pädin olevan menossa paskaksi, kun vaikkapa just esineiden poimiminen tai muut napin painallukset ei tuntuneet rekisteröityvän, mutta muissa peleissä pädi toimikin normaalisti.
 

DädiFinn

Слава Україно!
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 121
Baptism of Firen lopputaistelu. Ei mitään jakoa näillä leveleillä ja kyvyillä ja varusteilla. Latasin aiemman tallennuksen ja levuttelen rauhassa sivutehtäviä tehden. Kokeilen miltä nuijiminen tuntuu, miekalla tähän asti. :comp:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 236
Baptism of Firen lopputaistelu. Ei mitään jakoa näillä leveleillä ja kyvyillä ja varusteilla. Latasin aiemman tallennuksen ja levuttelen rauhassa sivutehtäviä tehden. Kokeilen miltä nuijiminen tuntuu, miekalla tähän asti. :comp:
Tein tän ite siinä vaiheessa että olin yksin kykenevä tappaan kaiken sieltä ja se loppuvihu kaatu muistaakseni parilla iskulla. Sotavasara on aika hyvä ase, voi tökkiä terävällä nenään ja muuten nuijia.
 

DädiFinn

Слава Україно!
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 121
Tein tän ite siinä vaiheessa että olin yksin kykenevä tappaan kaiken sieltä ja se loppuvihu kaatu muistaakseni parilla iskulla. Sotavasara on aika hyvä ase, voi tökkiä terävällä nenään ja muuten nuijia.
Muutaman tunnin levuttelin ja tein sivutehtäviä ja päivitin kamoja. Vastus kaatui muutamalla Morgensternin iskulla vaikken edes käyttänyt komboja. Aikamoinen antikliimaksi :beye:
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 190
Tuli aloitettua nyt uudestaan ja ompa mennyt kaikki jo unholaan, onneksi!
Pääjuonen runko jotenkin muistissa, mutta paljoakaan ei muista enää. Tämän lisäksi uusia juttuja ja delsuja pelaamatta. Voi pojat kun on taas hauskaa!
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
715
Tällaisia menestyksiä aina toivoo indypajoille, varsinkin 3D-sandboxropeissa. Saas nähdä miten käy jatko-osan kanssa, Koch Mediahan vissiin osti Warhorsen KCD:n jälkeen. Ja näistä harvoin seuraa mitään hyvää, kun osakkeenomistajilla on pakolliset intressit ja voittoja yritetään maksimoida.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
424
Tämän jatko-osa on kyllä odotus listalle aika kärjessä. Ei ole ilmeisesti kenelläkään varmaa tietoa että ovatko jatko-osan kimpussa. Oletushan on että sitä on väsästty jo vajaa 3 vuotta, kyllähän tämä ottaa aikansa ja ehkä siellä mietitään että vasta sitten julistus kun on oikeaa ja hyvää pelikuvaa tarjolla siihen kaveriksi.
 

-SD-

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 267
Ei ole ilmeisesti kenelläkään varmaa tietoa että ovatko jatko-osan kimpussa.
Kyllä sieltä jatko-osa on tulossa. Kaikki merkit viittaavat siihen: muun muassa Warhorsen yhteisövetäjä mainitsi asiasta vuosia sitten sanoen, että Kingdom Come 2 jatkuu suoraan siitä mihin KCD loppui (kyseinen viesti poistettiin aika pikaisesti pelin viralliselta keskustelupalstalta), Warhorsen työpaikkailmoitukset puhuvat keskiaikaan sijoittuvasta pelistä joka käyttää CryEngineä ja sitten vielä lisätään soppaan erään ääninäyttelijöitä palkkaavan yhtiön moka sivustollaan, jossa mainittiin osa jolle eräs näyttelijä lausui vuorosanat ja, että pelinä on KC2 (sekin tieto on jo poistettu).

bma_kc2.jpg



Viimeisin viittaus on Warhorse Studiosin omistaja Embracer Groupilta, jossa annetaan ymmärtää, että KC2 julkaistaisiin ensi vuonna. Ties minkälaisten sopimussolmujen takia eivät voi puhua vielä suoraan asioista...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 680
Aivan hölmöjähän ne olisivat jos peli ei saisi jatkoa.. Ja ois kiva jos jatkuisi siitä mihin edellinen päättyi.

Hemmetti, oisko ollut penskana Super Mario Bros2 mihin oisin odottanut viimeksi näin paljon jatkoa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 293
Tämä näyttäis olevan kovassa tarjouksessa Steamissä ja Epic Storessa. Kannattaa kai ostaa Royal versio jossa on DLC:t, mutta onko väliä mistä sen ostaa? Onko esim. Steam workshopissa jotain tärkeää?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 363
Tämä näyttäis olevan kovassa tarjouksessa Steamissä ja Epic Storessa. Kannattaa kai ostaa Royal versio jossa on DLC:t, mutta onko väliä mistä sen ostaa? Onko esim. Steam workshopissa jotain tärkeää?
Kannattaa varmaan ostaa sieltä mitä kauppapaikkaa käytät yleensä? Itse suosin Steamia, mielestäni se on helppokäyttöisempi, toimivampi ja parempi kuin Epic Store.

Netistä ostetut avaimet varmaan ovat pääosin Steamiin.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 612
Tämä näyttäis olevan kovassa tarjouksessa Steamissä ja Epic Storessa. Kannattaa kai ostaa Royal versio jossa on DLC:t, mutta onko väliä mistä sen ostaa? Onko esim. Steam workshopissa jotain tärkeää?
Komppaan yllä olevaa viestiä, mutta en usko että Steam Workshopista löytyisi mitään sellaista mitä ei Nexusmodsista löytyisi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 618
Itse ostaisin joko GoG:sta tai Steamista. Riippuen mitä arvostaa, eli GoG jos haluaa joskus pelata jopa kuukausia vaikka kesämökillä ilman mitään nettiä pelejä tai asentaa niitä pelejä valmiiksi ladatuista paketeista kiintolevyltään. (Näyttää olevan 11€ hinta, ei kait kovin paha?)

Steam jos kone on aina netissä kiinni ja netti toimii hyvin + modit ja vastaavat haluaa asentuvan taustalla "automaattisesti" ilman että itse tarvitsee tehdä muuta kuin painaa hiiren nappia kerran.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 905
Viestejä
3 504 476
Jäsenet
62 415
Uusin jäsen
Simpp@

Hinta.fi

Ylös Bottom