Kilpailu: Rakenna tietokone Sampsan kanssa suorassa ROG Live -lähetyksessä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kaupallinen yhteistyö Asuksen kanssa

Joulukuun alussa suomalainen io-tech ja ruotsalainen SweClockers ottavat mittaa toisistaan tietokoneen rakentamisen jalossa taiteessa. Yksi io-techin ja TechBBS-foorumin käyttäjistä saa tehtäväkseen näyttää yhdessä Sampsan kanssa, miten käy, kun suomalaiset ATK-harrastajat matkustavat Ruotsiin ja kasaavat ja ylikellottavat suorituskykyisen tietokoneen.



Tehtävään valittu io-techin kilpailija puolustaa Suomen, io-techin ja TechBBS-foorumin mainetta ja saa palkinnoksi todellisen tehotietokoneen, joka on varustettu Intel Core i9-12900K -prosessorilla, Asus ROG Maximus Z690 Hero -emolevyllä ja Asus ROG Strix LC GeForce RTX 3080 Ti -näytönohjaimella:
  • Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
  • ROG Maximus Z690 Hero
  • Intel Core i9-12900K
  • Kingston 32GB DDR5 RGB
  • Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB
  • ROG Strix LC 360 RGB
  • ROG Strix LC GeForce RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X
  • ROG Thor II 1000W Platinum

Jos io-techin kilpailija onnistuu myös päihittämään Ruotsin joukkueen, on luvassa lisää herkkuja runsaassa voittopaketissa:
  • ROG Swift PG32UQ
  • ROG Claymore II
  • ROG Gladius III Wireless
  • ROG Sheath BLK Edition
  • ROG Delta S

Onko sinulla ATK-ajokortin tasoiset kyvyt haastamaan Ruotsi ja Sweclockersin edustajat? Esittele itsesi videolla ja kerro, miksi juuri sinun pitäisi osallistua ja kilpailla ROG Livessä. Luovuus ja huumori palkitaan. Tapahtuma lähetetään suorana live-striiminä Youtubessa 4. joulukuuta Tukholman studiolta katsojille ympäri maailmaa, minkä takia osallistujan tulee olla täysi-ikäisiä (yli 18 vuotta), osata myös englantia ja kyetä matkustamaan lentämällä Ruotsiin 3.-5. joulukuuta (lennot, majoitus ja ruokailut maksettu).

Hakemuksia otetaan vastaan 22. marraskuuta asti. Lähetettyjä hakemuksia ei julkaista, vaan tuomaristo (io-tech ja ASUS) käyttää niitä vain kilpailijoiden valitsemiseen.

Lähetä hakemuksesi sähköpostilla osoitteeseen roglive [a] io-tech.fi ja liitä mukaan linkki vapaamuotoiseen hakemusvideoosi esimerkiksi Youtubessa tai mihin tahansa pilvipalveluun. Huom! Hakemus on tehtävä ja puhuttava englanniksi. Liitä mukaan myös nimesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

Kysymyksiä tapahtumaan ja hakemukseen liittyen voi kysyä uutisen kommenteissa.

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:

Mawe

Thread Killer
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
733
Hienoa, toivottavasti saadaan hyvä lähtijä ja Ruotsi taittumaan kaksin kerroin! :smuscle:
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
4
Onko kisassa ikärajaa? Tai korvataanko alaikäisen vanhemmat esim. matkustuskulut myös?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
950
Onko kisassa ikärajaa? Tai korvataanko alaikäisen vanhemmat esim. matkustuskulut myös?
Taitaa ajokortti rajata ulos, eli tuon pohjalta 17-vuotiaasta alkaen voivat olla mukana.

Kilpailun idea on hyvä, ja kiva nähdä kumpi vie voiton tämän lajin Suomi-Ruotsi-maaottelussa. SweClockers taitaa vastata Suomen Muroa/Io-techiä?

EDIT: Huolimattomasti luin, eli onkin ATK-ajokortti eli ei pitäisi olla estettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Mä taidan osallistua tähän,mutta piti kysyä saako ottaa jonkun henkilön mukaan?Kivat palkinnot ainakin on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 805
Taitaa ajokortti rajata ulos, eli tuon pohjalta 17-vuotiaasta alkaen voivat olla mukana.
ATK-ajokortti on vuosituhannen vaihteessa Suomessa lähinnä varttuneemmalle konttorityöväelle opetettava kokonaisuus, jossa päästiin harjoittelemaan Wordia, Exceliä ja tietokoneen perustaitoja. Se on tässä varmaan ihan kevennyksenä, kun ne oli tosiaan perustaitoja, jotka on itsestäänselviä nykykäyttäjille. Eli en usko, että mitään ajokortteja tai ATK-ajokortteja oikeasti tarvitaan.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
ATK-ajokortti on vuosituhannen vaihteessa Suomessa lähinnä varttuneemmalle konttorityöväelle opetettava kokonaisuus, jossa päästiin harjoittelemaan Wordia, Exceliä ja tietokoneen perustaitoja. Se on tässä varmaan ihan kevennyksenä, kun ne oli tosiaan perustaitoja, jotka on itsestäänselviä nykykäyttäjille. Eli en usko, että mitää ajokortteja tai ATK-ajokortteja oikeasti tarvitaan.
Kyllä mä osaan HTML:llä ja notepadilla kirjoittaa webbisivuja, tanssiva vauva -gifin kera.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 527
Pakko sanoa, että näiden viimeaikaisten koneenkasausten pohjalta saattaa olla, että Ruotsi voittaa, ellei Sampsa ota oikeasti hommaa haltuun ja keskity kasaukseen hieman videolla kasauksia tehokkaammin. ;) Vai onko se niin, että mukaan otettava henkilö kasaa ja Sampsa konsultoi? :rofl:
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
511
Loppupeleissä videolta katsotaan vaan pärstäkerroin ja se striimajatyttönen, jolle Sampsa kokosi koneen, voittaa tämän matkan. :)
Päin vatsoin. Odotan että suomi valitsee edustajakseen perinteisesti "Pasasen" eli kaverin kenellä on paras neckbeard and isoin kessi. :rofl:
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tästä voisi tulla hauska pätkä. Hieno idea kyllä!

Jahka saan oman koneeni POS-kuntoon, kyhään kunnon ATK-taito -esittelyvideon! Onko 360p riittävä reso? Hau mach inglish? AIO say bang, up in the *** of Sampsa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 880
Loppupeleissä videolta katsotaan vaan pärstäkerroin ja se striimajatyttönen, jolle Sampsa kokosi koneen, voittaa tämän matkan. :)
Ei taida suomesta löytyä kovin montaa jos yhtään jolta onnistuisi ylikellotus tarvittavalla tasolla,en ainakaan muista yhtään naista viimeisen kymmenen vuoden ajalta joka kykenisi tuohon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 805
Ei taida suomesta löytyä kovin montaa jos yhtään jolta onnistuisi ylikellotus tarvittavalla tasolla,en ainakaan muista yhtään naista viimeisen kymmenen vuoden ajalta joka kykenisi tuohon.
Eiköhän Sampsa hoida sen kellottelun ja toinen on luovana ja humoristisena apupoikana (tai -tyttönä). Tietenkin minä vaan spekuloin, mutta kilpailijahan valitaan videon perusteella. Niin kovasti kärjistäen, joku monotonisesti puhuva, hieman autistinen kellottelija voi jäädä rannalle, kun energinen ja innokas, mutta asioista vähemmän tietävä nainen tekee vaikutuksen videollaan.

Itsehän olen sitä mieltä, että esim. Linux Tech Tips:in Linus Sebastian ei tiedä niin paljon tietotekniikasta kuin esim. minä, mutta on 100x parempi esiintyjä, puhuja ja motivaattori. Lisäksi on onnistunut hankkimaan ympärilleen ihmisiä, jotka tietävät tietotekniikasta, niin ei välttämättä tarvitse kaikkea itse tietääkään.

Tämä ihan täysin ulkopuolisena ja en taida lähettää videota. Siitä vaan, että pyytävät videota, päättelin, että haluavat fiksun ja filmaattisen kaverin - eiköhän Sampsalla riitä sitä asiantuntemuspuolta - ja Sampsa ehkä (en tiedä) haluaa sponssata jollekin foorumilaiselle matkan mielenkiintoiseen tapahtumaan, koska haluaa laittaa hyvän kiertämään. Onnea minun puolestani kilpailuduolle.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
511
Itsehän olen sitä mieltä, että esim. Linux Tech Tips:in Linus Sebastian ei tiedä niin paljon tietotekniikasta kuin esim. minä
Voisin väittää että Linus on nykyisellään kyllä kasvattanut tietotaitoaan todennäköisesti erittäin laajalle. Jos nyt ottaa huomioon minkälaisen erityisraudan kanssa kaveri päässyt leikkimään palvelimista erilaisiin speciaali laitteisiin lähtien. Tekemällä oppii you know. Toki totta varmasti sekin että kaverilla on varmasti myös ihmisiä apunaan jotka tekee ns "pohjatyön" mutta aika laput silmillä täytyy kyllä vetää jos ei itsellekään mitään päähän tartu.

Lisäksi käsitteessä "tietotekniikka" voi helposti ajautua eräänlaiseksi fakki-idiootiksi joka ymmärtää vaikka tietyn alustan softakoodaamisesta kaiken tajuamatta välttämättä raudasta juuri mitään jne.

Veikkaisin esim että itse "Mr.Sysopinkin" *nix osaaminen voi rajoittua korkeintaan yliopistotason kursseihin to prove my point. (Puhdas arvaus tämä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 805
Voisin väittää että Linus on nykyisellään kyllä kasvattanut tietotaitoaan todennäköisesti erittäin laajalle. Jos nyt ottaa huomioon minkälaisen erityisraudan kanssa kaveri päässyt leikkimään palvelimista erilaisiin speciaali laitteisiin lähtien. Tekemällä oppii you know. Toki totta varmasti sekin että kaverilla on varmasti myös ihmisiä apunaan jotka tekee ns "pohjatyön" mutta aika laput silmillä täytyy kyllä vetää jos ei itsellekään mitään päähän tartu.

Lisäksi käsitteessä "tietotekniikka" voi helposti ajautua eräänlaiseksi fakki-idiootiksi joka ymmärtää vaikka tietyn alustan softakoodaamisesta kaiken tajuamatta välttämättä raudasta juuri mitään jne.

Veikkaisin esim että itse "Mr.Sysopinkin" *nix osaaminen voi rajoittua korkeintaan yliopistotason kursseihin to prove my point. (Puhdas arvaus tämä)
Tarkoitus ei ollut sanoa: "minä olen paras", vaan "Linus on enemmän myyntimies kuin tosiharrastaja". Vieläkin olen sitä mieltä, että tiimi ja Anthony ne tekniset asiat siellä hoitaa taustalla ja Linus vaan tekee pieniä viihteellisiä videoita.
Ja alleviivattuna pointtina tässäkin, kun on joku kaveri siellä taustalla (kommentissani Sampsa), niin ei tarvitse itse osata niin paljon.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Koko elämäni (Pentium 166 MMX alkaen) serrejä ylikellotellut tavalla ja toisella, sekä luonut jonnin verran erikoisempiakin buildeja muille, sekä tietysti itselleni. Lontookin taittuu melko hyvin. Valitettavasti krooninen ramppikuume vaivaa vaikka suuta kuulemma hyvin soitankin, mutta kyseinen ongelma vesittää ajatuksenkin hakemuksen lähettämisen suhteen. Ei varsinaisesti harmita, mutta olisi varmasti ollut hieno kokemus jos olisi tullut valituksi!

Toivottavasti on hyviä hakijoita ja löytyy upea SER-henkilö Ruotsiin kuskattavaksi!
 
Viimeksi muokattu:

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
ATK-ajokortti on vuosituhannen vaihteessa Suomessa lähinnä varttuneemmalle konttorityöväelle opetettava kokonaisuus, jossa päästiin harjoittelemaan Wordia, Exceliä ja tietokoneen perustaitoja. Se on tässä varmaan ihan kevennyksenä, kun ne oli tosiaan perustaitoja, jotka on itsestäänselviä nykykäyttäjille. Eli en usko, että mitään ajokortteja tai ATK-ajokortteja oikeasti tarvitaan.
Tohon on pakko tarttua kyllä. Itseasiassa hommahan on nykyään aikalailla niin, että kaikki muu paitsi se oikeasti tuottava ja osaava työskentely noita ohjelmia käyttäen onnistuu kyllä. Nykyporukalla ei ole oikeasti perustaitoja.

Eli nykykäyttäjille nimenomaan tuottaa vaikeuksia nuo ohjelmat. Rautapuolen hommat on vähän toissijainen homma jos kokonaisuutena katostaan asiaa. Plus muut synttärisetit siihen päälle.

Wordia ei osata käyttää, sähköposti on mysteeri – onko “diginatiivien” teinien hehkutuksella mitään pohjaa?
Ja tämä artikkeli on jo vuodelta 2016.

Itsestäänselvyyskö? Ei todellakaan. Nyt täytyy muistaa, että missä foorumialustalla ollaan. Perustaidot atk:n kanssa on ihan hukassa suurimmalla osalla. En pidä minään meriittinä itse sitä, että joku osaa kasata koneen. Enemmänkin sitä, jos henkilö osaa sujuvasti käyttää hyödykseen monipuolisesti atk:n tarjoamia työkaluja.

Omallakin työpaikalla näkee tämän aika selkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
359
Sampsa varmaan hoitaa sen ylikellotuspuolen mutta jos myös buildin ulkonäköä arvostellaan niin sinne pitäisi saada joku visionääri mukaan. ..ei sillä etteikö myös sateenkaari-RGB-to-the-max veisi tiettyyn pisteeseen asti..
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
359
Tohon on pakko tarttua kyllä. Itseasiassa hommahan on nykyään aikalailla niin, että kaikki muu paitsi se oikeasti tuottava ja osaava työskentely noita ohjelmia käyttäen onnistuu kyllä. Nykyporukalla ei ole oikeasti perustaitoja.

Eli nykykäyttäjille nimenomaan tuottaa vaikeuksia nuo ohjelmat. Rautapuolen hommat on vähän toissijainen homma jos kokonaisuutena katostaan asiaa. Plus muut synttärisetit siihen päälle.

Wordia ei osata käyttää, sähköposti on mysteeri – onko “diginatiivien” teinien hehkutuksella mitään pohjaa?
Ja tämä artikkeli on jo vuodelta 2016.

Itsestäänselvyyskö? Ei todellakaan. Nyt täytyy muistaa, että missä foorumialustalla ollaan. Perustaidot atk:n kanssa on ihan hukassa suurimmalla osalla. En pidä minään meriittinä itse sitä, että joku osaa kasata koneen. Enemmänkin sitä, jos henkilö osaa sujuvasti käyttää hyödykseen monipuolisesti atk:n tarjoamia työkaluja.

Omallakin työpaikalla näkee tämän aika selkeästi.
Tuohon ATK-ajokorttiaikaanhan suuri osa keski-ikäisistä ihmisistä eivät olleet koskaan istuneet tietokoneen edessä, saati käyttäneet mitään VHS-nauhuria tai pankkiautomaattia monimutkaisempaa. Hiireen tartuttiin kahdella kädellä ja koitettiin ymmärtää että se nuoli näytöllä on jotenkin kytköksissä siihen hiton klomppiin, jossa sisällä pyöri kuula. Tämä jengi oli toiminut sen 40v paperien kanssa, he olivat paperinatiiveja. Diginatiiveilla ei tietenkään ole luonnollista osaamista jostain tietystä työkalusta, kuten wordista tai excelistä, mutta tuo termi viittaakin nimenomaan siihen että heille on alusta asti ollut luonnollista toimia (digitaalisten) koneiden kanssa, oli se sitten kosketusnäytöiltä tai hiirtä heiluttamalla.

Ei se osaaminen varmasti sen kummallisempaa ole kuin kellä tahansa, joka ei ole tietokonetta opetellut käyttämään. Mutta suuri ero on se että diginatiiveille on intuitiivista ja täysin luonnollista painaa virtuaalista nappulaa hiirellä siinä missä analogikansalle koko konsepti on pähkähullu.

Olen silloin teininä/nuorena aikuisena vetänyt yhden tällaisseen @-ajokortti -kurssin osan silloin 2000-luvun alussa ja siellä todella lähdettiin liikkeelle asioista jotka on "diginatiiville" päivänselviä. Näistä "perustaidoista" ei ollut puhettakaan kuin vasta myöhemmässä osassa kurssiam, kun oltiin hartaasti selvitetty että "nappula" ei välttämättä tarkoita fyysistä nappulaa näppäimistössä vaan kuvaa nappulasta ja tämän tason asioita.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
262
Eihän täällä ole kuin yksi vaihtoehto, @Luumi
Ja mitä ääntämisestä ilkkumiseen tulee niin, keksikää joku uusi juttu. Mitä hemmetin väliä sillä on kun ei englannin kieli ole meidän äidinkieli. Parasta on kun uskaltaa käyttää sitä kieltä ja jättää miettimättä miltä kuulostaa. Pääasia, että muut saavat selvää.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
511
Mitä hemmetin väliä sillä on kun ei englannin kieli ole meidän äidinkieli. Parasta on kun uskaltaa käyttää sitä kieltä ja jättää miettimättä miltä kuulostaa. Pääasia, että muut saavat selvää.
Joo tämä. Mitä seurannut eri online peleissä discordissa niin ruotsalaisten norjalaisten ja tanskalaisten englanti on lähes täydellistä ääntämisen osalta vs perussuomalainen rallienglanti.

Hieman aiheen sivusta mutta en todellakaan koe että ruoskaruotsian tyrkyttämällä todellakaan korjataan suomalaisten mielenkiintoa kielten opiskeluun varsinkaan englantiin sen suullisen tuottamisen osalta.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
272
Eihän täällä ole kuin yksi vaihtoehto, @Luumi
Ja mitä ääntämisestä ilkkumiseen tulee niin, keksikää joku uusi juttu. Mitä hemmetin väliä sillä on kun ei englannin kieli ole meidän äidinkieli. Parasta on kun uskaltaa käyttää sitä kieltä ja jättää miettimättä miltä kuulostaa. Pääasia, että muut saavat selvää.
Mutta tarvitaanko tässä nimenomaan kellottajaa? Eikö tässä ollut kyse koneen kasaamisesta & esiintymisestä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 224
Mutta tarvitaanko tässä nimenomaan kellottajaa? Eikö tässä ollut kyse koneen kasaamisesta & esiintymisestä
Ei mua siihen tarvita, enkä taatusti ole ihan koteloon tehtävien kasausten huippu koska omat jutut liittyy enemmän noihin avoimiin kokoonpanoihin. Olen silti käytettävissä jos muita halukkaita ei löydy. Toiseksi toi olisi aika tiukilla, sillä itellä pakollinen kertausharjoitus tolla viikolla joka päättyy 3.12 klo 14-15 mennessä, eli se olisi sitten iltapäivästä alkaen käytettävissä jos olisi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 224
Eihän täällä ole kuin yksi vaihtoehto, @Luumi
Ja mitä ääntämisestä ilkkumiseen tulee niin, keksikää joku uusi juttu. Mitä hemmetin väliä sillä on kun ei englannin kieli ole meidän äidinkieli. Parasta on kun uskaltaa käyttää sitä kieltä ja jättää miettimättä miltä kuulostaa. Pääasia, että muut saavat selvää.
@Jokot voisi lähteä RTX 3090 SLI:n jälkimainingeista mukaan tähän ;). @DeLeTeD
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Eiköhän Sampsa hoida sen kellottelun ja toinen on luovana ja humoristisena apupoikana (tai -tyttönä). Tietenkin minä vaan spekuloin, mutta kilpailijahan valitaan videon perusteella. Niin kovasti kärjistäen, joku monotonisesti puhuva, hieman autistinen kellottelija voi jäädä rannalle, kun energinen ja innokas, mutta asioista vähemmän tietävä nainen tekee vaikutuksen videollaan.

Itsehän olen sitä mieltä, että esim. Linux Tech Tips:in Linus Sebastian ei tiedä niin paljon tietotekniikasta kuin esim. minä, mutta on 100x parempi esiintyjä, puhuja ja motivaattori. Lisäksi on onnistunut hankkimaan ympärilleen ihmisiä, jotka tietävät tietotekniikasta, niin ei välttämättä tarvitse kaikkea itse tietääkään.

Tämä ihan täysin ulkopuolisena ja en taida lähettää videota. Siitä vaan, että pyytävät videota, päättelin, että haluavat fiksun ja filmaattisen kaverin - eiköhän Sampsalla riitä sitä asiantuntemuspuolta - ja Sampsa ehkä (en tiedä) haluaa sponssata jollekin foorumilaiselle matkan mielenkiintoiseen tapahtumaan, koska haluaa laittaa hyvän kiertämään. Onnea minun puolestani kilpailuduolle.
Tee ihmeessä sinäkin video. Kyllähän siellä merkkaa muukin kuin tuo ulosanti vs osaaminen.

Mutta tässä unohtu sellanen asia mielestäni, että ei se sulje automaattisesti toista tekijää/ominaisuutta pois.
Mitäs jos siellä on tekijämies/nainen, jolta onnistuu samanaikaisesti nuo kaikki? On osaamista eri osa-alueilta laajasti (kasaus, softapuoli, vesijäähyjärjestelmät jne) JA on samalla fiksun oloinen ulosanniltaan ja filmaattinen. Maailma ei ole tasa-arvoinen. Kaikki ei saa kaikkea. Joillakuilla on vaan taito handlata esim nuo kaikki osa-alueet kirkkaasti.

Eli eihän se homma pelkästään niin mene, että on joko tai. Tuskin ihan sitä haettiin mutta vähän tosta tekstistä välittyy jonkinasteinen katkeruus ja vastakkainasettelu mielestäni.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Mikä on Sampsan kisakunto?

Onko tämä teemaltaan enemmän hauskaa yhdessä, vai takataskusta nestevetysuihke -menoa?

Menee listalle "pakko katsoa". Pitää kuitenkin muistaa, tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea.
Kyllä tämä on minun ja io-techin osalta ihan työkeikka.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Kyllä tämä on minun ja io-techin osalta ihan työkeikka.
Ja koska puhutaan ihan faktillisesti kellotuksesta, niin mitä testejä tullaan ajamaan? Vai onko se kisajärjestäjän ylläri?

Ram, cpu ja gpu oc:t+ eri testit ovat aikamoinen miinakenttä. Paljon variaatiota. Oma osaaminen on ikävä kyllä lähinnä gpu-oc -puolelta.

Itse voisin osallistua semmosella The Verge -henkisellä "Screw it in hard and with confidence" -menolla. :)

Tsemppiä kisoihin!
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Itselläni on kasauksesta kokemusta ja ylikellotus on vähäsen vieraampi,mutta perjaatteen tiedän.Onnea kilpailuun,itsekkin laitoin oman.Kilpailusta pääasia että saadaan sinne, joka osaa jotain.
 
Liittynyt
05.07.2021
Viestejä
44
Mihin tossa atk-ajokorttia muka tarvitaan?
Ei sitä konetta ennenkään ole kortilla kasattu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Ja koska puhutaan ihan faktillisesti kellotuksesta, niin mitä testejä tullaan ajamaan? Vai onko se kisajärjestäjän ylläri?

Ram, cpu ja gpu oc:t+ eri testit ovat aikamoinen miinakenttä. Paljon variaatiota. Oma osaaminen on ikävä kyllä lähinnä gpu-oc -puolelta.

Itse voisin osallistua semmosella The Verge -henkisellä "Screw it in hard and with confidence" -menolla. :)

Tsemppiä kisoihin!
Siellä on kolme kategoriaa, miten sujuu tietokoneen kasaus ja ulkonäkö (onko kaikki asennettu oikein, kaapelienhallinta), testit (Cinebench R20, 3DMark Time Spy ja Aida64 memory benchmark ja sitten joku kysely.

Kilpailu ja tietokoneen kasaus on tarkoitus olla rentoa ja hauskaa, eikä henkilön oleteta olevan mestarikasaaja tai ylikellottaja, vaan ennemminkin että oppii minun avustuksella tekemällä ja kokee uutta ja että ROG Live -lähetys saadaan kuvattua onnistuneesti.

Lopullisen päätöksen videohakemusten perusteella kilpailijasta tekee Asus.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Jos nyt yhtään tuota palkintorakennetta katsoo niin osallistuja on käytännössä aika isosti voittanut jo ennen kuin Ruotsiin lähdetään sillä saa varmasti sen kasattavan tietokoneen :tup:
 

UX

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
250
Koska voi odottaa tietoa valinnan tuloksesta? Ilmoitetaanko kaikille hakeneille vai vaan valitulle?
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Pakko sanoa, että näiden viimeaikaisten koneenkasausten pohjalta saattaa olla, että Ruotsi voittaa, ellei Sampsa ota oikeasti hommaa haltuun ja keskity kasaukseen hieman videolla kasauksia tehokkaammin. ;) Vai onko se niin, että mukaan otettava henkilö kasaa ja Sampsa konsultoi? :rofl:
Ei välttämättä voita jos Samsa onnistuu rekryamaan tähän kilpailuun jonkun ATK-huollossa vuosiakausia töissä olleen tai jonkun joka on työkseen kasannut koneita vuosia päivittäin. Jos taas sinne menee joku random harrastaja joka on kasannut koneen kerran pari elämässään 10 vuoden välein voi olla, että voitto menee paitsi jos huumori elementistä ja ryssimisestä saa lisä pisteitä. :geek:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 406
Viestejä
4 147 592
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom