Kiinalainen 300€ Uniherz Titan QWERTY- puhelin

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11


Kiinalainen, iskun ja veden kestävä qwertynäppäimistöllä varustettu blackberry kopio - onko se mistään kotoisin, jää ottamaan selvää!

Minulle saapui reilu kuukausi sitten Unihertz:in valmistama Titan puhelin. Unihertz on pieni, vähän tunnettu puhelinvalmistaja joka sijaitsee Shanghaissa, kiinassa. Unihertziltä löytyy myös kaksi muuta puhelinta, mm jelly ja atom.
Tämä yksilö kuitenkin lähetettiin Saksasta, joten ei kauppahinnan lisäksi läimähtänyt veroja päälle. Tämän möhkäleen hinta on reilu 300€ Lopetetaan jaarittelu ja unboxataan Titan!

Avasin paketin, ja ei hitto mikä järkäle, todella painava. Paketista tuli laturi, kuulokkeet ja usb-c laturin johto jonka toisesta päästä löytyy usb-a.

Laitteen speksit ovat aika hyvät hintaan nähden, pakettiin tulee QWERTY näppäimistö, Iskunkestävyys, Vedenpitävä IP67 luokituksella, kahdeksan ydin prosessori, Android 9, 4G Tuki,
16Mpix takakamera, 8Mpix selfie kamera, 128G Tallennustilaa, 6GB RAM, 6000mAh akku, NFC, langaton lataus, sormenjälkilukija sekä tupla sim-kortti tuki.

Kuten jo tekstin alussa kerroin, on laite ollut minulla reilun kuukauden, ollut minun päivittäisessä käytössä ja kerron minkälaista on ollut elää Unihertzin valmistaman Titanin kanssa.

Ensituntuma oli aivan upea, vaikkakin laite oli erittäin painava, "vain 303g" todellakin tuntui kädessä. Laite on leveydessä melkein puolitoista kertaa esimerkiksi OnePlus 3 kokoinen. Laite on erittäin vankan tuntuinen, varmasti kestää useamman pudotuksen sekä iskun. Ensireaktioni oli että "tällä voisi jopa tappaa jonkun"

Samantien laitteeseen on saatavilla useampi ohjelmistopäivitys joissa luvataan parantavan mm. sormenjälkilukijan vakautta, näppäimistöscrollia, käynnistysnopeutta ynnä muuta. Päivityksiä tuli asennettua samantien kolme päivitystä, sekä vastikään heinäkuun alussa julkaistiin taas uusi päivitys.

Titanin QWERTY näppäimistö tuntui hyvältä. Tuntui siltä että näppäimistöllä voisi kirjoittaa pidempiäkin rimpsuja ja että siihen tottuisi kohtuullisen nopeasti, ja näin tekikin. Joidenkin erikoismerkkien ja numeroiden kanssa tuppaa välillä takertamaan mutta kyllä tällä tykkään kirjoittaa, paljon mielyttävämpi kuin pelkästään kosketusnäytön lasi. Tietenkin kun käyttäisi laitetta pidempään, olisi varmasti hetken päästä todella nopea kirjoittaja.

Akkukesto oli myös toinen suuri tekijä miksi puhelin houkutti, en millään muista ladata puhelinta joka yö, jolloin monesti kävi niin, että herätessäni huomasin puhelimen sammuneen, titanin avulla tätä ei käynyt enään. Oikeastaan kävi vähän toisellainen ilmiö,
akkukesto oli niin hyvä, että laitteen unohti ladata sen takia kun sitä pystyi käyttämään reilu kolme päivää putkeen ja 15% kun oli akkua jäljellä, toimi puhelin vielä tunti tolkulla.

Tottakai vedenpitävyys vaikutti myös ostohankintaan, ja on myös syy miksi laite ei päädy hyllyyn pölyttymään ihan heti. Laite pitää ainakin roiskeita varsin hyvin ja laitetta voi käyttää huoletta vesisateessa tai jopa suihkussa. Laitteen voi myös jopa hetkellisesti upottaa veteen.

Sormenjälki lukija kaikkien päivitysten jälkeen alkoi toimimaan erittäin hyvin. Jotkut jenkki- reviewit titanista kertovat että sormenjälkilukija ei olisi luotettava, minun kokemukset ovat toisenlaiset, kun ajoin kaikki päivitykset heti mitä oli saatavilla.

NFC Toimii siinä missä pitääkin, langatonta latausta ei ole tullu käytettyä, joten siitä en valitettavasti osaa kertoa enempää.

Mikään kamerapuhelin laite ei ole, sillä vempaimen 16 megapixelin kamera tuottaa suhteellisen pimeitä kuvia, ja ovat melko huonoa tasoa, mutta kyllä kuvista selvää saa ja on todellakin parempi kun ei kameraa laisinkaan. Kyllä muistan käyttäneeni paljon huonompaa kameraa aikanaan.

Laitteen kahdeksan ydin prosessori ja kuusi gigaa keskusmuistia kyllä riittävät varsin hyvin laitteen toimintaan, ainoa asia mikä mielestäni tekee laitteesta hieman typerän, on että en saanut 4G yhteydellä 10megabittiä nopeempaa latausvauhtia. Tämä ei ole kuuluvuusongelma. Wifi taas toimi huomattavasti nopeammin
250megabitin vauhdilla. (tarkista) Näin hidas netti sai laitteen tietenkin tuntumaan tahmaiselta videoita tai kuvia ladatessa verkkosivuilla. Tämä minulla alkoi kuukauden jälkeen harmittamaan sen verran, että päädyin toiseen ratkasuun, josta minun piti kertoa teille jo vuoden vaihteessa, mutta laite saapuikin vasta, ja kerron uudesta Kommunikaattori- puhelimesta seuraavalla arvostelu pätkällä lisää, muistathan tilata kanavani. Kanavan tilaajille jaossa pelituoli, tsekkaa youtube videon kuvauksesta lisää!
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 814
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom