Venäjä on yksi kumppani muiden joukossa. Kaikilla mailla ei ole moraalisia ongelmia ja se auttaa jos tahtoo menestyä. Hehän ovat myös rajanaapureita ja pitkä yhteinen historia varmasti vaikuttaa myös. Eurooppalaisten on näemmä vaikea käsittää miten lopulta pieni osa maailmaa me olemme eivätkä kaikkialla ajatella kuten me. Koskee paljon muutakin kuin Kiinaa.Ja samaan aikaan paskovat suhteita ja mainetta veljeilemällä venäjän kanssa. Sitähän ne on toki tehneet jo viimeiset 10v sodan suhteen. Ei taida olla pelkästään rauhanomaiset suunnitelmat markkinoiden valloituksessa, vaan käyttävät kaikki keinot.
Omanlainen mielipide meillä kaikilla. Eihän tuo vaikuttaminen paljon eroa Jenkkien touhuista sodan jälkeen. On vaan vaikeampi samaistua tai hyväksyä kun kulttuuri on eri, eikä siinä mitään väärää ole. Ja joku varmasti jaksaa jauhaa sitä kommunistijuttuakin, itseäni ei niin kiinnosta. Euroopan juna tuli ja meni jo joten parempi vaan hyväksyä että maailman painopiste siirtyy sinne Aasiaan joka tapauksessa. Toki jokainen tekee omat valintansa mitä tukee ja mitä ei, mutta pitää muistaa että turha sitä on muitten valinnosita motkottaa kun ne ei ole sen parempia tai huonompia.Japani ja Etelä Korea ei olleet eivätkä ole sellainen uhka noin kaikinpuolin muutoinkin ja kiinan strategia on nimenomaan talous vahvimpana ja ensimmäisen äaseena ja myöhemmin muut maailmanvaalloituksellaan. Kiina edustaa kaikkea mitä suomalaisena en voi hyväksyä. Jopa venäjäkin on käytännössä kiinan välikäsi nykyään. Paljon isommista asioista siis kyse siis kuin vain autojen hinta.