Khronos julkaisi OpenGL 4.6:n

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Khronos Releases OpenGL 4.6 with SPIR-V Support

Suurimpana uutuutena ennen laajennuksena saatavilla ollut Vulkanista tuttu SPIR-V -tuki on nyt osa corea, toisin sanoen shaderit voi kirjoittaa millä haluaa minkä saa käännettyä SPIR-V välimuotoon. Myös indirect drawing ominaisuuksia (eli missä GPU ajaa esim. compute shaderia joka generoi kuorman seuraavalle vaiheelle parametreineen ilman synkronointia CPU-puolen kanssa) on lisätty

Kuriositeettina 4.6 myötä OpenGL tukee virallisesti coressa anisotrooppista suodatusta. Aikasemmin tuki on pitänyt hoitaa laajennuksen avulla mikä tosin on ollut käytännössä aina saatavilla kuitenkin mutta IP-sotkujen takia ei ole saatu coreen.

Ihan positiivista että GL näkee yhä päivityksiä jos vaan kaikki valmistajat toteuttaa tuen oikeasti, Nvidialta ainakin on jo ajurit ulkona, Mesakin uhosi julkaisevansa Linux-tuen suht pian. Vulkanin rinnalla on aina käyttöä yksinkertaisemmalle rajapinnalle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 304
Viestejä
4 193 724
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom