Khronoksen avoin Vulkan-rajapinta päivittyi versioon 1.2

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



Alustariippumattomista rajapinnoistaan tuttu Khronos on julkaissut uuden version matalan tason Vulkan-rajapinnastaan. Uusi rajapintaversio on nyt 1.2 ja se pitää sisällään yli kaksikymmentä uutta ominaisuutta.

Vulkan 1.2 integroi itse rajapintaan peräti 23 aiemmin käytössä ollutta laajennosta. Laajennosten valinnassa on keskitytty kehittäjien pyytämiin ominaisuuksiin, kuten tehtävien synkronisointia parantava timeline semaphores -ominaisuus, muodollinen muistimalli sekä parempi tuki HLSL-varjostimille. Uusien laajennosten liittäminen osaksi itse rajapintaa helpottaa kehittäjien työtä, sillä kaikkien kyseistä rajapintaversiota tukevien laitteiden on tuettava kaikkia ydinrajapinnan ominaisuuksia, kun laajennosten kohdalla tuki voi riippua valmistajasta. Valmistajien itse julkaisemien laajennosten kohdalla tuki voi rajoittua jopa vain siihen nimenomaiseen valmistajaan.

Nykyiset versiot RenderDocista, Vulkan SDK:sta ja Vulkan -yhteensopivuustestistä sekä avoimen lähdekoodin kääntäjät ja muut työkalut tullaan päivittämään Vulkan 1.2 -yhteensopiviksi viimeistään kuluvan kuun loppuun mennessä. Tässä vaiheessa AMD, Arm, Imagination Technologies, Intel ja NVIDIA ovat kukin toimittaneen Khronokselle uudet päivittyneen rajapinnan kanssa yhteensopivat ajurit. Myös AMD:n näytönohjaimille julkaistava avoimen rajapinnan Mesa RADV on läpäissyt yhteensopivuustestit.

Lähde: Khronos

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom