Kestävä & laadukas akkuporakone / ruuvinväännin?

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Vuosia Makitaa käyttäneenä en voi tuotetta haukkua. Ehdottomasti ergonomialtaan parhaat koneet, joita markkinoilla on. Iskevät ruuvinvääntimet kestävät melkein mitä vain.

Ainoana miinuksena Makitan akkuporakoneesta on se, että kone ylikuumenee helposti ja laitteen polttaminen raskaassa käytössä on liian helppoa. Tullut 4 laitetta raiskattua. Suurenna plussana, että se on mahdollista, eikä esim. Hiltistä tutuksi tullutta "työjarrua" ole. Hilti lopettaa toimintansa, jos ranne vaarassa vääntyä ja on toimimatta seuraavat kaksi sekuntia. Raivostuttava ominaisuus.

Makitan vanhoissa malleissa saa akun tapettua todella nopeasti käyttämällä sen kuiviin. Uudemmissa on koneissa suojaus ja uudet akut ei mene vanhoihin koneisiin ennen kuin koneista modaa pois yhden ulokkeen.

Minulla on läjä rikkinäisiä 3A akkuja, mutta ei yhtään 5A vielä, joten sen sisuksia en voi kertoa. Kertokaas, kuinkas helposti noista saa räpellettyä muutaman toimivan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Makitalta tullut näköjään ulos myös 6Ah malli, lienee sama ulkomitoiltaan kun 5Ah. Hyvää vauhtia tuntuu nuo kasvavan kapasiteetiltaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Vuosia Makitaa käyttäneenä en voi tuotetta haukkua. Ehdottomasti ergonomialtaan parhaat koneet, joita markkinoilla on. Iskevät ruuvinvääntimet kestävät melkein mitä vain.

Ainoana miinuksena Makitan akkuporakoneesta on se, että kone ylikuumenee helposti ja laitteen polttaminen raskaassa käytössä on liian helppoa. Tullut 4 laitetta raiskattua. Suurenna plussana, että se on mahdollista, eikä esim. Hiltistä tutuksi tullutta "työjarrua" ole. Hilti lopettaa toimintansa, jos ranne vaarassa vääntyä ja on toimimatta seuraavat kaksi sekuntia. Raivostuttava ominaisuus.

Makitan vanhoissa malleissa saa akun tapettua todella nopeasti käyttämällä sen kuiviin. Uudemmissa on koneissa suojaus ja uudet akut ei mene vanhoihin koneisiin ennen kuin koneista modaa pois yhden ulokkeen.

Minulla on läjä rikkinäisiä 3A akkuja, mutta ei yhtään 5A vielä, joten sen sisuksia en voi kertoa. Kertokaas, kuinkas helposti noista saa räpellettyä muutaman toimivan?
Jos riittävän vanhoja noi 3ah akut niin tämä piirilevy menee suoraan tinaamalla ja tietysti paskat kennot tarvii vaihtaa tai ainakin erikseen latailla jos vielä ottaa virta vastaan. Piirilevyhän noissa yleensä aina menee vaihtoon jos laturi ilmoittaa että akkurikki. Kiinasta saa myös koko akun kuoria jos haluaa värkkäillä vaikka 9.0Ah akun itse.

http://s.aliexpress.com/NR7FVB73
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Etkö tarvitse niitä itse?
On vielä 2kpl 5.0ah ja 1kpl 1.5ah akkuja ja 5 konetta niin ei yks mies kerkiä kaikkia kerralla käyttää. :D

Myös yksi risa 3.0ah jossa uudempi piirilevy josta se keltainen liitin rikki. Makita muuttanut tuon liittimen korkeammaksi niin ei saanut edes vanhoista piirilevyistä napattua. Tiedä sitten mistä tollasen liittimen löytäisi. Ja kiinan piirilevyt ei mene tuohon uudempaan kotelointiin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
385
Onko tuo risa kennoiltaan ehjä ja jännitteet balanssissa?

Tosin yhden akun postitus on vähän kannattamatonta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Mulla olis tarpeettoman joku toista vuotta vanha ja todella vähän käytetty sarja;
AKKUKONESARJA DEWALT DCK211D2T XR 10,8V | K-rauta.fi

Akut ladattu 2x. Sain synttärilahjaksi viime vuonna ryobin 18v One sarjan työkoneita
salkullisen niin olen käyttänyt niitä vaikka paljon kätevämpihän toi dewaltin satsi on.
Mulla vissiin juurikin noi koneet itellä.
On kyllä käteviä kevyisiin pikku hommiin sain viime joulun jälkeen minimanista reiluun 70e tuon sarjan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
385
No ei ole kyllä lionisetistä paha tuo 70e. Ovat varmaankin tehneet katteen ennen joulua ja sitten "ylijäämät "annetaan" pois...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
No ei ole kyllä lionisetistä paha tuo 70e. Ovat varmaankin tehneet katteen ennen joulua ja sitten "ylijäämät "annetaan" pois...
Juu siihen hintaan oli pakko noukkia pois vaikka en silloin nähnyt edes tarvetta pikku koneille.
Ja hemmetin hyviä lasten käsiin noi.
Nytkin omat 8 ja 9vuotiaat tytöt pistivät kasaan noilla yhden puutarha komposti laatikon ja korjasivat yhden vanhan puisen puutarha tuolin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
524
Sattuu vissiin Makitallakkin maanantaikappaleita, aika tarkkaan 2kk vanha DTD152 ruuvinväännin otti ja paloi valokatetta asentaessa. Takuuseenhan tuo menee, mutta ei saanut heti uutta tilalle, joten ostin hiiliharjattoman DTD129:n. Muuten olisi jäänyt tuo hiiliharjaton kone ostamatta, mutta koska olin pari päivää aikaisemmin ostanut akkurälläkän DGA504Z sain neuvoteltua 4Ah akun mukaan koneeseen + hyvän alennuksen koska poistunut malli.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Hitachin vehkeet kestää yllättävän hyvin. Tämä ei välttämättä ole suositus, mutta käytännön kokemus asiasta http://www.hitachi-powertools.fi/ma...er-batteri/borskrutrekker-bat-ds18dsl-5-0ah-1
Miinuksena se, että teen urakointia työkseni ja joutuu käyttämään erikokoisia kuppiteriä 25mm-65mm ja niillä parhaimillaan 10-20 reikää/päivä/vk ja meillä neljä asentajaa käyttää samaa poraa.
Mikään työkalu ei tätä kestä pidemmän päälle, mutta kokemuksen mukaan ensimmäinen kk menee hienosti. Sitten kone alkaa lämpenemään oikein kunnolla ja joutuu aina välissä pitämään sen 5sek tauon ja taas voi jatkaa. Myös se pyöritettävä tehon säätö löystyy ja siitä täytyy pitää kiinni. "normaalissa" käytössä mitä se sitten ikinä onkaan niin olettaisin tälläisen kestävän useamman vuoden. Miinuksena toki hinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Täälläkin vähän ongelmaa Makitan kanssa. Akseli väljä (eli se koko istukka heiluu akselin mukana) parin viikon käytön jälkeen. Halvin makita minkä kaupasta saa. Ei vissiin tykännyt hiontahommista kun oli pakko pienellä poralla päästä ahtaaseen paikkaan hiomaan. Takuuseen lienee menee sitten. Ja kova laite lämpiämään todellakin.

Sitten kysymys: Tuossa nurkassa makaa vanha ainakin 10v vanha AEG:n kone, täydessä kunnossa akkuineen päivineen, mutta istukka on jotenkin jumissa. Otin sen irti, mutta ei vissiin purettavissa? Ja kun ei ole purettavissa, niin osaako joku suositella uutta istukkaa? Ei viitsi haaskata hyvää konetta istukan takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 013
Panasaonicin 14.4v li-ion koneen istukan sain pelastettua öljyllä ja väkivallalla. Joutu kyllä viilaamaan pihdeille otepinnan, että sai liikkeelle. Siitä sitten nitkuttelemalla ja öljyllä tuli ihan toimiva.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Panasaonicin 14.4v li-ion koneen istukan sain pelastettua öljyllä ja väkivallalla. Joutu kyllä viilaamaan pihdeille otepinnan, että sai liikkeelle. Siitä sitten nitkuttelemalla ja öljyllä tuli ihan toimiva.
Eli tuuppasit vaan öljyä jostakin sisään?

Toi AEG:n istukka just semmonen, että naama punasena saa käsin auki ja kiinni.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
59
Hitachin vehkeet kestää yllättävän hyvin. Tämä ei välttämättä ole suositus, mutta käytännön kokemus asiasta http://www.hitachi-powertools.fi/ma...er-batteri/borskrutrekker-bat-ds18dsl-5-0ah-1
Miinuksena se, että teen urakointia työkseni ja joutuu käyttämään erikokoisia kuppiteriä 25mm-65mm ja niillä parhaimillaan 10-20 reikää/päivä/vk ja meillä neljä asentajaa käyttää samaa poraa.
Mikään työkalu ei tätä kestä pidemmän päälle, mutta kokemuksen mukaan ensimmäinen kk menee hienosti. Sitten kone alkaa lämpenemään oikein kunnolla ja joutuu aina välissä pitämään sen 5sek tauon ja taas voi jatkaa. Myös se pyöritettävä tehon säätö löystyy ja siitä täytyy pitää kiinni. "normaalissa" käytössä mitä se sitten ikinä onkaan niin olettaisin tälläisen kestävän useamman vuoden. Miinuksena toki hinta.
Jos saa neuvoa niin heittäkää tuommonen Hitachi mäkeen. Vika ei välttämättä ole merkissä, vaan tekniikassa. Tuollanen hiiliharjallinen vehjes ei kestä väännön äärirajoille kuormittamista, vaan kuten sanoit lämpenee ja "ei kestä pidemmän päälle". Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut harjattomien koneiden kanssa, vaikka on vatkattu betonia vispilällä, tehty kuppiterillä aukkoja (huomenna tulee taas >10kpl 102/127mm aukkoja iv-venttiileille) ja kevyemmässä käytössäkään ei ongelmaa vaikka kuinka pitkään pyörittäis. Perjantaina mm. pumpattiin timanttiporalle vedet akkukoneen ja porakonepumpun kanssa, kun käytössä olevaa painevesiputkea ei talossa ollut. Milwaukee M18 FPD siis mulla "yleiskoneena".
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Jos saa neuvoa niin heittäkää tuommonen Hitachi mäkeen. Vika ei välttämättä ole merkissä, vaan tekniikassa. Tuollanen hiiliharjallinen vehjes ei kestä väännön äärirajoille kuormittamista, vaan kuten sanoit lämpenee ja "ei kestä pidemmän päälle". .
Totta tuokin. Meillä vaan rälläkät ja mopot kans hitachia ni käy samat akut kaikkiin vehkeisiin.
Viimeviikolla itseasiassa paloi kirjaimellisesti koko kone. Nyt selvitellään takuu puolta.
Ei oikeen taida muutenkaan sopia akkuvehkeet, kun poraillaan paskuun teräsputkeen reikiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Jos saa neuvoa niin heittäkää tuommonen Hitachi mäkeen. Vika ei välttämättä ole merkissä, vaan tekniikassa. Tuollanen hiiliharjallinen vehjes ei kestä väännön äärirajoille kuormittamista, vaan kuten sanoit lämpenee ja "ei kestä pidemmän päälle". Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut harjattomien koneiden kanssa, vaikka on vatkattu betonia vispilällä, tehty kuppiterillä aukkoja (huomenna tulee taas >10kpl 102/127mm aukkoja iv-venttiileille) ja kevyemmässä käytössäkään ei ongelmaa vaikka kuinka pitkään pyörittäis. Perjantaina mm. pumpattiin timanttiporalle vedet akkukoneen ja porakonepumpun kanssa, kun käytössä olevaa painevesiputkea ei talossa ollut. Milwaukee M18 FPD siis mulla "yleiskoneena".
Tottahan tuo on että hiiliharjaton on parempi,mutta on myös älytöntä käyttää kaikkeen akkukonetta jos kerran valovirtaa saatavilla.Timanttiporaankin saa veden painekannulla eikä tarvitse pumppua pyöritellä.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Tottahan tuo on että hiiliharjaton on parempi,mutta on myös älytöntä käyttää kaikkeen akkukonetta jos kerran valovirtaa saatavilla.Timanttiporaankin saa veden painekannulla eikä tarvitse pumppua pyöritellä.
Yleensä näissä isommissa rakennus kohteissa työmaakeskukset on mitä on ja syötöt tulee jostain todella kaukaa ja välissä on jatkojohtoa jatkojohdon perään ja keskuksia ja vaikka mitä. Riittää, että johto ajetaan paskaksi yhdestä kohtaa niin sitten ollaan ilman sähköjä. Tämän takia akkuvehkeet on ainakin urakoinnissa pakolliset. Aina on myös joku lisäämässä/tekemässä jotain johonkin työmaakeskukseen niin on taas sähköt hetken poikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Jos saa neuvoa niin heittäkää tuommonen Hitachi mäkeen. Vika ei välttämättä ole merkissä, vaan tekniikassa. Tuollanen hiiliharjallinen vehjes ei kestä väännön äärirajoille kuormittamista, vaan kuten sanoit lämpenee ja "ei kestä pidemmän päälle". Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut harjattomien koneiden kanssa, vaikka on vatkattu betonia vispilällä, tehty kuppiterillä aukkoja (huomenna tulee taas >10kpl 102/127mm aukkoja iv-venttiileille) ja kevyemmässä käytössäkään ei ongelmaa vaikka kuinka pitkään pyörittäis. Perjantaina mm. pumpattiin timanttiporalle vedet akkukoneen ja porakonepumpun kanssa, kun käytössä olevaa painevesiputkea ei talossa ollut. Milwaukee M18 FPD siis mulla "yleiskoneena".
sun yleiskone taitaa maksaa melkein 500 euroa eli on syytä ollakin hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Kyllähän akkukoneet on tätä päivää,mutta urakkahommiin(pois lukien ruuvinvääntimet) on 18 V vehkeet leluja 22V ja 36V vehkeisiin verrattuna.Toki harrastelijan ei kannata moisia hankkia hinnan takia,varsinkin akut on melko suolaisesti hinnoiteltu.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
18v dewaltti suli käytössä ja pitäis hommata ihan oikea akkuporakone.
Raksareiskat käyttää aika paljon makitaa.
Olisko se makita vai miluwakee?
Mites noilla huolto pelaa?
Hiltillä varmaan ylivoimainen huolto, mutta niin on hintakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
18v dewaltti suli käytössä ja pitäis hommata ihan oikea akkuporakone.
Raksareiskat käyttää aika paljon makitaa.
Olisko se makita vai miluwakee?
Mites noilla huolto pelaa?
Hiltillä varmaan ylivoimainen huolto, mutta niin on hintakin.
Siinähän ne makita milwaukee ja panasonic. Makitaa itse hommaillut kun laajinvalikoima ja risoja akkuja saanut ilmaiseksi joita fiksaillut omaan käyttöön. Työmaalla raskaassa teollisuus käytössä makitaa ja panasonicia ja molemmat kyllä lujia vehkeitä. Hilti tietty mutta niinkuin sanoot niin hinta. Makitaa ainakin saa englannista suht edukkaasti ja joka osaa noihin saa varaosina vaikka itse huoltaa takuun jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Onko porukka vaihellut noihin akkuporakoneisiin istukoita? AEG:n tekeleestä kys. laitos on jumissa ja pitäisi löytää korvaava. Kyseiselle laitteelle osoitettua istukkaa tuskin mistään löytää, eli onko nuo jotenkin keskenään yhteensopivia? Jotain samanalaisia merkintöjä siinä istukassa oli kuin räikissä usein on (3/8 jne).
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Panasoniccia on duunissa, tuntuu kestävän suht hyvin kovaakin vääntöä. Itsellä muutama makita, toisesta valmiiksi jo istukka paskana kaikesta kivipölystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Eihän kone maksa kuin 200e. Siihen päälle akku ja laturit 100e/kpl niin kuin muillaki merkeillä. Voimaa tossa koneessa on suunnilleen tuplasti mitä 130e maksavassa ryobissa. Siihen vielä kaksi 5Ah akkua ja laturi 289eurolla niin ollaan jo 419eurossa.
iso osa tästä ketjusta on ollut keskustelua huomattavasti halvemmista laitteista. ei ole mielekästä verrata satasen ja viidensadan laitteita.

en ainakaan itse löytänyt nopealla googlauksella paikkaa mistä saisi tuon milwaukeen alle neljään sataan. ehkä voi saada jos ostaa setin osissa tai pikkuakulla.

ryobi. lol. :kahvi:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Onko kenelläkään kokemuksia akkuporakoneiden huollosta?
Itse en ole kuullut huollettavan/korjattavan muita kuin hiltejä.

Ja ryobista pitää sen verran sanoa, että sillekin on paikkansa. Esim oman asunnon keittiöremontin ja terassin sain tehtyä vallan mainiosti. Satasen luokkaa kahdella akulla ja sadalla päällä ihan jees laite.
Työmaalle en ole sitä viemässä, mutta jos teet vain kotona diy remppoja niin pärjäät ryobilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
aika hyvä. yksityinen ebay-myyjä briteissä. jos vertaillaan hintoja niin puhutaan suomalaisista kivijaloista tai tunnetuista nettikaupoista - ei siitä millä hinnalla joku myy takaluukusta parkkipaikalla yhden kappaleen.

edit. esim täällä 469 euroa ja about samaa näyttävät suomalaiset muut nettikaupat pyytävän. kaksi akkua + laturi mukana.

Iskuporakone Milwaukee M18 FPD-502X FUEL - Työkalukauppa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Mistä halvimmalla tollasen Milwaukee m18 fuel runko mulla jo rälläkkä, rasvaprässi, pulttimopo samaa sarjaa, laturi ja akut löytyy myös.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Mistä halvimmalla tollasen Milwaukee m18 fuel runko mulla jo rälläkkä, rasvaprässi, pulttimopo samaa sarjaa, laturi ja akut löytyy myös.
Ainakin englannista saa satkun pintaan pelkkiä runkoja ihan uusia normi verkkokaupoista.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
524
UK:sta tuntuu muutenkin saavan noita akkukoneita varsin edullisesti. Ite oon tilannut Makitan poravasaran, nauharuuvarin ja ketjusahan. Makitan tuplalaturikin oli varsin edullinen, siihen toki joutui sitten vaihtamaan pistotulpan, mutta se nyt onnistuu vaikka koulutetulta apinalta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
524
Onko kenelläkään kokemuksia akkuporakoneiden huollosta?
Itse en ole kuullut huollettavan/korjattavan muita kuin hiltejä.

Ja ryobista pitää sen verran sanoa, että sillekin on paikkansa. Esim oman asunnon keittiöremontin ja terassin sain tehtyä vallan mainiosti. Satasen luokkaa kahdella akulla ja sadalla päällä ihan jees laite.
Työmaalle en ole sitä viemässä, mutta jos teet vain kotona diy remppoja niin pärjäät ryobilla.
Makitaan ainakin saa varsin edullisesti varaosia. Ja takuun puitteissa ilmeisesti yleensä huoltavat koneen, mulle ainakin vaihdettiin palaneeseen DTD152 ruuvinvääntimeen moottori.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Jos käyttö lähinnä diy hommia tai isompaa remontteja niin kannattaa ebaystä kyttäillä vähänkäytettyjä koneita. Itse huusin kesällä 4 18v makitaa porakone, kuviosaha, käsisirkkeli ja multitoolin jotka oli 2016 mallia n.300euroon. Miksei nuo urakkahommiinkin mene vuosia mutta takuuthan noissa on sitten niin ja näin mutta niinkuin @aessu sanoi niin varaosat on kohtuu edullisia ja saa joka nippelin ja ruuvin varaosana jos jotain menee.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Soitin devaltin huoltoon, ja sanoivat että moottoriyksikkö ja hiilet maksaa sen 100€. Tähän sitte mahdolliset työt ja postarit päälle, niin voi pian olla 200€.
Olisihan tuon varmaan saanut itsekkin vaihdettua, mutta kun tuossa oli istukkakin sökö niin ostin uuden, pelkän rungon.
Paikallisesta rautiksesta sattu löytymään edellinen malli DCD790 140€ sopuhintaan. Hiiliharjaton tuokin.
Pitää jossain vaiheessa kyllä se makitakin laittaa, mutta mennään toistaiseksi tuolla.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
UK:sta tuntuu muutenkin saavan noita akkukoneita varsin edullisesti. Ite oon tilannut Makitan poravasaran, nauharuuvarin ja ketjusahan. Makitan tuplalaturikin oli varsin edullinen, siihen toki joutui sitten vaihtamaan pistotulpan, mutta se nyt onnistuu vaikka koulutetulta apinalta.
Nauharuuvari kestää just yhden okt ja seo siin :rofl: Neljättä en osta.


Dewalteissa oli aiemmin jonkinnäköistä istukkaropleemia, se aukes aina itekseen.



Oiskohan seuraavaks Milwaukeeta kontti täyteen, nyt on Makiltalta 3-4A vehkeitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Ulkooven karmi ruuvit oli liikaa makitan dhp453 poralle ja päästi toiminta savut pihalle. Menee kyllä käyttäjän piikkin tuo vika ja yllätykseksi ebaystä löytyy moottoreita tuohon 20€ molemmin puolin joten ei ollut tuokaan hinnalla pilattu osa. Mitä tästä opimme...Älä väännä käsin väkisin nappi pohjassa kun koneesta loppuu vääntö. :facepalm:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
524
Ulkooven karmi ruuvit oli liikaa makitan dhp453 poralle ja päästi toiminta savut pihalle. Menee kyllä käyttäjän piikkin tuo vika ja yllätykseksi ebaystä löytyy moottoreita tuohon 20€ molemmin puolin joten ei ollut tuokaan hinnalla pilattu osa. Mitä tästä opimme...Älä väännä käsin väkisin nappi pohjassa kun koneesta loppuu vääntö. :facepalm:
Eikös tuo DHP453 ole muutenkin se 18V malliston "sisäänvetotuote", jollaisia ei siis kannata ikinä miltään valmistajalta ostaa...

Nauharuuvari kestää just yhden okt ja seo siin :rofl: Neljättä en osta.
Mikäs niissä on hajonnut? Mikä malli oli? Omalla DFR550:lla oon nyt vissiin 5 kylppäriä vasta levyttänyt ja ei oo ollut ongelmia. PL. yks käyttäjän kämmi kun olin vahingossa laittanut pakin päälle koneesta ja sitten noituin ja ihmettelin että miksi ei ruuvi uppoa...
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Eikös tuo DHP453 ole muutenkin se 18V malliston "sisäänvetotuote", jollaisia ei siis kannata ikinä miltään valmistajalta ostaa...



Mikäs niissä on hajonnut? Mikä malli oli? Omalla DFR550:lla oon nyt vissiin 5 kylppäriä vasta levyttänyt ja ei oo ollut ongelmia. PL. yks käyttäjän kämmi kun olin vahingossa laittanut pakin päälle koneesta ja sitten noituin ja ihmettelin että miksi ei ruuvi uppoa...
Ne portit ei kestä vaikka ois säädetty oikealle ruuvinpituudelle, saati käyttäis rennosti. Sitten se "tukki" ei pysy sil puristusmekanismillaan paikoillaan, kun tarpeeks käyttöä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
59
iso osa tästä ketjusta on ollut keskustelua huomattavasti halvemmista laitteista. ei ole mielekästä verrata satasen ja viidensadan laitteita.

en ainakaan itse löytänyt nopealla googlauksella paikkaa mistä saisi tuon milwaukeen alle neljään sataan. ehkä voi saada jos ostaa setin osissa tai pikkuakulla.

ryobi. lol. :kahvi:
Otsikkohan on "kestävä akkuporakone"? ;)

Mun pointti oli se, että merkistä riippumatta valitkaa se harjaton kone jos nyt uutta ostatte. Harjattomiakin saa jo budjettiluokassa. Ihan sama minkä merkin harjallinen kone, niin se ei siedä sitä vääntömomenttinsa äärirajalla ajamista sillai ku harjaton kone. Mulla oli Metabon harjallinen kone aikasemmin ja kyllä siinä hajusta huomas kun ruvettiin rajoilla olemaan. Joissain hommissa piti varoa ettei polta konetta, mutta harjattoman kans ei ole tarvinnu varoa eikä haistella käryä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Meniköhän makitan ddf480:stä kytkin huonoksi kun nopeus vaihtelee itsestään? Eli siis alle puolikaasulla jos pitää liipaisinta niin kierrokset vaihtelee ~sadalla edes takaisin, sormi ei vapise. Pientä määrää sementtiä tolla vispasin eikä tuo nyt edes äärirajoilla ollut. Määrä oli ~3 litraa ämpärin pohjalla..
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Joo laastien sekoitus iha nounou näille akkulaitteille, siinä mennään maksimiväännölle käytännössä koko ajan. En suosittele.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 492
Viestejä
4 164 133
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom